höyryn ohjaus kansi

Valvojat: suorama, Elmo

Tero_perkele
Harjoittelija
Harjoittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Tampere
18 tai yli: Olen

höyryn ohjaus kansi

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » La Joulu 23, 2017 13:25 pm

Tuli sitten tollanen viritys tehtyä klarkin munasenkkiin jos nyt sais ne höyryt järkevämmin meneen liesituulettimeen eikä koko keittiö olis huurussa..
Ja kaippa samantapanen systeemi toimis yhtälailla muissakin kattiloissa jos ei kattilaa saa suoraan liesituulettimen alle.

Kuva
Kuva

mikäli tarvii jatkojalostusta vielä tosta niin tarvii sitten muutella...

V2 muutosten jälkeen ,pikkasen vielä turhan paljon pääsi höyryä liesituulettimen ohi niin tehtiin sit tollanen jatkojalostus...

Kuva
Kuva

Jos toikaan ei vielä riitä niin sitten vedetään letku tosta putkesta suoraan liesituulettimeen :party:

ps. tarkotus olisi siis käyttää tuota keittovaiheessa.
Viimeksi muokannut Tero_perkele, Ti Joulu 26, 2017 14:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ossis
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Helsinki

Re: höyryn ohjaus kansi

ViestiKirjoittaja ossis » La Joulu 23, 2017 14:31 pm

Itse tein ensimmäisen höyrykannen sähkökattilaan vaan poraamalla kattilan mukana tulleeseen muovikanteen noin 90mm reiän ja siihen 100mm poistoputken tuulettimen kautta ulos. Periaatteessa toimi, mutta aika paljon höyryä tiivistyy kanteen ja valuu takaisin vierteeseen. Tiedä sitten onko tuo ongelma.
Uusi huuva löytyi tori.fistä ja on ikean isohko lampunvarjostin. Ympärysmitta on noin 5-10cm kattilaa suurempi eli tiivistymiset ei valu enää kattilaan, vaan lattialle.
Ehkä tuo on sitten toisenlainen ongelma. :)

Höyryt kyllä ohjataan ikkuna-aukossa olevan tuulettimen avulla ulos. Huoneessa kosteusprosentti pysyy tuolla systeemillä muuttumattomana.
https://photos.app.goo.gl/4HNPcjMKVjQ4mkKk2

jasenpee
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Susiraja

ViestiKirjoittaja jasenpee » Ti Tammi 02, 2018 11:40 am

Oma viritys vähän niinkuin ossisilla, mutta tehtynä ikean blanda blank metallikulhoon.
36cm versio ja on keittokattilaa muutaman sentin isompi joten valuu myös osa höyryistä pois kattilasta.

HiiriHaukka
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: eurajoki

ViestiKirjoittaja HiiriHaukka » Ti Tammi 02, 2018 12:07 pm

kuinkas kauan vierteestä haihtuu niitä höyryjä/kaasuja jotka halutaan pois? itsellä low cooker ruuan laitossa jossa saman kaltainen kupera lasikansi ja kun haudutan esim karjalanpataa yön yli niin nestettä katoaa vain noin pari desiä.... aattelin vaan et jos nestettä katoaa liikaa voisko sen lasikannen pistää paikoilleen jossain vaiheessa keittämistä?? :)

HiiriHaukka
Oppilas
Oppilas

ViestiKirjoittaja HiiriHaukka » Ti Tammi 02, 2018 15:59 pm

niin ja onhan se tehtaalla suunniteltu ja pirun hieno lasikansi onkin, vaik ei sen läpi mitään nääkkään sillon ku höyryt siihen osuu :)

Tero_perkele
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » Ti Tammi 02, 2018 18:22 pm

järjestäen sitä suositellaa ilman kantta aina se keittoa että ne dme tai mitä nyt onkaan poistuisi siitä vierteestä, sen takia ton virityksen teinkin että saa sen höyrystyneen "vierteen" pois kattilasta ja samalla ohjattua sen liesituulettimeen.

HiiriHaukka
Oppilas
Oppilas

ViestiKirjoittaja HiiriHaukka » Ti Tammi 02, 2018 20:33 pm

mutta kuinka kauan hapot on läsnä keitossa?

ossis
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja ossis » Ti Tammi 02, 2018 20:53 pm

Kyseessä siis DMS jota ajetaan keittämällä vierteestä pois. Keitettäessä DMSn määrä puolittuu 40minuutin kuluessa eli 40min puolittaa DMSn määrän, 60min noin 65% poistuu, jne.
Mikäli vierrettä ei jäähdytetä nopeasti alkaa DMSää muodostua uudestansa vierteeseen.
Linkin takaa löytyy lisää tietoa aiheesta. http://beersmith.com/blog/2012/04/10/di ... ewed-beer/

Palaa sivulle “Välineidenvalmistus”