Patenttikorkkipullot

Valvojat: suorama, Elmo

Paimen
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Vaasa
18 tai yli: Olen

Re: Patenttikorkkipullot

ViestiKirjoittaja Paimen » Ke Touko 30, 2012 6:47 am

Mä tilasin tuolta brouwlandilta satakunta pulloa. En nyt muista mitä toimituskulut oli kun oli kaikkee muutakin tilaukses. Ihan hyvin oli pakattu ja vain yksi pullo oli mennyt kuljetuksessa rikki. Käytössä noi on kyllä käteviä.
Paneminen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa.

Masokisti
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Jkl

ViestiKirjoittaja Masokisti » To Touko 31, 2012 21:26 pm

Itse olen hommannut Ikeasta niitä litran patenttikorkillisia pulloja, ovat valitettavasti vain läpinäkyviä. Hyvin kestää ainakin painetta ja hapotkin pysyvät pulloissa. Säilytän valolta suojatussa tilassa eivätkä oluet kauan kerkeä kypsymään ( :cheers2: ) joten tuo läpinäkyvyys ei paljoa itseä haittaa. Olisivatko olleet jotain 2.50€ kappale.

Joppo
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Riihimäki

ViestiKirjoittaja Joppo » Pe Kesä 01, 2012 0:45 am

Masokisti kirjoitti:Itse olen hommannut Ikeasta niitä litran patenttikorkillisia pulloja, ovat valitettavasti vain läpinäkyviä. Hyvin kestää ainakin painetta ja hapotkin pysyvät pulloissa. Säilytän valolta suojatussa tilassa eivätkä oluet kauan kerkeä kypsymään ( :cheers2: ) joten tuo läpinäkyvyys ei paljoa itseä haittaa. Olisivatko olleet jotain 2.50€ kappale.

Hyvä tietää, että nuokin kestävät painetta. Oletko miten korkeita volsseja niissä pitänyt?

DeGarre
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Englanti

ViestiKirjoittaja DeGarre » Pe Kesä 01, 2012 7:50 am

Itse jos olen Prismassa ja kahden vaiheilla oluen suhteen niin otan pullon niitä puolen litran saksalaisia patenttikorkillisia. Olut on juotavaa, hinta hieman yli 3 euroa ja pullo kätevä. 10 on kertynyt.
Work is the curse of the drinking classes. ---Oscar Wilde

Masokisti
Aloittelija
Aloittelija

ViestiKirjoittaja Masokisti » Pe Kesä 01, 2012 8:21 am

Joppo kirjoitti:Hyvä tietää, että nuokin kestävät painetta. Oletko miten korkeita volsseja niissä pitänyt?

7-9g/L olen laittanut jälkikäymiseen sokeria, 4-7vol on vaihdellut sisällön voimakkuus.

Joppo
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Joppo » Pe Kesä 01, 2012 10:26 am

Masokisti kirjoitti:
Joppo kirjoitti:Hyvä tietää, että nuokin kestävät painetta. Oletko miten korkeita volsseja niissä pitänyt?

7-9g/L olen laittanut jälkikäymiseen sokeria, 4-7vol on vaihdellut sisällön voimakkuus.

Vols (Volumes of CO2) tarkoittaa hiilihappoisuustasoa, eli kuinka paljon sitä on oluessa. 1,5-3,0 volssia on aika normaali lukema.
Jos nyt oikein laskin, niin sinun sokerimäärilläsi volssit ovat luokkaa 2,4-2,8. Eli noiden pitäisi kestää painetta aika hyvin.

Masokisti
Aloittelija
Aloittelija

ViestiKirjoittaja Masokisti » Pe Kesä 01, 2012 13:14 pm

Joppo kirjoitti:Vols (Volumes of CO2) tarkoittaa hiilihappoisuustasoa, eli kuinka paljon sitä on oluessa. 1,5-3,0 volssia on aika normaali lukema..

Ahaa, okei. No nyt ollaan taas viisaampia tällä rintamalla.

Rujin
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Oulu

ViestiKirjoittaja Rujin » Ti Kesä 12, 2012 15:01 pm

Rujin kirjoitti:Patenttikorkkipulloja tekee mieleni. Olen yrittänyt kuumeisesti miettiä, että mistä niitä saisi halvimmalla. Brouwlandilla tulee nopeasti vastaan toimituskulut. Ja PGW:n pullot eivät ole niin halpoja.

Onko kukaan tilannut pulloja http://www.flaschenland.de tai http://www.world-of-bottles.co.uk ? Ovat ilmeisesti samaa firmaa. Lähettävät Suomeen 30 kg:n asti - 38.90 EUR ja 60 kg:n asti - 63.80 EUR.

Kokemuksia? Muita hyviä ostopaikkoja?

Tilasin viikko sitten 60 patenttikorkkipulloa tuolta Flashenlandista ja tänään ne saapuivat. Paketti oli kyllä vähän epäilyttävän pallon näköinen ja DPD:n ei tuntunut pahemmin välittävän lasi-merkinnästä paketin päällä, mutta loppu hyvin. Kaikki pullot tuli ehjinä perille. Vielä on edessä korkkien asennus ja sitten pitäis tietty jotain säilytettävääkin panna tulemaan.

