Henkan #26 Vehnäolt

Arviot omista / toisten oluista. Myös kaupallisista.

Valvojat: suorama, Elmo

Ratto
Harjoittelija
Harjoittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Espoo
18 tai yli: Olen

Henkan #26 Vehnäolt

ViestiKirjoittaja Ratto » Ti Syys 01, 2015 21:49 pm

Noniin, tämä arvio on taas kirjoitettu mitään itse oluesta lukematta. Ja hyvä niin, ei tule tyylilajit sekoittamaan arvion tekoa!

Pullo ollut jääkaapissa parisen viikkoa. Kullan keltainen ja täysin kirkas, vaahto laskeutuu melko nopeasti. Tyylikäs, suorastaan! Aromi aluksi hernekeitto(??), lämmetessään estereitä. Maku esterinen, melko kuiva, hieman yrttistä humalaa. Vähemmällä esterin määrällä mukava janojuoma, nyt hieman liikaa.

...ja yllätys oli suuri, kun luin Henkan ketjusta, että kyse on Gozdavan hiivalla tehdystä vehniksestä! Olisin veikannut tätä hieman liian lämpimässä käyneeksi golden aleksi, kaikki banaaniset ja mausteiset maut puuttuivat. Tämän perusteella en laittaisi Gozdavan vehnishiivaa jatkoon, paitsi jos aikoo tehdä golden alea.

Kippis joka tapauksessa! :cheers1:

HenkkaM
Kisälli
Kisälli
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Helsinki
18 tai yli: Olen

Re: Henkan #26 Vehnäolt

ViestiKirjoittaja HenkkaM » Ke Syys 02, 2015 6:24 am

Tuosta täytyy sanoa että ikääntyi tosi huonosti. Tuoreena oli todella mukavasti korianteria ja maku tasapainossa mutta se laimeni ajan myötä ja makuun tuli samaa happamuutta kuin WB-06 joskus tekee. Alussa hiiva myös liikkui herkästi ja teki mukavan hienojakoisen pilven pulloon kaadettaessa mutta klimppiintyi ajan myötä pullon pohjalle. Taisi jäädä meikäläisellä viimeiseksi kerraksi tuon hiivan kanssa ja ensi vuonna panostetaan nestehiivaan.

Palaa sivulle “Maistajaiset”