Henkan #32 Belgian blonde

Arviot omista / toisten oluista. Myös kaupallisista.

Valvojat: suorama, Elmo

Ratto
Harjoittelija
Harjoittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Espoo
18 tai yli: Olen

Henkan #32 Belgian blonde

ViestiKirjoittaja Ratto » To Helmi 18, 2016 20:12 pm

Noniin, pitkästä aikaa maistelupuuhissa. Lasiin kaatuu kirkasta oljen väristä kuohuvaa juomaa, kevyt vaahto pinnalla, joka katoaa nopeasti. Aromi melko neutraali, hieman vehnäkeksimäistä makeutta. Maku raikas, hieman fenolista ja esteristä menoa, lopussa kevyt yrttinen puraisu. Melko kuiva ja runsashappoinen.

Ihan käypä tuote ja sammuttaa janon mukavasti. Jää ehkä hieman väliinputoajaksi, jotenkin jää toivomaan joko lisää käymisaromeita kunnon belgimeininkeihin tai sitten vähemmän, tyyliin ameriikan blonde ale. Kyllä tämä toimii, ei siinä. Vaahtoa kumminkin lisää!

Maistelun jälkeen oli taas hauska kurkata kuvaus. Yllättävää, että noin 1/4 vehnää ei riitä tuottamaan vaahtoa! Henkan kuvaamaa laastaria ei tuoksussa kyllä enää ollut.

HenkkaM
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Helsinki

Re: Henkan #32 Belgian blonde

ViestiKirjoittaja HenkkaM » To Helmi 18, 2016 22:07 pm

Tosiaan jännä juttu että vaahtoa ei ollut vaikka hapot oli ihan kunnolliset. Syytän siitä pilsnermallasta kun en parempaa selitystä keksi. Se saisonmainen laastarisuus on tosiaan helpottanut ja olut on nyt neutraalihko helppo arki- tai ruokajuoma.

Ratto
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Espoo

Re: Henkan #32 Belgian blonde

ViestiKirjoittaja Ratto » Pe Helmi 19, 2016 23:48 pm

Veikkaan, että vika vaahdon suhteen on jossain muualla kuin maltaissa, sen verran paljon vehnää oli matkassa. Olisiko pesussa tai desinfioinissa voinut jäädä jotain jäämiä? Tai uuden kattilan pesussa tms?

Palaa sivulle “Maistajaiset”