ISpindel langaton hydrometri

Oluen valmistamiseen tarvittavat välineet ja niiden valmistuksesta

Valvojat: suorama, Elmo

BaW89
Aloittelija
Aloittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Vantaa
18 tai yli: Olen

ISpindel langaton hydrometri

ViestiKirjoittaja BaW89 » To Heinä 06, 2017 10:40 am

Onko kellään kokemusta moisesta laitteesta? Noita kaupallisia vastineita on tuo TILT ainakin, mutta oisko jollain kokemuksia tuosta Ispindelistä. Rakennus sarjan sais saksasta hintaa 44€+postit joten olisi ainkain edukkaampi kuin muut. Joutuisi tietenkin itse kasailemaan ja vähän koodailemaan. Varmaan syksymällä joutunee testiin ottamaan jos ei täältä hirveitä haukkuja saa.

Jos jotain kiinnostaa niin tuolta ainakin löytyy täys kitti: http://www.3d-mechatronics.de/de/ispindel-diy-set-komplett_151.html

rustduck
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Espoo

Re: ISpindel langaton hydrometri

ViestiKirjoittaja rustduck » Su Heinä 30, 2017 14:18 pm

Ei ole kokemusta, mutta kiinnostaa seurata keskustelua. Itseä kiinnostaa TILTin hankinta, mutta olisi kiva kuulla, jos jollain Suomessa on kokemusta sekä, mistä kannattaa hankkia.

maz0r
Jäsen
Jäsen
Paikkakuntasi: Turku

ViestiKirjoittaja maz0r » To Elo 10, 2017 17:09 pm

Muutaman satsin verran ollut itse kasattu iSpindel käytössä. Joitain komponentteja oli valmiina, akun "lainasin" USB varavirtalähteestä, putkilo ja loput osat Ebaysta ja "kelkan" printtasin itse. iSpindel logittaa datat omalle veppiserverille, jossa pyörii itse naputetut koodit datan vastaanottoa ja vepissä esittämistä varten.
Ei tämä todellakaan mikään tarkka instrumentti ole, lukema voi heittää helposti 0.010 verran ominaispainomittariin, mutta aika hyvällä varmuudella pystyy päättelemään käymisen pysähtymisestä. Käytän jatkossakin jokaisen satsin kanssa :)
Liitteet
white_ipa.png
Ominaispainon pomppimiset suuremmaksi johtuu astian sekoittamisesta
wheat_ale.png

kissaluolabrewery
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Kuopio

ViestiKirjoittaja kissaluolabrewery » Ti Elo 15, 2017 19:44 pm

Muutos itsessään ja sen nopeus onkin tuossa vaiheessa paljon mielenkiintoisempaa kuin absoluuttinen arvo itsessään, jonka saa mitattua tarkasti erikseen kun sen aika tulee. Mitenkäs tuo hiivamuhjujen tarttuminen ja sen aiheuttamat virhelukemat? Ja vaatiiko tuo jonkin erityisen SDK:n vai onko työkalujen valinta vain käytettävästä ohjelmointikielestä kiinni?

maz0r
Jäsen
Jäsen
Paikkakuntasi: Turku

ViestiKirjoittaja maz0r » Ke Elo 16, 2017 14:35 pm

Hiivamuhjut toki vaikuttavat lukeman tarkkuuteen, mutta muhju ei muodostu yhtäkkiä, niin muutosta pystyy vielä seuraamaan hyvin. Vaahto vaikuttaa nopeammin, mutta kumpikaan näistä ei vähennä laitteen käyttökelpoisuutta.
Laite huutelee JSON-rimpsun HTTP:llä veppiserverille, jossa oma skripti ottaa sen vastaan ja säilöö tietokantaan. Tämä puoli ei siis ole riippuvainen mistään kolmannen osapuolen softasta.

kissaluolabrewery
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Kuopio

ViestiKirjoittaja kissaluolabrewery » La Elo 19, 2017 11:46 am

Ok, ihan fiksulta toteutukselta kuulostaa tuon puolesta. Tarvitsee palvelimen jonka tietty voisi toteuttaa vaikka Raspilla jos sellaista ei ole valmiiksi, mutta perusmuodossaan helppo toteuttaa ja tuosta eteen päin on monipuoliset mahdollisuudet tehdä oikeastaan mitä tahansa. Täytyypä tosissaan laittaa harkintaan.

Palaa sivulle “Välineet & laitteet”