Työpaikat oluen parissa

Kanava mm. olut- ja viinitarvikekaupoille. Eli tarjoukset ja muut houkuttimet.
Muista laittaa yhteystiedot.

Valvojat: äyni, suorama, Elmo

Olutsieppo
Harjoittelija
Harjoittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Porvoo
18 tai yli: Olen

Työpaikat oluen parissa

ViestiKirjoittaja Olutsieppo » La Marras 29, 2014 19:05 pm

Oletko innostunut käsityöolut-skenestä, etkä pelkää kovaa työtä tai oluesta ja hiivasta kastuneita työvaatteita? Stadin Panimo hakee panimotyöntekijää ja tarjoaa nyt harvinaisen mahdollisuuden päästä kiinni työpaikkaan yhdessä maamme kärkipään panimossa.

Stadin Panimo, joka sijaitsee Helsingin Suvilahdessa, sai ensimmäiset tuotteensa markkinoille alkuvuodesta 2000 ja vuonna 2013 vuosituotantomme oli noin 50 000 litraa. Tänä vuonna hätyytellään 100 000 litraa, ja etsimmekin nyt vahvistusta miehistöömme ehkä juuri sinusta!

Tarkoituksemme on siis tehdä sinusta täysverinen panimoammattilainen, eli työssä pääset mukaan oluenvalmistuksen jokaiseen vaiheeseen; aina maltaiden rouhimisesta valmiin oluen pullotukseen. Siivoat, täytät kegejä, peset tankkeja, siirrät oluita jälkikäymistankkeihin, valmistelet toimituksia ym. …Ja ai niin, mainitsinko jo siivoamisen?

Työssä menestymiseen tarvitset oma- aloitteisuutta, tarkkuutta, joustavuutta, sekä ennenkaikkea intohimoa alaa kohtaan. Olet kätevä käsistäsi, ajankäyttösi on tehokasta ja sinulla on hyvä organisointikyky. Työkokemus laborantin- tai elintarvikealan tuotantotyöstä katsotaan isoksi eduksi. Myös ajokortti, oma auto ja trukinajotaito on plussaa.

Työ alkaa palkattomalla työharjoittelujaksolla. Työharjoitteluaika kestää niin kauan, kunnes pystyt tekemään pienpanimotyöt itsenäisesti, mutta kuitenkin vähintään kolme kuukautta.

Kirjalliset hakemukset suosituksineen tulee lähettää osoitteeseen: myynti@stadinpanimo.fi

Lisätietoja antaa panimovastaava Sebastian Gren puh. 045 872 1050
Viimeksi muokannut Olutsieppo, Ti Joulu 02, 2014 20:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

DeGarre
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Englanti

Re: Työpaikat oluen parissa

ViestiKirjoittaja DeGarre » La Marras 29, 2014 19:34 pm

Ainakin 3kk palkatonta työharjoittelua...ehkä ala on niin seksikäs ja tunkua on että tuollaista haista paska -diiliä voi tarjota.
Work is the curse of the drinking classes. ---Oscar Wilde

Olutsieppo
Harjoittelija
Harjoittelija

ViestiKirjoittaja Olutsieppo » La Marras 29, 2014 20:49 pm

DeGarre kirjoitti:Ainakin 3kk palkatonta työharjoittelua...ehkä ala on niin seksikäs ja tunkua on että tuollaista haista paska -diiliä voi tarjota.

Sehän nyt riippuu täysin siitä kuinka kova motivaatio on päästä alalle, että onko valmis 3kk palkattomaan työharjoitteluun. Itse valitsin sen saman tien, enkä ole päivääkään katunut. :D

PetteriSeppänen
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Suomi

ViestiKirjoittaja PetteriSeppänen » La Marras 29, 2014 23:50 pm

Ymmärtäisin jos olisi koeajalla huonompi liksa, mutta palkaton harjoittelu kyllä vaatii jonkun äidin helmoissa asustavan miehen alun...

