Kerrostalon kylmäkellari

mm. Kellarointi

Valvojat: suorama, Elmo

durak
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

Kerrostalon kylmäkellari

ViestiKirjoittaja durak » Su Huhti 24, 2011 13:40 pm

Näissä kannattaa katsoa minkälaisessa läävässä sitä asuukaan, ennen kuin hyödyntää... Itselläni pitkään ollut oluet säilössä kellarissa, vaan pari yötä sitten joku ihmisperse oli ne sieltä käynyt varastamassa. Sisällön menetys ei harmita, vanhoja epäonnistuneen makuisia eriä joita en ole jaksanut kaataa pois (harmi että näillä tuskin mitään vatsatautia voi saada aikaan, vaikka useamman vuoden ovatkin vanhoja), mutta kyllä sapettaa pullojen ja korien menetys.

Kellariin oli "murtauduttu" sorkkaraudalla, mutta en usko että kukaan ulkopuolinen a) olisi päässyt rappuun ja rapusta kellarikäytävään kahden lukon ohi rikkomatta niitä, ja b) jaksaisi kantaa tuolla kaduilla jotain hemmetin kaljakoreja.

Talossa siis asuu joku juoppo, joka luultavasti käy tulevaisuudessakin paikat rikkomassa jos sinne mitään alkoholipitoista vie. :cheers2:

Paikkana Pukinmäki, Helsinki. Kalliossa tmv. en harkitsisikaan alkoholin viemistä kellariin.

Asiasta toiseen, osaaako joku sanoa tuleeko baareille ulkolaiset pullo-oluet koreissa vai jossain pahvilootissa? Voisi tässä samalla koittaa päivittää pullokokoa puoleen litraan, 4 korillista 0,33 pulloja jäi vielä noiden varastetttujen 3 korin jälkeen.

pettu
Harjoittelija
Harjoittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Oulu
18 tai yli: Olen

Re: Kerrostalon kylmäkellari

ViestiKirjoittaja pettu » Su Huhti 24, 2011 19:05 pm

Normi päivä Pukinmäessä.

Ulkomaisista pulloista en osaa sanoa, mutta siellä missä on myynnissä 0,5litran kotimaisia oluita (ne pitkäkaulaiset, ainakin lappari ja karjala) on myös niitä keltaisia 20 pullon koreja. Myös gourmet-oluet tulee kai niissä. Niitä on nykyään aika vaikea löytää.

Oululaisille vinkki jos kiinnostaa, ainakin Katrilli Peltolassa ja Citybiljardi Välkkylässä käyttää noita ja on kokemusta, on tullut koreja pulloineen ostettua. Tyhjiä tietystikin. Helsingistä en oo jaksanu ettiä. Pienet ravintolat, joissa ei oo hanoja on parhaita. Tapulikaupungin A-Hana vois olla..

EDIT: nimestä voisi ehkä kuitenkin luulla siellä olevan oluthanan... :D Mutta vastaavia pikkupaikkoja kannattaa käydä tsekkaamassa.

Pikkupulloja ja koreja kyllä saa aika helpostikin kaupoista.

Nykyään (kun suurin osa koreista jäi muutossa Ouluun) oon käyttäny koreja lähinnä pullotuksessa ja tyhjien pullojen säilytykseen. Pahvilaatikot (kun sattuu olemaan juuri noille pulloille tarkotettuja) on aika hiton käteviä ei edes niin rumia... tai ainakin vähemmän silmiinpistäviä.

Mulla on kaverit sen verran juoppoja, että annan vanhat/epäonnistuneet erät suosiolla vähemmän kriittisiin suihin... :D Toki kaverilta voi saada vielä pullot takas joskus.

Votkaiguaani
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Votkaiguaani » Su Huhti 24, 2011 21:33 pm

Eli vahvaa natriumhydroksidia olutpulloon, kruunukorkki päälle, Karhu-etiketti kiinni pulloon ja näkyvästi esille kellariin. Ja kotiin hihittelemään.

äyni
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja äyni » Su Huhti 24, 2011 21:37 pm

Votkaiguaani kirjoitti:Eli vahvaa natriumhydroksidia olutpulloon, kruunukorkki päälle, Karhu-etiketti kiinni pulloon ja näkyvästi esille kellariin. Ja kotiin hihittelemään.

