Naalin vehnäolut

Arviot omista / toisten oluista. Myös kaupallisista.

Valvojat: suorama, Elmo

HenkkaM
Kisälli
Kisälli
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Helsinki
18 tai yli: Olen

Naalin vehnäolut

ViestiKirjoittaja HenkkaM » Pe Kesä 12, 2015 21:18 pm

Tuli vaihdossa tämä huhtikuussa pantu, WB-06:lla käytetty vehnäolut.Tätä on mukava maistella tässä omia oluita humaloidessa :)

Kaatuu lasiin melko kirkkaana, vaalean kuparisena. Perässä tuleva hiivatilkka antaa vehnäoluelle sopivan sameuden. Valkoinen vaahto on kestävää, ilmavaa ja riittoisaa.

Tuoksu on mieto ja päällimmäisenä siinä tuntuu kuivaa ruokasoodaa ja hiivaisuutta. Taka-alalla on myös hieman korianteria ja mausteisuutta. Banaania ei ollenkaan. Oluen lämmetessä tulee esille aavistus purukumia ja yrttisyyttä.

Maku on puolimakea ja siinä on WB-06:lle ominaista happamuutta mikä jää kitalaelle viipyilemään. Jälkimaku on kuivahko.

Suutuntuma on suhteellisen täyteläinen ja hiilihapotus tuntuu silkinpehmeältä vaikka ei olekaan matalaa.

Kokonaisuutena oikein vakuuttava ja helposti nautittava raikas vehnäolut :cheers2:

PetteriSeppänen
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Suomi

Re: Naalin vehnäolut

ViestiKirjoittaja PetteriSeppänen » Pe Kesä 12, 2015 22:51 pm

Tuntuu olevan WB-06 ominaisuus tuo hedelmäisyys ja banaanin puute. Todella happamia ovat olleet minun leicht weissit, hyvässä ja pahassa.

HenkkaM
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja HenkkaM » La Kesä 13, 2015 0:04 am

Tuon happamuuden allekirjoitan kyllä mutta sen yhden kerran kun kyseistä hiivaa käytin niin banaania oli kyllä aluksi melko reilusti. Harmillisesti tuo hiljalleen heikkeni pois ajan myötä. Kaipa tuostakin sen banaanin saa esille jos käyttää tarpeeksi lämpimässä.

äyni
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja äyni » La Kesä 13, 2015 16:44 pm

Noin teoreettisesti banaani on se, mikä vehnäoluen mausta katoaa ensimmäisten joukossa.

Palaa sivulle “Maistajaiset”