Olutsieppo
Harjoittelija
Harjoittelija

ViestiKirjoittaja Olutsieppo » Su Marras 30, 2014 0:18 am

PetteriSeppänen kirjoitti:Ymmärtäisin jos olisi koeajalla huonompi liksa, mutta palkaton harjoittelu kyllä vaatii jonkun äidin helmoissa asustavan miehen alun...

Ei, vaan se vaatii sitoutumista, motivaatiota ja päättäväisyyttä. Ei tähän ketään pakoteta. Jos ainut motivaatio on raha, pysykööt siellä saippuapalatehtaalla. Tämä on elämäntapa. ;)

äyni
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja äyni » Su Marras 30, 2014 10:00 am

Mm. Omalla alallani on nykyisin niin huono työtilanne, että ottaisin hyvästä firmasta tuommoisen tarjouksen vastaan heti. Tuokin kiinnostaisi, mutta tulisi liian pitkä työmatka. Olutta ei oikein voi etänä tehdä.

Nykyisin on työnantajan markkinat, ja melkein millä tahansa sopparilla saa työläisen. Paskempiakin tarjouksia tulee vastaan.

DeGarre
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja DeGarre » Su Marras 30, 2014 10:58 am

Siis en olisi uskonut että joskus olisin duunarin puolella pienyrittäjää vastaan. Suomessahan ei ole ilmeisesti minimipalkkaa mutta tuntuisi kyllä aika haikealta jos olisi juniori eikä työharjoittelusta maksettaisi edes pientä nimellistä palkkaa "in good faith". En yrittäjänä edes kehtaisi käyttää jonkun innostusta tuolla tavalla hyväksi, jos tarvetta lisäavulle olisi niin viivyttäisin muita investointeja jne sen verran että voisin työstä maksaa palkankin, edes pienen. Kovat palkan sivukulut ja suuri byrokratiahan varmasti pakottaa pienet yrittäjät tällaisiin ratkaisuihin, eikä toimintaympäristökään varmasti auta.

DeGarre
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja DeGarre » Su Marras 30, 2014 11:02 am

äyni kirjoitti:Mm. Omalla alallani on nykyisin niin huono työtilanne, että ottaisin hyvästä firmasta tuommoisen tarjouksen vastaan heti. Tuokin kiinnostaisi, mutta tulisi liian pitkä työmatka....

Ennen vanhaan lähdettiin työn perässä ihan Amerikkoihin asti, itsekin lähdin 90-luvulla maailmalle, ei ollut kuin matkalaukku ja tuulen huuhtoma perse. :nauru:

julli
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: pori

ViestiKirjoittaja julli » Su Marras 30, 2014 12:29 pm

onko toi edes ihan laillista,luulis et jonkun minimi palkan toutuu maksaan.

äyni
Panimomestari
Panimomestari

ViestiKirjoittaja äyni » Su Marras 30, 2014 12:51 pm

DeGarre kirjoitti:
äyni kirjoitti:Mm. Omalla alallani on nykyisin niin huono työtilanne, että ottaisin hyvästä firmasta tuommoisen tarjouksen vastaan heti. Tuokin kiinnostaisi, mutta tulisi liian pitkä työmatka....

Ennen vanhaan lähdettiin työn perässä ihan Amerikkoihin asti, itsekin lähdin 90-luvulla maailmalle, ei ollut kuin matkalaukku ja tuulen huuhtoma perse. :nauru:

Joo, lähtisinkin jos ei olisi aika vahvoja siteitä tänne. Rouva ei pääsisi lähtemään oikeastaan yhtään mihinkään moneen vuoteen, eikä tuo nyt niin houkutteleva tilaisuus ole, että haluaisin viettää päivittäin neljä tuntia junassa tai olla työviikon perheestä erossa.

julli kirjoitti:onko toi edes ihan laillista,luulis et jonkun minimi palkan toutuu maksaan.