Sitten kun joku ryystää sen, niin voikin sitten hihitellä pahoinpitelysyytteelle :)

Ainoa järkevä teko tässä on, että laittaa ilmoitustaululle lapun, jossa neuvoo pitämään oluet, mutta palauttamaan pullot. Poliisillekaan on turha mennä itkemään, ei niitä kiinnosta, että kolme korillista kotiolutta on kadonnut.

durak
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja durak » Su Huhti 24, 2011 22:27 pm

"yksi pulloista on myrkyllinen, lähdetkö arvaamaan mikä?" lappu ens kerral mukaan... :nauru: Tuskinpa mitään auttaisi.
Eiköhän tässä vaan nuolla haavat, ja sormet ristissä toivota että nään kun sankari kantaa koreja ulos tjsp.

Nuo kotimaiset 0,5L korit on tosiaan aika kiven alla. Pitää kysyä jostain baarista missä myydään esim. saksalaisia 0,5L pulloja tulevatko koreissa, ja jos voisi viedä pois kuleksimasta.

Mikko
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Ylöjärvi

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Huhti 24, 2011 22:48 pm

Tuulensuussa (Tampesterilainen olutbaari) ainakin on koreja vaikka kuinka paljon, ja itseasiassa ovat tyytyväisiä jos pääsevät niistä eroon kun vievät lähinnä tilaa kellarista. Tosin belgialaisiin olutkoreihin ei mene suomalainen 0.33l pullo.
Haaviston kotipanimo - Kaljaa Kapinallisille
RDWHAHB

Karvis
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Sipoo

ViestiKirjoittaja Karvis » Ma Huhti 25, 2011 19:09 pm

Mielenkiintoista. On siinä jollain ollut jano... varmaan baarista tullessa kaveriporukalla vääntänyt lukon auki.

Asiasta toiseen. Jos joku tosiaan tietää tai on kokemusta noista suomesta saatavista koreista (kuvia), niin mielelläni näkisin. Itse totesin vuosia sitten, että mistään ei saa kohtuuhinnalla koreja ja tein omani itse puutavarasta. Ei sinänsä iso homma, mutta toki jos jostain halvalla sais valmiita, niin toki ottaisin.

Neurosis
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Oulu

ViestiKirjoittaja Neurosis » Ma Huhti 25, 2011 19:28 pm

Harmi jotta pullot hävisi!
Kerrostalon kellari ei välttämättä ole paraspaikka säilyttää, no oikeastaan mitään..
Itsellä ei ole kuin turhaa krääsää kellarissa ja tuossa viime vuonna uusi asukas (joka siis rakennutti hienosti meidän "ylimmän" kerroksen päälle vielä yhden kerroksen lisää) valitteli ja tuijotteli syyttävästi kellarissa, kun oli monta laatikkoa kadonnut kellarista shamppakaljaa sekä punaviiniä.
No jospa sitä kohta löytyisi se rivari jossa olis näppärä oma pikku varasto missä vois säilytellä tavaraa suht turvallisesti.

durak
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja durak » Ma Huhti 25, 2011 21:51 pm

Karvis kirjoitti:Mielenkiintoista. On siinä jollain ollut jano... varmaan baarista tullessa kaveriporukalla vääntänyt lukon auki.

Asiasta toiseen. Jos joku tosiaan tietää tai on kokemusta noista suomesta saatavista koreista (kuvia), niin mielelläni näkisin. Itse totesin vuosia sitten, että mistään ei saa kohtuuhinnalla koreja ja tein omani itse puutavarasta. Ei sinänsä iso homma, mutta toki jos jostain halvalla sais valmiita, niin toki ottaisin.

24 x 0,33 pullojen korit on niitä tuttuja sinisiä mitä jokapuolella näkyy (tai nykyään näitäkin vähenevissä määrin), puolen litran pullokorit on muistaakseni keltasia (ainakin) ja 20 kpl pulloja taisi vetää. Puisia koreja oon itekin ajatellu 0,75L pulloille dusata. edit: pettuhan tuossa ylempänä jo kuvailikin korit. Vastaavia kuin nuo linkin saksalaiset ovat, pullojen koloihin sopii suomalainen pitkäkaulanen ja saksalaiset pullot ainaskin, nognet yms, brittialet yleensä turhan jykeissä pulloissa näihin koreihin.

http://yle.fi/alueet/lappi/2010/05/olut ... 96889.html

edit:
Tässä muuten vinkkinä rauman suunnalta koreja tarjolla samalta myyjältä useampia, jos siellä päin joku kaipailee.
http://www.huuto.net/kohteet/kaljakori- ... /173952072
http://www.huuto.net/kohteet/kaljakori- ... /173952230
http://www.huuto.net/kohteet/kaljakori- ... /173951980

Palaa sivulle “Säilytystilat”