Mikkeler Suuri olut kirja

Foorumilaisten omia reseptejä.

Valvojat: suorama, Elmo

petedad
Oppilas
Oppilas
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Kaustinen
18 tai yli: Olen

Mikkeler Suuri olut kirja

ViestiKirjoittaja petedad » La Marras 19, 2016 12:53 pm

Sain käsiini Mikkelerin uutuus kirjan. Kiva tarina Mikkelerin noususta autotallin perukoilta yhdeksi europan suurimmaksi oluen valmistuttajaksi. Myös reseptiosiossa oli kokeilemisen arvoista, myös yhteistyökumppanien oluita oli resepteissä. Ruoka ja olut osio oli myös kiva.Suosittelen joululahjaksi.
http://www.adlibris.com/fi/kirja/mikkel ... 9524833189

seppinen
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Turku

Re: Mikkeler Suuri olut kirja

ViestiKirjoittaja seppinen » To Joulu 01, 2016 18:13 pm

Lainasin kirjan kirjastosta. Kirja tuli luettua melko nopeasti ja petyin hieman sen sisältöön. Kirjassa oli hyvin pintapuoleinen kosketus oluenpanoon, eikä prosessia oltu mielestäni kuvattu riittävän hyvin ensikertalaiselle. Resepteissä oli muutamia mielenkiintoisia vaihtoehtoja, vaikkakin aika moni niistä oli överi meiningillä. Mielestäni kirja oli lukemisen arvoinen, mutta ei valitettavasti ostamisen.

Nyypiö
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja Nyypiö » Ke Tammi 25, 2017 9:30 am

seppinen kirjoitti:Resepteissä oli muutamia mielenkiintoisia vaihtoehtoja, vaikkakin aika moni niistä oli överi meiningillä.

"Överi meiningillä"? Miten niin? MInä olen tähän mennessä tehnyt erät resepteistä
    s.143 All Other Pales Pale
    s.163 Milk Stout
    s.171 Monk's Brew
    s.181 Tjekket Pilsner
    s.189 Weizenbock
    s.191 Porter
ja ollut hyvin tyytyväinen. Viimeisin, s.195 Wookey Jack, tulee pullotetuksi lähipäivinä.

Monk's Brew oli muuten hauska. Kirjan mukaan siitä piti tulla 10,0-prosenttista, mutta mittaukseni osoitti 12,2:ta. Maku oli kyllä - miten sen nyt sanoisi - alkoholinen.

MIkkeller on suosikkikirjojani. Monien kiittämää Palmeria (How to Brew) en ole jaksanut lukea paria lukua pitemmälle.

lehtinel
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Loviisa

ViestiKirjoittaja lehtinel » To Tammi 26, 2017 8:02 am

Itse sain tämän pari kk takaperin haltuuni. Ihan mukava kirjanen, kertoo mielenkiintoisesti panimon synnystä, ei mikään varsinainen "how to brew"-opas vaan näkökulma selkeästi Mikkelerissä. Mukava määrä reseptejä mitä koittaa, överiydestä en tiedä, modernia tyyliä toki.

Ihan kiva kirjanen, "Pane olutta" parempi tekemisopas, Palmerin teokset ehkä vielä parempia.

MikkH
Jäsen
Jäsen
Paikkakuntasi: Oulu

ViestiKirjoittaja MikkH » Ma Marras 27, 2017 1:26 am

Mikkellerin suuri olutkirja näkyy olevan nyt hyvässä alennuksessa Adlibriksessa. Hintaa siis 9,9 euroa sisältäen toimituksen. https://www.adlibris.com/fi/kirja/mikkellerin-suuri-olutkirja-9789524833189

Tero_perkele
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » Ma Marras 27, 2017 10:20 am

Kannattaa eka vaikka kirjastossa käydä katsoon kyseistä kirjaa,vaikka eihän tuo 10e enää paljoa ole.
Ainakaan itse en siitä hullu hurskaammaksi tullut vaikka mikään panimomestari en olekkaan.
täältä foorumilta ja irkistä melkein saanu paremmin tietoa,reseptejä yms.
tosin siellä on kyllä sellasia todella helppojakin reseptejä joita kannattaa ainakin alotelijoiden kokeilla.
Viimeksi muokannut Tero_perkele, Ma Marras 27, 2017 14:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

VonHatte
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Vantaa

ViestiKirjoittaja VonHatte » Ma Marras 27, 2017 13:58 pm

Kun kerran irtosi postikulujen hinnalla, niin tilaukseen lähti. Kiitoksia vinkistä MikkH :)

Palaa sivulle “Reseptit”