Mallasmyllyn motorisoiminen

Valvojat: suorama, Elmo

Cod3
Oppilas
Oppilas
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Helsinki
18 tai yli: Olen

Mallasmyllyn motorisoiminen

ViestiKirjoittaja Cod3 » Ke Huhti 16, 2014 20:43 pm

Moi

Minkäs tehoista sähkömoottoria tollaseen mallasmyllyyn kantsis metsästää. Ajatus on että se olis hihnavetoinen eli sähkömoottoriin sais suuremman väännön aikaseksi.
Tuossa ku katselin niin veikkaan että 11kw on aika hurjasti liian tehokas. mut mites esim 1,5kw sähkömoottori jokos sillä alkais pärjäämään?

Tunnustan ei mitään hajua paljonko tollasessa 1kw sähkömoottorissa on potkua.
(Mielellään yhteen vaiheeseen toi moottori, että saa kerrostalohuoneiston sähköistä virrat siihen).

Hajatuksia

äyni
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Tampere

Re: Mallasmyllyn motorisoiminen

ViestiKirjoittaja äyni » Ke Huhti 16, 2014 21:05 pm

Teho nyt ei kaikkea kerro, on siinä paljon muutakin, mikä vaikuttaa.
Luulisin, että kilowatin tehoisella moottorilla pyörittää tuommoista tavallista harrastemyllyä helposti, olettaen, että moottorissa on edes jonkinverran vääntöä eikä tehohävikki ole ihan kamala.
Kannattaa etsiä mieluiten suht pienikierroksinen ja reilusti vääntävä moottori, isot hihnapyörät on hankalia.

Hinnan puolesta edullisinta on todennäköisesti hankkia halpa porakone, jos semmoista ei muuten taloudesta löydy. Akkukoneella minä mallasmyllyäni käytän.

Kalle
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Helsinki
Viesti:

Re: Mallasmyllyn motorisoiminen

ViestiKirjoittaja Kalle » Ke Huhti 16, 2014 21:45 pm

Monster Mill 3.0 ei akkuporalla suostunut rouhimaan. Nopea reissu clasulle niin alkoi tulosta tapahtua, voi näppärästi myös kierroksia säätää. http://www.clasohlson.com/fi/Iskuporako ... r407964000

Palaa sivulle “Välineidenvalmistus”