Fermonster "pressure kit"

Oluen valmistamiseen tarvittavat välineet ja niiden valmistuksesta

Valvojat: suorama, Elmo

reivanen
Aloittelija
Aloittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: pk-seutu
18 tai yli: Olen

Fermonster "pressure kit"

ViestiKirjoittaja reivanen » To Maalis 08, 2018 18:07 pm

Päätin kokeilla fermentasauruksen paineistuskitin mukaista ratkaisua fermonsteriin.

Fermonsterin kaveriksi hankin umpinaisen kannen sekä kegin kaasu&neste liittimet (yht. ~18e postitettuna). Silikoniletku, koukku sekä koho löytyivät varastosta. Uskoisin tämän tomivan moitteettomasti kunhan muistaa pitää paineet kurissa sillä näitä ei ole suunniteltu paineastioiksi. Mutta ei se niin tarkkaa ole ennenkuin mennään usean baarin ylipaineeseen :psst:

fermonster_pressure.JPG

Nykyisessä prototyyppivaiheessa koukun (puu)kierteeseen on kuumaliimattu mutteri painoksi, mutta lopulliseen versioon tilasin M4 rosterikoukun (2e) joka on varmasti hygieninen, ja siihen saa painon kierrettyä kiinni.

reivanen
Aloittelija
Aloittelija

Re: Fermonster "pressure kit"

ViestiKirjoittaja reivanen » To Huhti 12, 2018 22:10 pm

Rosterikoukku saapui ja siihen oli helppo kiinnittää painot. Oli siis aika käynnistää kokeilu.

Olueksi valikoitui bullet brew passion fruit pilsner.

SAM_2241.JPG

reivanen
Aloittelija
Aloittelija

Re: Fermonster "pressure kit"

ViestiKirjoittaja reivanen » Ke Huhti 25, 2018 18:53 pm

Äsken laitoin oluen kegiin kypsymään, koho ja järjestelmä ylipäänsä toimi hyvin vaikka käytin siirtoon picnichanaa + silikoniletkun pätkää jolla liittyminen kegin nesteliittimeen. Seuraavaksi sitten kokeilulistalle jossain vaiheessa suljetun piirin siirto mutta ennen sitä pitää hankkia neste&kaasuliittimet.

Palaa sivulle “Välineet & laitteet”