Ylivuotoputki Grainfatherille (ylempi)

Valvojat: suorama, Elmo

aarle
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Vantaa
18 tai yli: Olen

Ylivuotoputki Grainfatherille (ylempi)

ViestiKirjoittaja aarle » To Elo 31, 2017 21:41 pm

Tarvis mittoja tuosta ylivuotoputkesta eli sisä ja ulkohalkaisija. Olisi tarkoitus käyttää sitä Klarstein Mundschenk pannussa. Myös alemman putken halkaisija kinnostaisi.

Tero_perkele
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Tampere

Re: Ylivuotoputki Grainfatherille (ylempi)

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » Pe Syys 01, 2017 6:30 am

Jos haluat helpolla päästä niin osta se koko grainin putkisysteemi (ei sitä lyhyttä mallia).Ite niitä joskus mittailin kans tohon omaan,mutta sitten sattu onneksi tallista löytymään sopivaa rosteria,muuten melkein olisin tilannu sen gf:n, orkkis ala/yläputken ja siitä sitten lyhentäny munasenkkiin sopivaksi.

VonHatte
Aloittelija
Aloittelija

ViestiKirjoittaja VonHatte » Pe Joulu 15, 2017 23:42 pm

Tero_perkele kirjoitti:Jos haluat helpolla päästä niin osta se koko grainin putkisysteemi (ei sitä lyhyttä mallia).Ite niitä joskus mittailin kans tohon omaan,mutta sitten sattu onneksi tallista löytymään sopivaa rosteria,muuten melkein olisin tilannu sen gf:n, orkkis ala/yläputken ja siitä sitten lyhentäny munasenkkiin sopivaksi.

Siis GF:n säädettävä ylivuotoputki toimii heittämällä myös Brew Monkissa?

Tero_perkele
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » La Joulu 16, 2017 10:15 am

No jos se brew monkin orkkis on pikkasenkaan samanlainen kun klarkissa yms ja kattila edes lähelle samoilla mitoilla, niin miksei ?
Tosin "Heittämällä"se tuskin käy eli varmaankin joutuu lyhenteleen yms yms,Mutta perus aihiona suurella tod näk ,siitä sen saa helpoiten muokattua.
Ja mitä itse kuvia olen siitä Brew monkista katsellu niin ihan samalta kattilalta se näyttä kuin just toi klarkki ,ja ace micro brewery + mitä niitä muita nyt mahtaakaan olla eri nimellä olevia.
ps.Ja NIMEN OMAAN TARVITAAN SE GF:N ALKUPERÄINEN PITKÄ MALLI(alempi+ylempi putki), se lyhyt mitä saa lisävarusteena niin muistelisin että se jäisi liian lyhyeksi.

aarle
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja aarle » La Joulu 16, 2017 17:11 pm

Kuvassa modattu Klarstein Mundschenk (brew monkin) ja Grainfatherin putki. Sisähalkaisijat ovat 21 ja 14 mm. Eli tuo Grainfatherin putki putki on paljon kapeampi eikä sovi Klarstein Mundschenk (brew monkin) alaputken päälle. Jos hankkii Grainfatherin ala- ja yläputken sekä ylivuotoputkenpään tuo Klarstein mallaspiipun ritilän reikä on varmaan liian suuri. Hoitunee prikoilla.
Tuo Grainfatherin ylempi putki on ylimääräinen jos jollakin tarvetta.
Liitteet
20171216_164241(0)[1].jpg

Palaa sivulle “Välineidenvalmistus”