Hieman harmaalla alueella mennään. Aiemmin oli olemassa työharjoittelu ja työelämävalmennus (sama juttu eri ikäisille), joihin yritykset saattoivat hakea työntekijöitä, ja työkkäri puolipakolla velvoitti työttömiä näihin hommiin. Laki muuttui tuossa pari vuotta sitten. Nykyisin periaatteessa homma täytyy olla lähtöisin työttömän halusta ja aloitteesta ja jutun nimi on työkokeilu. Mutta kuten voidaan viimeaikaisista uutisista forssalaisesta maataloudesta huomata, mikään ei ole muuttunut.

Tämä työkokeilu on oikeastaan alhaisin ja eniten väärinkäytetty työttömien "tukimuoto". Tyypillinen työkokeilua hyödyntävä yritys hankkii työkokeilijan toisensa perään ilman mitään aikomusta palkata ketään. Lainmuutoksen oli tarkoitus tarttua juuri tähän, mutta käytännössä homma jatkuu entisenlaisena. Tosin eroja eri TE-toimistojen välillä on, esim. täällä Tampereella ollaan aika tarkkoja, ettei vanhaa käytäntöä jatketa. Sikäli hatunnosto Stadin panimolle, että tarkoitus on ilmeisen oikeasti palkata joku. Kuitenkin mieluummin näkisin ensisijaisena pyrkimyksenä saada palkkatuettu henkilö hommiin tai määrittää työkokeilun pituus puhtaasti taitojen oppimisen pituiseksi, ilman minimiaikaa.

simppeli
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Härmäland

ViestiKirjoittaja simppeli » Su Marras 30, 2014 16:41 pm

Auttamatta tulee mieleen että haetaan jotain hyväuskoista ilmaiseksi siivoojaksi :?

Eikö tuo diili olisi oppisopimuksen paikka? Vai onko siitä työnantajalle liikaa vaivaa :wink:

Juhani Palttala
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Espoo

ViestiKirjoittaja Juhani Palttala » Su Marras 30, 2014 17:05 pm

Tuolla diilillä voi jäädä hyväkin työntekijä saamatta. Vaikkapa keskiverto kotipanija, jolla panohomman eri tekijät (siis vaikkapa siivoaminen) on hallussa, mutta taloutta rasittaa asuntolaina ja pari pientä lasta. Eipä siinä ole varaa edes harkita 3 kk palkatonta puurtamista. Jos perushommien oppiminen panimolla vaatii 3 kk, niin saattaa myös olla vähän parantaminen varaa panimon käytännöissä.

Kolmen miestyökuukauden käyttäminen oman panimon peruatamiseen olisi ainakin itselle paljon mielekkäämpi vaihtoehto.

Mutta hienoa, että uskallatte hakea kasvua! Jos olisin perheetön sinkkumies tylsässä ja hyväpalkkaisessa toimistotyössä, niin pistäisin hakemusta heti.

Ihan mielenkiinnosta, paljonko maksaisitte sitten palkallinen työ alkaisi?

DeGarre
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja DeGarre » Su Marras 30, 2014 17:07 pm

äyni kirjoitti:. Tyypillinen työkokeilua hyödyntävä yritys hankkii työkokeilijan toisensa perään ilman mitään aikomusta palkata ketään.....

En usko minäkään että tästä on nyt kysymys koska hiemankin monimutkaisemmassa työssä jonkun uuden kouluttaminen muutaman kuukauden välein samaan tehtävään raastaa kouluttajan hermoja, aikaa ja siten rahaa.

Tämä oli kyllä negatiivinen PR-tempaus Stapalta, pitäisi vähän miettiä ennenkuin julkaisee työilmoituksia, ja nyt varsinkin kun puolet kansasta jo pitää yrittäjiä veronkiertäjinä ja duunareiden lahtaajina. Vastakkainasetteluhan on lööpeissä jokapäiväistä. Huonoa PR:ää pienpanimoille ja -yrittäjille, nyt varsinkin kun koittavat lobata ja ratsastaa kaikella työllistämisellä ja yrittäjyydellä jonka mahdollistamiseksi ja edistämiseksi pitäisi alkoholilakia ja byrokratiaa helpottaa.

