Teerenpelin Olutkoulu

Yleistä keskustelua oluesta ja muusta. "Pubikeskustelut".

Valvojat: äyni, suorama, Elmo

Molder
Kisälli
Kisälli
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Helsinki
18 tai yli: Olen

Teerenpelin Olutkoulu

ViestiKirjoittaja Molder » Ke Tammi 14, 2015 21:39 pm

Wil Wheaton:"...I have not yet encountered a homebrewer who's a dick"

realii
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Luola

Re: Teerenpelin Olutkoulu

ViestiKirjoittaja realii » To Tammi 15, 2015 10:20 am

No on kyllä omaan makuun aika suolaisen hintainen... 1,5h luento maisteluiden kera, josta saat pulittaa 45e / naama, jos saat 10 henkeä kasaan.

Tuo HAMK:n Avoimen AMK kautta Mustialassa järjestettävä kurssi kuitenkin 40e/kurssi (5 teoriapäivää ~8h/päivä, sekä 2 päivää jolloin tehdään harjoituskeitos ja päättötyöolut). Toki se hinta ei sisällä matkoista aiheutuvia kustannuksia, tai ruokailukustannuksia, mutta kuitenkin.

Tosin HAMK ei taida olla ihan niin voittoa tavoitteleva järjestö, kuin Teerenpeli.

Votkaiguaani
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Votkaiguaani » To Tammi 15, 2015 11:00 am

Eihän tätä pidä sotkea mihinkään oikeaan opiskeluun tai hands-on workshoppeihin. Tämä lienee lähinnä yrityksille suunnattu yleissivistävä teambuilding- ja hauskanpitotapahtuma.

äyni
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja äyni » To Tammi 15, 2015 12:51 pm

Malmgård tarjoaa kahta pakettia 1. kahdella 0,33l oluella, 200€/ryhmä, jos 10 henkeä tai alle.
Tai 2. laajempi "opetus" ja neljä olutta 400€/ryhmä.
http://malmgard.fi/wordpress/?page_id=743

Eli jos verrataan noita kahta samanmittaista pakettia, niin Malmgårdilta saa 50€ halvemmalla enemmän ja parempaa olutta.
Koska Malmgårdilla yli 10 hlö ryhmissä kaikki maksaa saman verran, 40€/hlö, niin 15 henkilön ryhmät maksaa molemmissa saman ja siitä isommat on Teerenpelissä halvempia, mutta edelleen Malmgårdissa saa enemmän olutta.

Tuo Malmgårdin kierros jonkin verran kiinnostaisi, Teerenpelin vastaava ei yhtään.

HAMKin kurssiin tätä ei tosiaan kannata sotkea, näiden kierrosten jälkeen kuulija ei todennäköisesti ymmärrä oluenpanosta juuri yhtään enempää kuin ennen sitä.

culblanc
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Uusimaa

ViestiKirjoittaja culblanc » Pe Tammi 16, 2015 13:54 pm

Firmatapahtumaksi tuo Teerenpelin hinta on normaali, ja Malmgårdin hinta on poikkeuksellisen edukas. Olen joutunut järkkäämään paljon erilaisia duuniporukan vetäytymisiä ym., panimoihin, kahvipaahtimoihin, sepänpajoihin jne. ja tuollaisia ne hintapyynnit on. Parin tunnin kätkösuunnistus kymmenelle hengelle Nuuksiossa on 400 € eikä saa olutta eikä mitään muutakaan...

Mutta kyllä, omasta lompakosta maksettuna Teerenpelin hinta on ihan mahdoton, Malmgård realismin rajoissa.

Palaa sivulle “Public House”