Jääkaappi finaalissa?

Oluen valmistamiseen tarvittavat välineet ja niiden valmistuksesta

Valvojat: suorama, Elmo

Nyypiö
Oppilas
Oppilas
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Helsinki
18 tai yli: Olen

Jääkaappi finaalissa?

ViestiKirjoittaja Nyypiö » Ma Marras 20, 2017 21:06 pm

Suurin (ja kallein, 189€) yksittäinen oluenpanolaitteeni on pieni jääkaappi, hankittu kesällä -15 lagereita varten. Se on STC-1000:n ohjaamana toiminut ihan hyvin siitä lähtien, eli kaksi vuotta ja risat, mutta 2-3 viikkoa sitten se alkoi pitää aikaisempaa isompaa ääntä, eikä lämpötilaa saa menemään alle 12,4°C:n. Kompressori käy koko ajan. Jäätä ei ole. Jotain on rikki.

Pitääkö ostaa uusi? Vai yrittää korjata? Sinänsä 12,4°C riittää lagerkäymiseen, mutta kai jääkaapin pitäisi kestää reilusti pitempään? Takuu oli muistaakseni se tavallinen 2 vuotta.

Tero_perkele
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Tampere

Re: Jääkaappi finaalissa?

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » Ma Marras 20, 2017 21:45 pm

tainnu "freonit" karata,eli melkein pönttöön vihreeseen,kun eipä noille oikein ite voi tehdä mitään,ja jos takuu sattus oleen voimassa ja pystyt sen muokkaan alkuperäiskuntoon niin kannattaahan sitä kokeilla vielä jos sais takuuseen.

ps .ei kai vaan ole gigantista hommattu logik tms merkkinen kaappi,sillä vaan sanoin kun tuttavani on gigantissa duunissa ja sillon kun tota kegeraattoria rakentelin niin meinasin ko merkkisen kaapin ostaa niin kaveri vaan sano mulle suoraan ettei se myy sellasta "paskaa" mulle.

HiiriHaukka
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: eurajoki

ViestiKirjoittaja HiiriHaukka » Ma Marras 20, 2017 23:48 pm

no tuota oletan et kompura sökö joten sen vaihto ja kylmäaineiden uudelleen lisäys maksaa enempi kuin uusi kaappi sorry ;) itsellä vain ajoneuvokylmälaite luvat, mutta näin se menee...

HiiriHaukka
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: eurajoki

ViestiKirjoittaja HiiriHaukka » Ti Marras 21, 2017 0:21 am

Vinkki: Tori.fi on täynnä ilmoituksia jääkaapeista, siisti edullinen vähän elämää nähnyt kaappi sopii parhaiten jos vaikka innostuu asentaan hanan oveen ja kegin sisään ;)

Tero_perkele
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » Ti Marras 21, 2017 13:34 pm

Itse unohtasin noi käytetyt jos oikeesti haluaa luotettavaa kaappia niin sillon jättää ne hinnat alkaen mallit sinne kauppaan ja katselis pikkasen ns laadukkaampia,noi torin kaapit kun on yleensä vähintään sen 5-10v vanhoja niin energiatehokkuskin alkaa oleen mitä on ja sitten se saattaa toimia minuutin ja poks tai muutamia vuosia.
(Ja onhan siinä käytetyn kaapin hukkaamisessakin aina se oma hommansa,se kun "tarvis" aina kuskata niihin ser jäte pisteisiin ja kaikilla kun ei ole kärryä/autoa jolla se helposti onnistuu)

Palaa sivulle “Välineet & laitteet”