Kiljukeisarin vehnä

Arviot omista / toisten oluista. Myös kaupallisista.

Valvojat: suorama, Elmo

suorama
Panimomestari
Panimomestari
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Kangasala
18 tai yli: Olen
Viesti:

Kiljukeisarin vehnä

ViestiKirjoittaja suorama » Ti Huhti 05, 2011 21:03 pm

Olut on tummempaa kuin odotin. Vehnäolutmaisen samea ja meripihkan värinen. Valkoinen vaahto on kermaisen pehmeän oloinen. Enin vaahto laskee mutta oluen pinnalle jää kiva kerros suojaamaan jaloa juomaa.
Tuoksu on miedon banaaninen ja aavistuksen humalainen. Tosin nenäni on hiukan tukossa. Olut on suutuntumaltaan yllättävän paksu ja täyteläinen. Katkeroa ei juurikaan ole mutta silti sen verran kuin vaaditaankin tasapainoseen juomaan. Jostain syystä en maista oikein mitään makua juuri nyt. Jos suutuntuma ei olisi näin paksu, olisi olut ehdoton janon sammuttaja koska vain. Oluessa ei siis ole suuhuni myöskään virhemakuja sanotaa se nyt täsmennykseksi. Kun olut lämpiää, tulee makuakin mukaan. Sellainen pehmeä vehnäinen viljaisuus.

Kiva olut. Kyllä näitä useampikin menisi.
Mitäs strategisia mittoja tässä olikaan?
Mitähän hyvää tänään pantaisiin? =-)
http://oluttehdas.blogspot.com

Kiljumies
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Tampere

Re: Kiljukeisarin vehnä

ViestiKirjoittaja Kiljumies » Ti Huhti 05, 2011 21:32 pm

Kiitos arviosta!

Tuosta reseptiä:
viewtopic.php?f=39&t=805&start=20#p6748

Janne
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Lappeenranta

Re: Kiljukeisarin vehnä

ViestiKirjoittaja Janne » Ti Huhti 12, 2011 19:50 pm

Noniin, sain oman maistelunikin tehtyä. Suorama pisti tuossa niin tiukkaa analyysiä, että ei minulla kovin paljoa uutta sanottavaa ole. Pohjustuksena sanoisin, että oma suhde vehnäolueen on aika kausittaista. Nyt talven mittaan kovin mausteiset oluet ei ylipäänsä ole olleet suosikkeja.

- tummempaa kuin odotin, nätti vaahto. Odotin nimensä mukaista kiljumaista vaaleaa.
- kovin vahvaa humalaa en huomannut, mutta kokonaisuus oli oikein hyvä
- maku oli tasapainoinen, pehmeä. Eikä tosiaan mitään, mitä minä pitäisin virhemakuna. Tykkäsin.
- pääsi tuossa maistellessa lämpenemään omaan makuun turhankin paljon, mutta kesti sen hyvin. Lämpimämpänä maku oli entistäkin pehmeämpi

Kaikinpuolin hyvä olut, jota mielellään joisi kesälomapäivät. Lisäpisteet hienosta pullosta ja hyvästä asenteesta.

Palaa sivulle “Maistajaiset”