mallasmylly?

Oluen valmistamiseen tarvittavat välineet ja niiden valmistuksesta

Valvojat: suorama, Elmo

wolfbeer78
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: vaasa
18 tai yli: Olen

mallasmylly?

ViestiKirjoittaja wolfbeer78 » La Kesä 08, 2013 14:11 pm

onko kellään käyttökokemusta linkissä olevasta myllystä???

http://www.kotiviini.fi/fi/7808055.php

:cheers2:

äyni
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Tampere

Re: mallasmylly?

ViestiKirjoittaja äyni » La Kesä 08, 2013 15:04 pm

Näyttää olevan niinpaljon uusi vehje, että tuskin noita on suomeen ehtinyt montaakaan.
Brouwlandillakin on ihan uutuus.

Veikkaan, että nopeammin ja halvemmalla tuon saat lapon tai brewcatin kautta kuin melkkolta.

wolfbeer78
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja wolfbeer78 » La Kesä 08, 2013 16:24 pm

äyni kirjoitti:Näyttää olevan niinpaljon uusi vehje, että tuskin noita on suomeen ehtinyt montaakaan.

Veikkaan, että nopeammin ja halvemmalla tuon saat lapon tai brewcatin kautta kuin melkkolta.

No melkko toimitttaa tuon omasta varastosta kolmessa päivässä, Brewcat tilaisi sen luultavasti brouwlandista jossa se on saman hintainen, Englannissa tuon hinta on 109puntaa + postit. itse tilaan tuotteet niiltä jolla ne on hyllyssä valmiina en odota 2-4 viikkoa tuotetta jos se ei ole reippaasti halvempi eli useamman kympin :jee:

edit:
Korjasin lainauksen koodin
suorama

äyni
Panimomestari
Panimomestari

ViestiKirjoittaja äyni » La Kesä 08, 2013 17:12 pm

wolfbeer78 kirjoitti:
äyni kirjoitti:Näyttää olevan niinpaljon uusi vehje, että tuskin noita on suomeen ehtinyt montaakaan.

No melkko toimitttaa tuon omasta varastosta kolmessa päivässä, Brewcat tilaisi sen luultavasti brouwlandista jossa se on saman hintainen, Englannissa tuon hinta on 109puntaa + postit. itse tilaan tuotteet niiltä jolla ne on hyllyssä valmiina en odota 2-4 viikkoa tuotetta jos se ei ole reippaasti halvempi eli useamman kympin :jee:

"Tulossa viikolla 24."
Suoraan varastossa, juujuu.

Melkkolle nuo tulee myös brouwlandilta. Lisäksi Melkkolla on ainakin tähän asti ollut suuremmat voittoprosentit kuin aiemmin mainitsemillani liikkeillä, jotka palvelun tasossa pesee Melkkon 10 - 0.
Osta mistä ostat, mutta minä suosin ja suosittelen nyt ja aina niitä liikkeitä jotka ovat halukkaita palvelemaan.

wolfbeer78
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja wolfbeer78 » La Kesä 08, 2013 17:45 pm

sori ens viikosta lähtien varastossa :) no se mitä palveluun tulee ni samanlailla sitä vaan klikkaillaan ostoskoriin ja tilataan kaikilta nettisivuilta, Melkko on itselle toimittanu
kaikki nopeesti ja ne ei myy eioota! Lappo toimii myös tosi hyvin ;)

äyni
Panimomestari
Panimomestari

ViestiKirjoittaja äyni » Su Kesä 09, 2013 1:53 am

Kannattaa lukea tältä foorumilta vanhoja viestiketjuja, joissa käsitellään melkkoa. Ei ole aivan kamalan ylistäviä arvioita saanut se putiikki.
Melkko on kyllä vähän semmoinen punainen vaate, pitkään olivat käytännössä ainoa alan liike koko valtakunnassa ja suhtautuminen tuotteisiin ja asiakkaisiinkin aika leväperäinen. No, toivottavasti ovat petranneet.

wolfbeer78
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja wolfbeer78 » Su Kesä 09, 2013 4:22 am

jos tämä foorumi on kaupallinen kommari paska joka suosii vain omaa persettä niin vaihdan mielellään! kysyin myllystä en toimittajasta!!! äyni sun åö ei riitä oleen jumala millään sivustolla......

wolfbeer78
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja wolfbeer78 » Su Kesä 09, 2013 4:59 am

niin se sun rakastama brewcat toimitti väärää lasipulloa 5 viikkoa ja tuli brouwlandin teipeillä ja lähetteellä, en jaksanu ku unohtaa koko paskan firman. ite olisin saanu nopeemmin hakemalla ja laivaliput ei maksa mitään. brewcatilta en tilaa enää koskaan niin ja humalat huonosti säilytetty siellä.....

