Henkan vihreäkorkkinen porter

Arviot omista / toisten oluista. Myös kaupallisista.

Valvojat: suorama, Elmo

Ratto
Harjoittelija
Harjoittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Espoo
18 tai yli: Olen

Henkan vihreäkorkkinen porter

ViestiKirjoittaja Ratto » Pe Syys 16, 2016 22:03 pm

Noniin, pitkästä aikaa tänne arvio Henkan oluesta.

Jääkaapin perukoilta löytyi vihreäkorkkinen olutpullo, jonka muistin Henkan lahjoittaneen ties koska. Ollut todennäköisesti siitä saakka jääkaapissa, joten ainakin on hyvin laageroitunut. Vaan pullo auki ja olut lasiin! Mieto sihahdus ja lasiin kaatuu tumman ruskeaa olutta kevyellä vaahdolla. Aromissa käyneen hedelmän esteriä, lakritsaista makeutta. Maku alussa esteriä, hieman makeutta, puhdas pehmeä katkero, pitkässä pehmeässä loppumaussa lakritsaa ja maitosuklaata.

Tykkäsin tästä oluesta kovasti. Alun esterisyys on ehkä hieman korostunut, muuten tasapainoinen ja mielenkiintoinen olut. Mieto hapotus tuo hienosti esiin makeutta ja maltaisuutta. Veikkaisin tämän olevan lakritsiportteri, ainakin muistelisin Henkan sellaisen minulle antaneen. Hienoa! :cheers2:

HenkkaM
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Helsinki

Re: Henkan vihreäkorkkinen porter

ViestiKirjoittaja HenkkaM » La Syys 17, 2016 10:22 am

Katsos vain että tuollainenkin oli sulle lähtenyt. Vihreäkorkkinen ei ole lakuportteria vaan eräässä kimppapanossa tehdyn IS:n maltaista huuhdeltu satsi miedompaa tavaraa. Alkuun se oli aika ylipaahteinen ja karkea, kiva jos aika on tehnyt sille hyvää :)

Ratto
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Espoo

ViestiKirjoittaja Ratto » La Syys 24, 2016 21:26 pm

Jaa, nyt tuon toisen jääkaapin aarteen juoneena (katso mustakorkkisen arvio) väittäisin tätä edelleen lakuversioksi. Hyvin ovat molemmat joka tapauksessa aikaa kestäneet.

HenkkaM
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja HenkkaM » La Syys 24, 2016 21:44 pm

Pakko edelleen väittää vastaan. Vihreitä korkkejä en ole koskaan käyttänyt kotona vaan niillä korkatut pullot on pullotettu kaverin panimolla, joten erehtymisen mahdollisuutta ei ole :D

Palaa sivulle “Maistajaiset”