Põhjala Brewery

Yleistä keskustelua oluesta ja muusta. "Pubikeskustelut".

Valvojat: äyni, suorama, Elmo

Akselipoika
Oppilas
Oppilas
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Helsinki
18 tai yli: Olen

Põhjala Brewery

ViestiKirjoittaja Akselipoika » Ma Heinä 14, 2014 15:12 pm

Te jotka olette matkustaneet Tallinnaan, saatatte tietää kyseisen panimon tuotteista. Kyseessä on siis Tallinnalaisesta mikropanimosta, jossa panimomestarina työskentelee Brewdogin entinen työntekijä Christopher Pilkington. Kävin viikonloppuna Tallinnassa, ja he järjestivät minulle ja muutamalle kaverilla panimovierailun, jossa Christopher esitteli heidän olentekoprosessinsa, ja maisteltiin heidän oluitaan eri vaiheessa tuotantoprosessia. Yllättävää oli mm miten hyvän ja raikkaanmakuista voi olla vain muutaman päivän käynyt olut. Omat tuotokset kun ovat vaatineet viikkojen kypsytykset, että voisi alkaa puhumaan mausta jota voisi luonnehtia sanoilla kuten "hyvä". Ja tekevät muuten ihan törkeen hyviä oluita. Maisteltiin heidän IPA:a, portteria ja ruis-alea. Nam!

Tallinnassa heidän tuotteitaan saa ainakin Telliskivi-alueen Pudel Baarissa ja vanhan kaupungin Drink Baarista. Jos porukalla olette menossa tallinnaan, niin voin todella suositella panimovierailua. Hienoa oli kuunnella kun noin vihkiytynyt ja asiansa osaava mies puhuu oluesta! Ja oli muutenkin todella mukava tyyppi. Meille vierailu kustansi 25 €/hlö, joka sisälsi sikspäkin heidän olutlaijitelmaa kotiin vietäväksi, joten aika edullista lystiä oli.

Tällä hetkellä kaikki mitä he kerkeävät valmistaa viedään käsistä, ja lisääkin kysyntää olisi, joten he suunnittelevat laajentamista. Toivottavasti heidän tuotteitaan näkisi pian Alkossa ja baareissa suomen lahden tällä puolen.

Lisäys: He käyttävät pääsääntöisesti Vikingin maltaita. Panimomestari itse asiassa kehui niitä erittäin laadukkaiksi. Saksasta tilaavat lähinnä jotain harvoja erikoismaltaita.
"Ihan hyvää"

Votkaiguaani
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Tampere

Re: Põhjala Brewery

ViestiKirjoittaja Votkaiguaani » La Heinä 19, 2014 12:13 pm

Akselipoika kirjoitti:Tallinnassa heidän tuotteitaan saa ainakin Telliskivi-alueen Pudel Baarissa ja vanhan kaupungin Drink Baarista.

Paitsi että monesti myydään eioota. Itse olen onnistunut maistamaan vain yhden tuotteen koko panimolta, vaikka yritystä on ollut enemmänkin.

Viroon tuntuu syntyvän nyt koko ajan tällaisia yhden äijän nano- ja mikropanimoita, joista helposti kasvaa ajan mittaan suurempia. Siellä kun tällainen toiminta on "jonkin verran" helpompaa kuin kotosuomessa.

Akselipoika
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja Akselipoika » Su Heinä 20, 2014 10:12 am

Joo, ehkä heidän jakelunsa on hieman liian laaja ottaen huomioon kova kysyntä ja siihen nähden pieni tuotantokapasiteetti. Itse olisin kovasti halunnut maistaa heidän Uus Maailm vehnäolutta, mutta Drink Baarissa sitä ei ainakaan ollut, ja panimosta oli kaikki myyty pois.
"Ihan hyvää"

Ratto
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Espoo

ViestiKirjoittaja Ratto » Ti Elo 26, 2014 11:44 am

Tulipahan testattua panimon Uus Maailm IPA. Todella kovaa tavaraa! Alkaa olla liikaa hyviä syitä lähteä lahden yli vierailulle :)

Palaa sivulle “Public House”