Hyvää lappoa pullotukseen ja vierteen siirtoon käymisastiaan

Oluen astiointi ja säilytys

Valvojat: suorama, Elmo

Matts
Kisälli
Kisälli
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Oulu
18 tai yli: Olen

Hyvää lappoa pullotukseen ja vierteen siirtoon käymisastiaan

ViestiKirjoittaja Matts » Ke Heinä 02, 2014 14:23 pm

Mor.

Eli nyt kun ei tuo kamppeen jäähdytys oikein onnistu, niin häätyy siirtää kattilasta kuuma vierre käymisastiaan. Oon sulattanut kaksi lappoa jo tällä metodilla eikä ne muutenkaan oikeen sykähdyttäneet. Eli millaisia lappo-viritelmiä teillä on? Myös iisi pumppusetuppi vois olla kohillaan jos hyödyntäis sitten vaikka huuhteluun.

Toisaalta vois pistää paremman hanan tuohon bilteman kattilaan. Millaisia läpivientejä ootta käyttäneet? puolentuuman läpivientien uros ja naaraspuolia ja kattilan ulkokuori välissä "tiivisteenä"?

PetteriSeppänen
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Suomi

Re: Hyvää lappoa pullotukseen ja vierteen siirtoon käymisast

ViestiKirjoittaja PetteriSeppänen » Ke Heinä 02, 2014 14:29 pm

Jos saat jostain RST/HST nipat niin reikä kattilan kylkeen ja nipat kiinni, jos vuotaa niin voi varmaankin käyttää käyttövesiputkistoon tarkoitettua kierretiivistenestettä tai teflonteippiä (Teflonteippi huomattavasti halvempaa yksittäistarkoitukseen hankittuna).

äyni
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Tampere

Re: Hyvää lappoa pullotukseen ja vierteen siirtoon käymisast

ViestiKirjoittaja äyni » Ke Heinä 02, 2014 14:40 pm

Mulla on rst-lappo ja siinä silikoniletkua. Kestää lämpöä riittävästi.

Läpivientinä kattilassa mulla on 1/2" uroskierteellä oleva kulmaliitin sisäpuolella, siihen ensiksi napakasti sopiva kuminen tiivisterengas (poikkileikkausprofiili suorakaide, pyöreä ei pysy paikoillaan), läpi kattilasta ja ulkopuolelle teflonteippiä ja suoraan sopiva hana. Simppeli ja toimii. Ei saa kiristää liian kireälle, mutta ei tietty jättää liian löysällekään. Ja ihan tavallisia kromattuja messinkihiluja.

Palaa sivulle “Oluen säilytys”