Bergsta Brewery: Horny Monk

Arviot omista / toisten oluista. Myös kaupallisista.

Valvojat: suorama, Elmo

Joppo
Kisälli
Kisälli
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Riihimäki
18 tai yli: Olen

Bergsta Brewery: Horny Monk

ViestiKirjoittaja Joppo » La Loka 06, 2012 22:10 pm

Olutsiepon tuotosta pääsin nyt toista kertaa maistamaan. Viimekertaisen Belgo Porterin jälkeen odotukset ovat korkealla, koska ovathan belgioluet suosikkejani.
Nyt on vuorossa Horny Monk, 9,3%, Belgian Dark Strong Ale.
Vaalean beige vaahto muodostuu kaadettaessa ja häviää aika nopeasti jättäen hieman pitsiä lasin reunoille.
Väri jäi ilmeisesti liian vaaleaksi ja sen takia olut on hieman "likaisen" värinen. Lisätummuus olisi hieman parantanut oluen visuaalisuutta, mutta makuunhan se ei vaikuta.
Tuoksussa on tummista belgeistä tuttua rusinaa, kuivattua hedelmää ja maltaisuutta. Jotain mausteitakin olen aistivani, mutta en saa kuitenkaan nimettyä niitä sanoiksi.
Ensimmäisen huikan otettuani leveä hymy levisi kasvoilleni - tämä se on elämää :) Hiilihappoja sopivasti, todella tasapainoinen ja helposti juotava. Alkoholia on 9,3%, mutta se tuntuu vain lämmittävänä tunteena kurkussa. Humalointi on belgityyliin matala, mutta jostain syystä se tuntuu jälkimaussa normaalia voimakkaammin. Johtuu varmaan oluen tuoreudesta.
Kokonaisuutena upea olut ja tätä voisin haluta korillisen tai kaksi kellariin kypsymään :winktoo:
hornymonk.jpg
hornymonk.jpg (25.74 KiB) Katsottu 1233 kertaa

Olutsieppo
Harjoittelija
Harjoittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Porvoo
18 tai yli: Olen

Re: Bergsta Brewery: Horny Monk

ViestiKirjoittaja Olutsieppo » Su Loka 07, 2012 11:53 am

Hienoa että maistui. Lukuunottamatta väriä tämä on mielestäni varsin onnistunut olut jota varmasti tulee pantua uudestaan.

Palaa sivulle “Maistajaiset”