Joppo
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Riihimäki

ViestiKirjoittaja Joppo » Su Kesä 09, 2013 7:44 am

Kaksi edellistä viestiä olivat (toivottavasti) känniviestejä...?

äyni
Panimomestari
Panimomestari

ViestiKirjoittaja äyni » Su Kesä 09, 2013 9:02 am

Suosittelen siivoamaan suun. En minä mikään jumala ole, mutta jos noiden viestien kohteena olisi olut kuka tahansa muu, olisin räjäyttänyt ne bittitaivaaseen.
Saat ostaa myllysi mistä vain, kuten jo sanoin. Mutta jos olet humalien säilytyksestä huolissasi, niin kannattaa käydä visiitillä melkkossa.

Kiljumies
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Kiljumies » Su Kesä 09, 2013 9:34 am

:ot:
Mun "åö" ei ainakaan riitä käsittämään millainen foorumi on "kaupallinen kommari"... :hullu:

Mikko
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Ylöjärvi

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Kesä 09, 2013 9:38 am

Tuo Melkon dissaus tällä foorumilla johtuu siitä että Henrik Solin viinitalo Melkon puolelta rekisteröityi foorumille, uhkaili foorumin kirjoittelijaa oikeustoimilla kun hän oli kritisoinut melkon toimintaa (lakiteknisesti hänen väittämäänsä rikosta ei ole edes tapahtunut joten uhkaus oli perusteetonta pelottelua), myönsi että heillä ei kauheasti ole intressejä palvella kotiolutharrastajia lainsäädännön kiristämisen pelossa jos harrastus saa näkyvyyttä. Melkko ei siksi halua mainostaa netissä, eivät halua parantaa nettikauppaa eivätkä halua kommunikaatiota asiakkaidensa eli meidän kanssa.

Asia Melkon puolelta on tullut senverta selväksi että ei täällä kukaan viitti Melkolta tilata jos on vaihtoehtoja, ei tueta edustajaa jota ei oikeastaan kiinnostaisi myydä kotiolutharrastajille mutta jotka rahan takia joutuvat moiseen alentumaan,

Rähinäviinajees :D :jee:
Haaviston kotipanimo - Kaljaa Kapinallisille
RDWHAHB

äyni
Panimomestari
Panimomestari

ViestiKirjoittaja äyni » Su Kesä 09, 2013 9:44 am

Kiljumies kirjoitti::ot:
Mun "åö" ei ainakaan riitä käsittämään millainen foorumi on "kaupallinen kommari"... :hullu:

Kiina on hyvä esimerkki.

Kiljumies
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Kiljumies » Su Kesä 09, 2013 9:58 am

äyni kirjoitti:Kiina on hyvä esimerkki.

En edelleenkään ymmärrä yhteyttä foorumiin. Siis jos nyt ajatellaan että viestiketjussa esitettiin Suomen suurimman kotiviinitukkurin sijaan käyttämään pienempiä kotimaisia tai ulkomaalaisia vaihtoehtoja.

DeGarre
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Englanti

ViestiKirjoittaja DeGarre » Su Kesä 09, 2013 10:43 am

Itselleni Melkko toimii kun on helppo poiketa kauppareissulla Launeeseen/Launeelle, joitakin erikoismaltaita olen ostanut ja onhan siellä liikkeessä kaikkea mielenkiintoista sälää tutkittavaa. Hyvää ja ystävällistä palvelua olen siellä saanut. Tosin valtaosa pikkusälähankinnoista menee Maltmillerille.

Ja wolfbeerillä ilmeisesti liika helle ja olut tehnyt tepposet.
Work is the curse of the drinking classes. ---Oscar Wilde

suorama
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Kangasala
Viesti:

ViestiKirjoittaja suorama » Su Kesä 09, 2013 11:05 am

Jep, rauhotutaans ny!

Vaikka taitaa kaikki aika rauhallisia ollakin.
Kaikki tilailee miten parhaaksi näkee.
Itsellenikin on vielä välillä vaikeaa muistaa, että suomessa on nyt parikin varteen otettavaa tekijää. Tulee aina katseltua ulkomailta ensin.
Mielestäni kuitenkin olisi hyvä tukea noita uusia, jotta saataisiin suomeenkin olueen keskittyneitä toimioita.
Tämä tästä.

