mallasmylly?

Oluen valmistamiseen tarvittavat välineet ja niiden valmistuksesta

Valvojat: suorama, Elmo

PekkaPeitsi
Aloittelija
Aloittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Saksa
18 tai yli: Olen

Re: mallasmylly?

ViestiKirjoittaja PekkaPeitsi » Ke Loka 03, 2018 23:44 pm

Arseganilla muutama satsi myllätty, eikä vielä ole pahaa sanottavaa. Vehnäkin meni läpi vaikka välillä meinasi poran istukka vähän luistaa, pitäis varmaan vetästä pienet kolot akselin päähän. Kannattaa myös värkätä joku mahdollisimman tiivis säiliö sinne alle niin ei pölyäkään paljon tule.

miguels
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Uusimaa

ViestiKirjoittaja miguels » To Loka 04, 2018 12:22 pm

Ja muistakaa ettei mallaspölyä saa hengitellä.

SimaSami
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Nokia

ViestiKirjoittaja SimaSami » To Loka 04, 2018 17:40 pm

miguels kirjoitti:Ja muistakaa ettei mallaspölyä saa hengitellä.

Miksei ,onko se vaarallista? Eikö 10-15min pysty oleen vaikka hengittämättä kun maltaat myllyttää :hullu:

miguels
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja miguels » To Loka 04, 2018 22:24 pm

Mallaspöly on kuulemma hirveätä myrkkyä. Tämä tieto tuli ihan pro panijalta. Heillä panimossa maltaat rouhitaan ilmastoidussa erillistilassa hengityssuojainten kanssa niin ettei pöly pääse leviämään. Olisi kyllä kiva tietää enemmän faktaa tästä. Itse rouhin pihalla aina, ihan jo käytännön takia kun ei tarvitse sotkua pelätä.

Tero_perkele
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » Pe Loka 05, 2018 10:52 am

Eiköhän se kaikki pöly suurina määrinä ole vaarallista,ite jauhan tästäkin eteenpäin kellarissa maltaani ,se pöly mitä siiä tulee on kuitenkin niin pientä.

miguels
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja miguels » Su Loka 14, 2018 10:43 am

https://www.homebrewshop.be/

Jaahas, tää on taas näitä p###kafirmoja jotka ottaa tilauksen vastaan ja häviää kuin pieru saharaan. Viikko menny tilauksesta ja mitään ei oo tapahtunut. Kolme meiliä laittanut sinne ja yritin soittaa. Noh, onneksi maksut aina luottokortilla niin rekkulat helppo hoitaa jos siihen asti menee.

petedad
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Kaustinen

ViestiKirjoittaja petedad » Ma Loka 15, 2018 0:17 am

Oeln tuolta tilannut monesti eikä mitään ongelmia ole tullut, tai no....Automaattikattilasta meni mallaspiipun yksi kannake poikki, tein reklamaation niin olisi pitänyt omaan piikkiin lähettää sinne niin olisivat korjanneet, korjasin siis itse.

mursu
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Hki

ViestiKirjoittaja mursu » Ma Loka 15, 2018 7:46 am

Joo vähän yllättävää koska aiemmin toimi hyvin, mutta eihän näistä lafkoista aina tiedä mitä sattuu. Jokin aika sitten menivät kimppaan braumarktin kanssa niin että ymmärtääkseni ainakin osa listoilla olevasta tavarasta tulee käytännössä niiden varastosta.

miguels
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja miguels » Ma Loka 15, 2018 9:10 am

Ahaa okei. Ihmekös tilausvahvarissa olikin Hollannin lätinät. Hollantilaisten kanssa saa yleensä odotella... Nettisivuilla lukee että tilaukset pahasti ruuhkautuneet. Noh, katsotaan.

miguels
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja miguels » Ma Loka 22, 2018 21:25 pm

Uhkasin luottoyhtiöllä firmaa ja sieltä tuli tänään massaviesti jossa lukee hollanniksi että useiden ihmisten tilauksista on tavarat loppu ja ottakaa yhteyttä sähköpostilla. Ei hemmetti mitä touhua.

akithegod
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja akithegod » Ti Loka 23, 2018 15:35 pm

Jahas, piti tänään tilata oma mylly tuolta Homebrewshopista mutta samapa se on odotella että saavat tavaraa varastoon. Saa nähdä hyppääkö hinta samalla.

miguels
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja miguels » Ke Loka 24, 2018 20:15 pm

Tänään lähti paketti matkaan. Katotaan mitä sieltä nyt tulee. Osa mallas/uutekiteistä on ainakin vaihdettu. Eivät vastanneet mitä laittoivat tilalle :D

Astalo
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Kajaani

ViestiKirjoittaja Astalo » Pe Loka 26, 2018 20:15 pm

Kiinan poika ei saanut myllyä toimitettua perille asti joten pistin tilauksen eilen braumarkt:lle. Tänään lähti paketti matkaan.

miguels
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja miguels » Ti Loka 30, 2018 22:26 pm

Paketti tuli tänään ja iso osa tavaroista puuttuu. Mitään ei laitettu tilalle, eikä ole rahoja palautettu. Yhteenkään meiliin en ole saanut vastausta. Aikamoinen pulju...

Tero_perkele
Harjoittelija
Harjoittelija

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » Ke Loka 31, 2018 11:30 am

miguels kirjoitti:Paketti tuli tänään ja iso osa tavaroista puuttuu. Mitään ei laitettu tilalle, eikä ole rahoja palautettu. Yhteenkään meiliin en ole saanut vastausta. Aikamoinen pulju...

Tuosta syystä itse yritän ostaa mahdollisiman paljon suomesta,vaikka usein hinta eroa tuleekin noihin ulkomaisiin,Reklamointi vaiheessa kun on sitten huomattavasti helpompi olla yhteydessä myyjään.
Ja mitä nyt olen noita välineiden yms hintoja katsellut niin Kyllä tuo "Naali" on aikas kilpailukykyinen niidenkin suhteen,muutenkin tarvii nostaa hattua kyseiselle kaverille että on ollut rohkeutta lähteä näinkin pieneen businekseen mukaan,Toivotaan vaan että porukka ostais sieltä/muilta suomalaisilta firmoilta tuotteet,kun sentään muutama alan firma suomessakin vielä on... :ot:

miguels
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja miguels » Ke Loka 31, 2018 12:38 pm

Juu toki Max tuttu mies ja Nurkassa käyty monesti noutamassa.
Nyt oli vaan semmonen tilaus mitä ei Nurkalta saa ja kokonaisuus oli sen verran edullinen että kokeillaan. Mieluummin otan yhdestä paikasta koko paketin kuin juoksen ympäriinsä kiertämässä nippeleitä ja nappeleita.

Loppupeleissä ulkomailta olen tilannut panimokamoja todella vähän. Nurkka kun on tuossa suht lähellä niin helppo noutaa sieltä kamat.

Palaa sivulle “Välineet & laitteet”