WLP090 San Diego Super

Oletko käyttänyt jotain hiivaa ja haluat kertoa sen ominaisuuksista jotain?
Etkö löydä tietoa haluamastasi hiivasta, kysy se?
Käytä otsikkona hiivan nimeä / tyyppimerkintää.

Valvojat: suorama, Elmo

Votkaiguaani
Kisälli
Kisälli
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Tampere
18 tai yli: Olen

WLP090 San Diego Super

ViestiKirjoittaja Votkaiguaani » Su Joulu 11, 2011 23:57 pm

Onko kukaan ennättänyt testaamaan tätä uutta ihmehiivaa? Laittelin itse juuri pöntön pöhisemään ja olisi mukava kuulla mielipiteitä. Käytän sitä uuteen inkarnaatioon vanhasta "4 viljaa & 4 humalaa" - teemalla toimivasta reseptistäni.

suregork
Oppilas
Oppilas
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Espoo
18 tai yli: Olen
Viesti:

Re: WLP090 San Diego Super

ViestiKirjoittaja suregork » Ma Heinä 09, 2012 11:04 am

En ole vielä ehtinyt maistaa valmista olutta (päivitän viestiä sitten), mutta kun siirsin olutta kegiin 4 päivää sitten otin pienen maistaisen ja silloin oli ainakin hyvin 'puhdas' ja neutraali maku (vähän estereitä ja ei ollut hiivainen, lähellä esim. US-05, WLP001 ja 1056). Olut oli kuitenkin hyvin humaloitu, joten mahdolliset sivumaut olisivat voineet olla peitettyä.

Käymisastiassa tasan kaksi viikkoa. En mitannut ominaispaino käymisen aikana, mutta vesilukon aktiviteetti hidastui selvästi 5 päivän jälkeen.

OG: 1.077
FG: 1.016
Apparent Attenuation: 80.52%
(Actual Attenuation: 65.54%)

21L, 2 litran startteri (jääkaapissa 2 päivää ennen panopäivää, 75% nesteestä kaadoin pois)

6.750 kg Pale Ale (2-row) 81.3 %
0.850 kg Munich 10.2 %
0.450 kg Cara-Pils/Dextrine 5.4 %
0.250 kg Crystal Malt - 60L 3.0 %

Mäskäyslämpötila: 68 C
Käymislämpötila: Ensimmäiset 5 päivää 17.5-18 C, sitten nostin käymiskaapin lämpötila parilla asteella 19-19.5 C
Kupliminen vesilukossa jo seuraavana aamuna panopäivän jälkeen.
Flokkuloitui erittäin hyvin, olut oli hyvin kirkas.

Annan lopullisen tuomion sitten kun olen maistanut valmista olutta, mutta hiiva vaikuttaa hyvin lupaavalta jos haluat puhtaan, nopean ja hyvin flokkuloivan hiivan! Tulee todennäköisesti olemaan oman panimon uusi "talon hiiva".

Palaa sivulle “Arvostelut merkeittäin”