Kappalehinnaksi pulloille (50cl) tuli ihan siedettävät 1,27e lähetyskulujen kanssa. Taas olisi kannattanut olla ruotsalainen, niin olisi tullut halvemmaksi... Pullot näyttävät olevan ihan samoja kuin ne, missä saa maitokaupasta saksalaista vehnäolutta kolmen tai kolmen ja puolen euron hintaan (mutta kun siinä on rajansa paljonko sitä jaksaa juoda).
Viimeksi muokannut Rujin, Ti Kesä 12, 2012 19:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joppo
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Joppo » Ti Kesä 12, 2012 16:36 pm

Katselin itsekin joskus tuota Flaschenlandia, mutta postikulujen takia en tilannut.
Norjan ja nuo kaksi muuta maata ymmärrän, mutta ei Saksasta Suomeen lähettäminen ole mitenkään hankalaa/niin paljon kalliimpaa kuin esim. Ruotsiin.
Olisi kiva kuulla perustelut tuolle hinnoittelulle.

Joppo
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Joppo » Ke Syys 26, 2012 23:07 pm

Onkohan tämä miten hyvä ratkaisu noiden paksuhuulisten belgipullojen korkitukseen?
Humlessa on ainakin myynnissä noita metallikauluksia: http://shop.humle.se/utrustning/flaskta ... rk-10-pack
Kuva

Tomu
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Naantali

ViestiKirjoittaja Tomu » Pe Helmi 01, 2013 8:47 am

mein-biershop.de :cheers2:

äyni
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja äyni » Pe Helmi 01, 2013 8:58 am

Tomu kirjoitti:mein-biershop.de :cheers2:

Noihan on täysiä. Kuka tommosia tahtoo.

Tomu
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja Tomu » Pe Helmi 01, 2013 9:53 am

Itsellä harrastus on ikävä kyllä sillä tasolla että vielä kerkee hankkia tyhjiä pulloja ihan omatoimisesti....

Matts
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Oulu

ViestiKirjoittaja Matts » Pe Helmi 01, 2013 13:05 pm

Lapossa on ruskeita 0,5l patenttipulloja korkin kera about 1,5e laaki.

MKoo
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Kangasala

ViestiKirjoittaja MKoo » Su Helmi 03, 2013 18:56 pm

Matts kirjoitti:Lapossa on ruskeita 0,5l patenttipulloja korkin kera about 1,5e laaki.

Mä ostin noita tuon laatikollisen eli 40 kpl. 60 € tuili kustantamaan tosiaan korkkien kanssa.
Yhden satsin vasta tosin noihin olen pullottanut, mutta vielä ei ainakaan ole valittamista.

Tomu
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja Tomu » To Helmi 07, 2013 13:43 pm

Tilaus mein-biershopista tuli, 24kpl saksalaisia erilaisia vehnäoluita, kellerbierejä, pilsneireitä patenttikorkkipulloissa noin 2,2e/kpl kotiin tuotuna, nyt täytyy vielä juodu nuo niin saa pullot käyttöön. Yhden tummemman vehnän jo eilen maistoin, tuskin tulee olemaan ongelmaa tyhjentämisen kanssa :nauru:

Votkaiguaani
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Votkaiguaani » To Helmi 07, 2013 14:08 pm

Tomu kirjoitti:...noin 2,2e/kpl kotiin tuotuna

Tylsän moderaattorin ominaisuudessa on pakko tässä vaiheessa mainita, että verot nostavat hintaa tietysti jonkin verran, lisätietoa:
http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/jul ... ityish.pdf

äyni
Panimomestari
Panimomestari

ViestiKirjoittaja äyni » To Helmi 07, 2013 15:04 pm

Votkaiguaani kirjoitti:

Tylsän moderaattorin ominaisuudessa on pakko tässä vaiheessa mainita, että verot nostavat hintaa tietysti jonkin verran, lisätietoa:

Juomapakkausvero
Pakkauksista, jotka sisältävät tullitariffin ryhmään 22 kuuluvaa juomaa on suoritettava juomapakkausveroa 0,51 euroa litralta.

MItenkä juomapakkausten litramäärä pitää oikeaoppisesti määritellä? Kuinka monta lirtaa juomapakkausta on yhdessä Wirkkalan suunnittelemassa olutpullossa?

Votkaiguaani
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Votkaiguaani » To Helmi 07, 2013 15:19 pm

äyni kirjoitti:
Votkaiguaani kirjoitti:

Juomapakkausvero
Pakkauksista, jotka sisältävät tullitariffin ryhmään 22 kuuluvaa juomaa on suoritettava juomapakkausveroa 0,51 euroa litralta.

MItenkä juomapakkausten litramäärä pitää oikeaoppisesti määritellä? Kuinka monta lirtaa juomapakkausta on yhdessä Wirkkalan suunnittelemassa olutpullossa?

Tullin kanssa ei vitsailla!! Kumirukkanen laulaa kun seuraavalla kerralla rajaa ylität! :twisted:

äyni
Panimomestari
Panimomestari

ViestiKirjoittaja äyni » To Helmi 07, 2013 15:28 pm

Tuossa kun lasketaan mukaan tuo valmistevero ja juomapakkausvero, niin päästään hintaan 3,10 € / 0,5 l pll, kun oletetaan, että juoma on 5% vahvuista. Edelleen saattaa olla edullista kotomaisiin hintoihin nähden, josko ei enää niin kannattavaa. Joidenkin artikkelien kanssa saattaa silti olla ihan fiksua. Tietty on aina mahdollisuus saada juomia, joita ei kotomaasta löydy.

Palaa sivulle “Pullot”