Saison De Dottignies Vs. Myrkkyluostarin Saison

Arviot omista / toisten oluista. Myös kaupallisista.

Valvojat: suorama, Elmo

Kiljumies
Kisälli
Kisälli
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Tampere
18 tai yli: Olen

Saison De Dottignies Vs. Myrkkyluostarin Saison

ViestiKirjoittaja Kiljumies » Ma Elo 22, 2011 22:07 pm

Piti mennä alkon kautta tähän maisteluun. Toivottavasti verrokki sattui edes sinnepäin, väri ja alkoholipitoisuus ainakin täsmää.

Myrkkyluostarin Saison

Ulkoasu:
-Sameampi
-Hedelmäisempi tuoksu

Maku:
-Hedelmäisempi
-Hieman hiivainen
-Tasapainoisempi
-Maultaan tuoreampi
-Banaanisuutta

Yleensä oluena/juotavuus 1-10:
6, 7.5, 6

Brouwerij De Ranke Saison De Dottignies

Ulkoasu:
-Vaahtoavampi
-Ruma etiketti

Maku:
-"Raaka" katkerohumalointi (metallinen) , Kitkerö
-Maultaan selkeä, yllätyksetön ja hieman jopa tylsä

Yleensä oluena/juotavuus 1-10:
4, 4, 3

Loppukaneetteina todettiin että Myrkkyluostarin Saison alkoi maistua paremmalta ja olisi helposti vienyt mukanaan. Samaa ei voinut sanoa kilpakumppanista joka ei varmaan olisi korillisenkaan jälkeen ollut erityisen hyvää.
Herää kyllä kysymys kun ko. oluen nettiarvioita vilkaisi että olisikohan kyseessä ollut joku iänkaiken vanha pullo? http://www.ratebeer.com/beer/de-ranke-s ... es/117573/
Jokatapauksessa tämän makuvertailun se hävisi mennentullen.

Votkaiguaani
Kisälli
Kisälli

Re: Saison De Dottignies Vs. Myrkkyluostarin Saison

ViestiKirjoittaja Votkaiguaani » Ma Elo 22, 2011 23:28 pm

:oops: Aika kovaan seuraan pääsin. Omat muistikuvat Ranken saisonista eivät kyllä ole ihan vastaavia, vaikka se ei tyypillisimpiä edustajia lajissaan olekaan. Olen kova saison-fani ja tämä oma resepti on hioutunut nykyiseen muotoonsa vuosien saatossa. Uniikiksi sen tekee salainen ainesosa (ruismallas), joka omasta mielestäni sopii hiivan tuomaan fenolisuuteen, mausteisuuteen ja raikkaaseen humalointiin hyvin.

De Ranken tuotteita kumarran kyllä syvään - XX Bitter, Cuvée de Ranke ja Guldenberg etunenässä.

Kiljumies
Kisälli
Kisälli

Re: Saison De Dottignies Vs. Myrkkyluostarin Saison

ViestiKirjoittaja Kiljumies » Ti Elo 23, 2011 8:03 am

Oli kyllä melkoinen pettymys tuo kyseinen alkon pullo. Jotenkin siitä puutui kaikki semmonen kirpeys ja hedelmällisyys mitä oletin. Sillä nuo nettiarviot ihmetyttää kun puhutaan että juuri tuon tyylisiä makuja oluesta löytyisi. Olen melko vakuuttunut että kyseessä on joku tyyliin vuoden lämpimässä hyllyssä valojen kypsyttämä kappale. Pullon kyljessä on kyllä merkintä että menee vanhaksi N15 eli mitä ilmeisemmin marraskuussa 2015...

Palaa sivulle “Maistajaiset”