120l muovitynnyri + 6kw vastus + stc-1000

Valvojat: suorama, Elmo

Fredrik
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Turku
18 tai yli: Olen

120l muovitynnyri + 6kw vastus + stc-1000

ViestiKirjoittaja Fredrik » La Loka 17, 2015 12:11 pm

Tollasia low budjet mäskäimiä ajattelin itselle tehdä kun määrät päässyt lapasista.

Ennenkuin kantapään kautta kokeilen mahtaakohan perus sininen elintarviketynnyri kestää vastuksen rungon lämpötilaa jos vain poraa reiän ja siihen kierrerunkoisen vastuksen ruuvais. Ehkä jonkunnäköinen sisäkierre-ulkokierre muhvi että ei ole ihan vastuksessa kiinni. Kiehumislämpötila ei pitäisi vissiin ongelma olla tuolle tynnyrille?

Kontaktori ja kiinansäädin vastusta ohjaamaan. Anturin voi heittää suoraan mäskin joukkoon.

Ingenjör
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Lappeenranta

Re: 120l muovitynnyri + 6kw vastus + stc-1000

ViestiKirjoittaja Ingenjör » Ke Loka 21, 2015 0:14 am

Terve,

Ensmimmäiseksi sanottakoon "I like the way you think" .

Yleisesti ottan noissa tynnyreissä joita esim teollisuuteen tarjotaan käytetään ihan hyviä kertoimia lujuuksien kanssa, mikä tietytsti ilmenee tuotteen seinämävahvuuksissa positiivisesti. Lämpöpila ei tule missään kohtaan nousemaan yli 100-asteen joten PP tai PEHD kyllä sen kestää. En tiedä sitten olisko fiksumpaa kulumista ja lämmittävää pinta-alaa ajatellen tehdä useammasta vastuksesta, kuin yhdestä. Muuten ei muuta kuin "FULL SPEED" ja kuvia kehiin!

Fredrik
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Turku

ViestiKirjoittaja Fredrik » To Loka 22, 2015 18:00 pm

Eniten tässä huolettanut ettei pääse tynnyri vastuksen ympäriltä sulamaan ja kallisarvoiset mäskit valumaan pihamaalle, täytyy koittaa vedellä ensin toimivuus kunhan taas ehtii harrastamaan. Tuo 6kw vastus koostuu 3 kappaleesta 2kw vastuksia yhdessä rungossa mutta tällähetkellä tähteen kytkettynä.

J.A.P
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Kainuu

ViestiKirjoittaja J.A.P » To Marras 19, 2015 12:34 pm

Ei kannata anturia laittaa suoraan mäskin sekaan, vaikka kiinanpoika mitä lupaa niin noiden vesitiiviys ei ole kovin luotettavaa.

Mustola
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Suomesta
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mustola » To Marras 19, 2015 23:12 pm

J.A.P kirjoitti:Ei kannata anturia laittaa suoraan mäskin sekaan, vaikka kiinanpoika mitä lupaa niin noiden vesitiiviys ei ole kovin luotettavaa.

Minulla on toistaiseksi ollut ihan positiivisia kokemuksia... anturi on toiminut ja sydeemi on ohjannut mäskäystä juuri niin kuten on ollut tarkoitus :)
"Kun Saatana, maailma ja omat ajatukset käyvät ahdistamaan, pitää hankkiutua hyvän oluen, musiikin ja seuran pariin." -Luther-
https://viinikanpanimo.blogspot.com/

Naali
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja Naali » Pe Marras 20, 2015 0:48 am

Mustola kirjoitti:
J.A.P kirjoitti:Ei kannata anturia laittaa suoraan mäskin sekaan, vaikka kiinanpoika mitä lupaa niin noiden vesitiiviys ei ole kovin luotettavaa.

Minulla on toistaiseksi ollut ihan positiivisia kokemuksia... anturi on toiminut ja sydeemi on ohjannut mäskäystä juuri niin kuten on ollut tarkoitus :)

Itellä kanssa joku kymmenkunta mäskäystä ollut ongelmitta. Sen verran epäileväinen olin kuitenkin että heitin sekaan vasta kun oli jo yksi STC-1000 kärynnyt muista syistä ja oli vara-anturi tallessa :mrgreen:
http://www.panimonurkka.fi, kotiolutainesten kauppaa Helsingin suunnalla.

ManCaveCooker
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: tampere

ViestiKirjoittaja ManCaveCooker » Pe Marras 20, 2015 7:24 am

Tässä video käymisastia muovia mäskäys ja keitto like in Down under :cheers1:

https://www.youtube.com/watch?v=s53Q3X0Yjlg

Palaa sivulle “Välineidenvalmistus”