Vastuksen tehon säätäminen

Oluen valmistamiseen tarvittavat välineet ja niiden valmistuksesta

Valvojat: suorama, Elmo

olddirty
Foorumilainen
Foorumilainen
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Espoo
18 tai yli: Olen

Re: Vastuksen tehon säätäminen

ViestiKirjoittaja olddirty » Su Helmi 11, 2018 20:41 pm

Kiitos vinkistä. Mulle tulossa 35 millinen reikä, eli vajaa 2 mm isompi, kuin vastuksen läpi meno.

Mua myös häiritsee tossa toi 1inch. Koska ei pidä paikkaansa. Laitoin nyt kiinasta tulemaan ton lukkomutterin. Mutta kokeilen vielä löytää samanlaisen suomesta.

cob
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: oolu

ViestiKirjoittaja cob » Ma Helmi 12, 2018 7:16 am

Muisti palailee pätkittäin. Kyseessä on ilmeisesti brittiläinen vesiputkistandardi, jossa tuuma ei ole tuuma :) Tai tuuma on tuuma, mutta tarkoittaa tässä sen putken sisämittaa jolle ko. lukkomutteri on tarkoitettu...

Piti ihan mitan kanssa käydä katsomassa, ja biltsun "25 mm" lukkopultin sisähalkaisija oli about tuon 33 milliä. Niinkuin on oman vastukseni kierteen ulkohalkaisija. Biltsusta saa muuten myös just sopivan kokoista reiäntekolaitetta, olikohan 35 mm.

muoks: tuolla muuten juttua vastuksen asennuksesta ja tiivistyksestä: viewtopic.php?p=38479#p38479.
Kävelyä, kaljaa ja kuvia - https://exposedpaths.exposure.co/

olddirty
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Espoo

ViestiKirjoittaja olddirty » Ma Helmi 12, 2018 17:30 pm

Kiitos. Tulin omissa tutkimuksissani samaan tulokseen.

Bilteman reikävehje on jo tossa pöydällä. Käyn tänään hakemassa tuon lukkopultin. Ihan varmasti palaan vielä asiaan eri ongelman kanssa. ;)

Palaa sivulle “Välineet & laitteet”