Melkkon pullopesuri: Ongelma ja ratkaisu

Valvojat: suorama, Elmo

resophonic
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Tuusula, Köln
18 tai yli: Olen
Viesti:

Melkkon pullopesuri: Ongelma ja ratkaisu

ViestiKirjoittaja resophonic » Pe Kesä 12, 2009 11:20 am

Onko kukaan törmännyt tähän ongelmaan:
Melkkon pullopesuri ei sovi yhteenkään hanaan! Ostin Saiturinpörssistä moisen vimpstaakin ja lähdin siitä, että pakkauksen lupaus "Sopii yleisimpiin keittiön ja kypyhuoneen perushanoihin" pitää myös paikkansa... No joo, meiltä löytyy asunnosta kaikkiaan viisi hanaa ja miltei kaikki joista neljä ovat eri sarjaa... Onnoissani aloin sitten sovittamaan tätä luomusta ja harmikseni totesin, että eihän se sovi yhteenkään. Harkitsin jo marssia takaisin kauppaan ja EU-valtaiseen kuluttajansuojalakiin viitaten vaatia rahoja takaisin... No kuinka ollakkaan samaan aikaan toinen vessoistamme hajosi ja jouduin kutsumaan tutun putkimiehen paikalle. Ajattelin, että ennen kuin kiikutan vimpsaatkin kauppaan kysyn tältä hana-alan ammattilaiselta olisiko hänellä mitään ratkaisua ongelmaan. Näytin mestarille vimpstaakia ja tämä ihmetteli, että mitähän nuo hiuksenhienot jengat siinä oikein ovat ja mihinkä hanaan sen olisi tarkoitus sopia? Näin siis ammattimies! No hän ruuvasi siitä sitten kiinni olleen adapterin irti ja totesi, että sisältä siinä on ihan standardit jengat (olisko ollut 3/4 tuumaa, en ole varma)... Sanoi sitten, että älä vie vielä pois, keksin sinulle siihen ratkaisun kun tuon uuden pytyn... No seuraavana päivänä mestari toi tullessaan sellaisen ratkaisun, jossa vaihdettiin ensin suutin vesihanaan ja pullopesuriin ruuvattiin pikaliittimellä varustettu holkki. Nyt tämä toimii aivan mainiosti ja mikä parasta, kun sen ottaa käyttöön, ei tarvitse erikseen jakoavaimella käydä ruuvamaan hanan suutinta irti ja pesuria tilalle (no eihän se edes sillä alkuperäisellä olisi sopinut), vaan yksinkertaisesti napsauttaa pesurin hanaan kiinni ja toimenpiteiden jälkeen vetää sen irti... Miksiköhän valmistaja ei ole tullut ajatelleeksi tällaista vaihtoehtoa?

Summa summarum: jos harkitset tämän vipstaakin hankintaa, niin kannattaa poiketa johonkin putkialan liikkeeseen ja hommata siihen samantien vastaava pikaliitin ja todellakin; varaudu siihen että jengat eivät sovi yhteenkään hanaan. Saksalaisella pedanttisuudellani voisin saivarrella Melkkon loukkaavan kuluttujaturvaani väittämällä, että vehje sopisi "yleisimpiin keittiön kylpyhuoneen perushanoihin", sillä ammattimiehen lausuntoon viitaten näin ei todellakaan ole, paitsi jos et ole valmis tekemään lisäinvestointeja ja käyttämään mielikuvitusta (ja tätähän ei pakkauksessa mainita)... hälläväliä, homma toimii nyt erinomaisesti.
Panen, siis olen...
www.ukulele.fi

Marshall
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Sysmä

Re: Melkkon pullopesuri: Ongelma ja ratkaisu

ViestiKirjoittaja Marshall » Ke Joulu 16, 2009 17:55 pm

Pieni varoituksen sana noista altaiskevistä pullopesureista. Muutamasta lähteestä olen kuullut (huhun, en mitään varmistettua tietoa), että kyseiset pesurit voivat aiheuttaa paineesta johtuvia putkivaurioita. Pesurit kannattaisiin liittää, mikäli mahdollista, suihkuletkuun. Tämän pitäisi poistaa paineongelmat.

Harmi, kun en tunne ketään oikeaa ammattilaista, jolta asian voisi varmistaa. Pienellä varauksella siis itsekin suhtaudun tähän aiheesen. Pullojen pesua harrastan itse onneksi niin harvoin, etten tunne tarvetta erityisille pesureille.

resophonic
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Tuusula, Köln
Viesti:

Re: Melkkon pullopesuri: Ongelma ja ratkaisu

ViestiKirjoittaja resophonic » To Joulu 31, 2009 13:00 pm

Kyllä tuossa on perää. Putkimieskaverini vahvisti sen ja sanoi, että esim. Oras -tuotteissa raukeaa takuu jos pullopesuria käytetään. Paineet mitä ne iskevät ovat paikoin jopa 10bar suuruisia, hän valisti... eli varoen tulee käyttää niitä.
Panen, siis olen...
www.ukulele.fi

Palaa sivulle “Pullot”