Vedenkeitin

Oluen valmistamiseen tarvittavat välineet ja niiden valmistuksesta

Valvojat: suorama, Elmo

Huppelihei
Jäsen
Jäsen
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: padasjoki
18 tai yli: Olen

Vedenkeitin

ViestiKirjoittaja Huppelihei » Ke Tammi 03, 2018 12:56 pm

Onkohan kellään kokemusta vidaxl 25 l vedenkeittimen käytöstä mäskäämiseen.Hinta ei tunnu pahalta ja olisi myös lämpötilan säätö välillä 33_110 c

Tero_perkele
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Tampere

Re: Vedenkeitin

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » Ke Tammi 03, 2018 14:03 pm

Äkkiseltään mitä kattelin,niin ainakin ton "näyttöputken" peseminen mäskäämisen jälkeen voi olla mielenkiintosta puuhaa että sen saa kunnolla puhtaaksi..Mutta kuten monesti olen muuallakin sanonut että kun noita all-in-one systeemejä saa jo 400e niin kannattaako välttämättä enää alkaa itse viritteleen,toki tapansa kullakin.....

Niko
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Espoo

ViestiKirjoittaja Niko » Ke Tammi 03, 2018 14:57 pm

Virittely voi myös olla osa harrastusta eikä kaikilla ole heti laittaa neljääsataa. Mäskäämiseen varmasti saa parempiakin budjettiluokan laitteita, mutta on toi kyllä hinnaltaan aika omassa luokassaan. Ei paljon häviä, jos kokeilee.

Huuhteluveden lämmitykseen tuo olis näppärä ja edullinen. Ei siis hukkaan mene, vaikka muutaman mäskäyksen jälkeen haluiskin ostaa hifimmän mäskäimen.

Tero_perkele
Harjoittelija
Harjoittelija

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » Ke Tammi 03, 2018 17:56 pm

Ite voin sanoa sen että aattelin ihan samalla lailla ja tuli alotettua sellasella halvalla kattilalla,mutta nyt kun olen ne kokeilut niin voi omasta kokemuksesta sanoa että halvemmalla pääsee jos ostaa kerralla sen valmispaketin(jos innostusta oluen valmistukseen vaan piisaa).

Huppelihei
Jäsen
Jäsen
Paikkakuntasi: padasjoki

ViestiKirjoittaja Huppelihei » Ke Tammi 03, 2018 21:28 pm

Täytyypä pähkäillä vielä.Ekan satsin tein parissa laina kattilassa ja aika pelaamista oli. oluesta tuli kyllä ihan juotavaa..

jasenpee
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Susiraja

ViestiKirjoittaja jasenpee » To Tammi 04, 2018 8:38 am

Jälkikäteen hyvä noin ajatella, mutta mistä sitä tietää kuinka kauan se innostus pysyy yllä?
Jos rahaa on kuin rakennusmestarilla niin mikäpä siinä 400€ vehkeitä ostellessa ja ei tunnu missään.
Persaukiset joutuu vähän mietitimään mihin rahansa laittaa.

Se on hyvä että nykyään noita vaihtoehtoja on sentään olemassa budjetti luokassakin, toisin kuin joku viisi vuotta sitten.

Tero_perkele
Harjoittelija
Harjoittelija

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » To Tammi 04, 2018 9:05 am

Eipä ne rosterikattilat yms muut tarvikkeetkaan ilmaisia ole joten tuskin sinnä nyt ihan hirveetä hinnan eroa sitten loppuviimeksi tulisi,ja tollasen pano laitteiston voi aina myydä täällä jos innostus loppuu.

ps. ja enpä todella ole itekkään mikään rakennusmestari tai mestari missään ylipäänsä.

Hannu
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: ESPOO

ViestiKirjoittaja Hannu » Ma Tammi 08, 2018 9:29 am

http://www.electronic-star.fi/Klarstein ... 200803.htm

Tolla oon itse tehnyt kohta pari vuotta olutta. Toimituskulut 0 euroa ja tuosta hinnasta lähtee vielä uudelle asiakkaalle rekisteröitymällä -5 euroa eli kokonaishinta jää alle 180 euron. Ei mikään täysautomaatti, mutta toimiva peli kun rakentelee mallaspiipun tai käyttää sopivaa mallaspussia.

Palaa sivulle “Välineet & laitteet”