Jokin minimipalkkalaki muun maailman tyyliin voisi olla hyvä asia.

äyni
Panimomestari
Panimomestari

ViestiKirjoittaja äyni » Su Marras 30, 2014 17:22 pm

Oppisopimus saattaisi tosiaan olla se kaikkein fiksuin vaihtoehto. Palkkatuettu työntekijä oppisopimuksilla varmaankin maksimoisi stapan yritystukien määrän ja aika pienellä riskillä vielä.

Brewcat
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Akaa

ViestiKirjoittaja Brewcat » Su Marras 30, 2014 21:33 pm

Ottamatta mitään kantaa Stapan diiliin, niin Tuntuu Pirkanmaalla juurikin oppisopparit olevan pienpanimoilla nyt the thing... Palkka ei ole hurja, mutta vuokraan ja ruokaan niistä riittää kyllä käsittääkseni.
Brewcat Oy - Cervisia Vitae Bonae
http://www.shop.brewcat.fi/
Yrittäjäntie 5, 378910 Akaa
GSM: 040 199 3924 (Arkisin noin 08-16 välillä)
Tai (mieluiten) email: kauppa[miumiumau]brewcat.fi

Johnny Rio
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Hamina
Viesti:

ViestiKirjoittaja Johnny Rio » Ma Joulu 01, 2014 2:55 am

Sanotaanko, että ainut motivaatio ei olisi raha, mutta en ainakaan itse ajatellut kokopäiväduunista luopua ja siirtyä pelastusarmeijan soppajonoon vähintään kolmeksi kuukaudeksi, tai määrittelemätömäksi ajaksi. Piällysmiäs, da bossaman ja massah kun laskee, että silmään kusasemalla "eternall apprentice" suhteella tulee taskuun muutama yeni enemmän. Ei meinaan olisi ensimmäinen kerta kun tällaista tapahtuisi tässäkään maassa. Sitä tosin en epäile yhtään, etteikö pk-seudulta löytyisi jotakuta opiskelijaa/työtöntä tuollakin diilillä ja taas, tiedän että Olutsieppo koulii varmasti hyvän uuden tekijän panimolle.

JaniH
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Eura

ViestiKirjoittaja JaniH » Ma Joulu 01, 2014 7:46 am

Mulla kun on tuomonen lappunen jolla minut palkkaava yritys saa palkkatukea noin 700€/kk niin se kattaisi jo palkan sivukulut 6 kuukaudeksi mutta mitä tässä nyt hakenut töitä niin ei tuokaan tuntuisi mikään pelastus olevan. Tosin tietenkin asiaan vaikuttanee se että täälläpäin tahtoo olla jokaiseen avoimeen työpaikkaan 100-400 hakijaa niin loppupeleissä työpaikan saajat arvotaan.
Tuo työharjoitteluhomma olisi ihan jees ehkäpä 2-4 viikon ajanjaksolla ennen varsinaista palkkausta. 2 viikossakin oppii jo perustyöt melkeimpä alalta kuin alalta. Ei edellisessä mutta sitä edeltävässä työpaikassa luvattiin harjoitteluajan palkka 1-3 kk 9€/tunti ja kun hommat oppi niin 11€/tunti. Itse sain ensimmäisen 2 viikkoa tuota 9€ ja sen jälkeen nostettiin ja sopimuksessa oli tuotantolisät koe-ajan jälkeen (4kk) niin nekin maksettiin jo toisesta tilistä alkaen...

Työnähän tuo olisi mitä mielenkiintoisin mutta eipä tuon vähintään 3kk harjoittelujakson takia juurikaan innosta kun tarttisi majoittua jossain viikot, pysyvästi muuttaminen kun ei oikein tällä hetkellä ole mahdollista...

Palaa sivulle “Kaupalliset”