Lambicin pullotus

Valvojat: suorama, Elmo

BrewZealot
Kisälli
Kisälli
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Turku
18 tai yli: Olen

Lambicin pullotus

ViestiKirjoittaja BrewZealot » Su Kesä 04, 2017 13:33 pm

On ollut jonkinlainen lambic-klooniviritelmä käymässä vuoden. Ajattelin pullottaa pari litraa ja antaa loppujen jatkaa kypsymistä.

Mites tuon pullotussokerin kanssa. Laitetaanko näihin sokeria normaalisti vai tuleeko pullopommeja? Tuleeko happoja ilman sokeria kun pöpöt ja kummajaiset tekevät taikojaan oluessa?

Lisäksi, mistä saisin oikein pieniä pulloja tätä varten, jotain luokkaa 2dl vetoisia?

miguels
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Uusimaa

Re: Lambicin pullotus

ViestiKirjoittaja miguels » Su Kesä 04, 2017 19:42 pm

Panimonurkalla on ainakin 2.5 desin pulloja.

Matts
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Oulu

Re: Lambicin pullotus

ViestiKirjoittaja Matts » Ma Kesä 05, 2017 9:06 am

BrewZealot kirjoitti:On ollut jonkinlainen lambic-klooniviritelmä käymässä vuoden. Ajattelin pullottaa pari litraa ja antaa loppujen jatkaa kypsymistä.

Mites tuon pullotussokerin kanssa. Laitetaanko näihin sokeria normaalisti vai tuleeko pullopommeja? Tuleeko happoja ilman sokeria kun pöpöt ja kummajaiset tekevät taikojaan oluessa?

Lisäksi, mistä saisin oikein pieniä pulloja tätä varten, jotain luokkaa 2dl vetoisia?

Jos sulla on jo pöpöt seassa, niin eiköhän se ole vuodessa kuivamisensa kuivannut. Eli en usko sen hirveästi kuivavan. Eli ite tekisin normi karbonoinnin. Jos jännittää, niin voihan sen laittaa skumppapulloihin belgityylillä.

Palaa sivulle “Pullot”