Myllyhän vaikuttaa erittäin lupaavalta kapistukselta. Hintakin tuntuu jopa kohtuulliselta.
Eli Lapon ja Brewcatin kannattaa ehdotomasti löytää itselleen hyvä tukkuri tuolle ;)
Mitähän hyvää tänään pantaisiin? =-)
http://oluttehdas.blogspot.com

äyni
Panimomestari
Panimomestari

ViestiKirjoittaja äyni » La Kesä 15, 2013 10:12 am

Keskustelua brewcatista pilkottu asianosaiseen ketjuun.
viewtopic.php?f=32&t=1465&start=100#p17015

Jatketaan täällä tuosta mallasmyllystä. Olisi kiva nähdä kuvia koneistosta. Ja ehkä käyttökokemuksia.

3xJ
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Janakkala

ViestiKirjoittaja 3xJ » Ma Kesä 24, 2013 7:53 am

Kävin koukkaamassa myllyn Myyrmäestä matkaan, kun tuli pikaista tarvetta. Iso paali oli siellä noita, joten kova on ainakin usko tuotteeseen.

Ei ole aiempaa kokemusta myllyistä, joten ei ole vertailukohtaa, mutta hintaansa nähden on kyllä laadukkaan oloinen kapistus. Telat ja niiden laakerointi vaikuttavat hyviltä. Päädyt on 10mm alumiinia, joten OK. Sivut ja toi tötterö ovat 2mm alumiinia, eli aika letkuja. Itse olen enempi rosterimiehiä, mutta ei tolla hinnalla voi rosteria odottaa, eikä siitä tuossa varsinaisesti mitään hyötyäkään olisi, kun kuivien kamojen kanssa pelataan. Käsissä pyöritellessä vaikuttaa noi sivut vähän hataroilta, mutta kun ruuvaa koko systeemin mukana tulevaan kanteen kiinni, on ihan jämäkkä paketti. Löysäsin päätyjä kiinnipitävät ruuvit samalla, niin sai homman suoraan niin, että rullat pyörivät herkästi, ja sitten kaikki kireälle. Kokoamisessa meni n. 20 min.

Pari kymmentä kiloa laskin mallastamatonta vehnää läpi, joka lienee pahin mahdollinen vastus myllylle. Hienosti pelasi ja aikaakin meni vaan vartin verran. 18V Makita kyllä huusi armoa, ja huonommasta akkuporasta olisi kyllä varmasti savut tossa urakassa jo karannut.

Kuva

äyni
Panimomestari
Panimomestari

ViestiKirjoittaja äyni » Ma Kesä 24, 2013 9:07 am

3xJ kirjoitti:Itse olen enempi rosterimiehiä, mutta ei tolla hinnalla voi rosteria odottaa, eikä siitä tuossa varsinaisesti mitään hyötyäkään olisi, kun kuivien kamojen kanssa pelataan.

Alumiinihan on huomattavasti perusrosteria kalliimpaa. Ja vielä hankalampaa työstettävää.
Minusta kuvassa hopperi näyttää lähinnä sinkityltä pelliltä, mutta en ala väittämään vastaan, kuvat on aina huonoja tunnistamiseen.

Telat lienee kuitenkin asialliset. Näyttävät ainakin kuvissa hyviltä.

Juhani Palttala
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Espoo

ViestiKirjoittaja Juhani Palttala » Ma Kesä 24, 2013 21:32 pm

äyni kirjoitti:
3xJ kirjoitti:Itse olen enempi rosterimiehiä, mutta ei tolla hinnalla voi rosteria odottaa, eikä siitä tuossa varsinaisesti mitään hyötyäkään olisi, kun kuivien kamojen kanssa pelataan.

Alumiinihan on huomattavasti perusrosteria kalliimpaa. Ja vielä hankalampaa työstettävää.
Minusta kuvassa hopperi näyttää lähinnä sinkityltä pelliltä, mutta en ala väittämään vastaan, kuvat on aina huonoja tunnistamiseen.

Telat lienee kuitenkin asialliset. Näyttävät ainakin kuvissa hyviltä.

Oma kokemukseni on kyllä täysin päinvastainen hintojen ja työstettävyyden suhteen. Esim. 10 mm alumiiniputki on tuossa "lähikaupassa" n. 2 €/m ja vastaava ruostumaton, vai oliko sittenkin haponkestävä, n. 10 €/m. Liekö sitten 316 yli 5 kertaa kalliimpaa kuin 304, epäilen kyllä. Alumiinipeltiin saa reiän vaikka Sveitsin armeijan puukolla, kun taas rosterin poraamisessa saa lähinnä teriä pilalle, jos ei osaa.

Palaa sivulle “Välineet & laitteet”