Oluet isoihin limsapulloihin???

Valvojat: suorama, Elmo

Juhannus
Aloittelija
Aloittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Nivala
18 tai yli: Olen

Oluet isoihin limsapulloihin???

ViestiKirjoittaja Juhannus » La Maalis 14, 2009 14:03 pm

Melkon sivuja kun kattelin, siellä on erikseen myytävänä pikaliitinkorkkia ja diffuusoria.Pikaliittimeen sopii vissiin nuoo kegeissäkin käytettävät pikaliittimet.Tuli semmoinen mieleen, että jospa ostaisi noita kourallisen, kun itellä löytyy jo pullo kaasua, liittimineen ja letkuineen.Koti oluen laittaisi puolentoista litran limpparipulloihin, ja kaasut sisään, ja kylmään.Onko kukaan kokeillut tuota.Ei tarttisi pelata yksittäisten pikkupullojen kanssa.Diffuusoria ei varmaan tarvittane, ja siihen varmaan jäisi oluesta hiivoja yms, ja menisi huonoksi.
Lidlin vesiä tulee myös käytettyä aikalailla, niin voisi kokeilla, paljonkohan tuo pehmeä pullo kestää painetta...

Joose
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Tampere

Re: Oluet isoihin limsapulloihin???

ViestiKirjoittaja Joose » La Maalis 14, 2009 21:48 pm

Tuli ostettua tuollainen hiilihapotin joskus aikoja sitten, kun tehtiin kaverin kanssa siideriä. Nyt on tullut käytettyä sitä muutaman kerran kotioluen kanssa sekondäärikäymisen jälkeen kun olen tahtonut testata millaista oluesta on tulossa. En kuitenkaan keksi syytä miksi hapottaisin koko oluen tuon kanssa. Hiilihapottimen käyttö on mielestäni huomattavasti työläämpää kuin lisätä pieni määrä jälkikäymissokeria ja antaa oluen hiilihapottua itsekseen. Kyllä nuo ohuet muovipullot tuntuvat kestävän hiilihapotuksen ihan hyvin eli tuskin siinä mitään varsinaista ongelmaa on. Muovipullot eivät ole säilymisen kannalta parhaita mahdollisia, mutta tuskin sekään tulee ongelmaksi, jos olutta ei ole tarkoitus säilyttää pitkiä aikoja. Et myöskään tarvitse välttämättä monta pikaliitin korkkia vaan voit hiilihapottaa pullon, antaa hiilihapon imeytyä nesteeseen ja vaihtaa normaalin korkin tilalle.

Juhannus
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Nivala

ViestiKirjoittaja Juhannus » To Maalis 26, 2009 0:05 am

Näitä korkkejahan on käytetty jo kauan oluthommissa.Täytynee tilata Melkolta kourallinen...
http://www.liquidbread.com/carb.html

Keputtaja
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Kanta-Häme

ViestiKirjoittaja Keputtaja » Ti Huhti 07, 2009 12:08 pm

Tarkoitus olisi pullottaa olut pieniin pulloihin. Tarjottiin ulkomaalaisia olutpulloja

Kuva

Tekeekö noilla mitään? Koko taisi olla 0,45l. Korkeissa hyvännäköiset tiivisteet.

suorama
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Kangasala
Viesti:

ViestiKirjoittaja suorama » Ti Huhti 07, 2009 12:19 pm

Kyllähän nuo pullot mainioita ovat. Ei muutakuin hyötykäyttöön vain :mrgreen:
Mitähän hyvää tänään pantaisiin? =-)
http://oluttehdas.blogspot.com

Keputtaja
Foorumilainen
Foorumilainen

ViestiKirjoittaja Keputtaja » Ti Huhti 07, 2009 12:37 pm

suorama kirjoitti:Kyllähän nuo pullot mainioita ovat. Ei muutakuin hyötykäyttöön vain :mrgreen:

Selvä. Tarvii varmaan, sitten nopeasti hommata nuo. Ei parane uunissa desinfioida =)

Pastori
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Keski-Suomi

ViestiKirjoittaja Pastori » Ti Huhti 07, 2009 12:43 pm

Allekirjoittaneen mielestä parhaita ! Ostin aikoinaan 3 koria vastaavia tyhjiä pulloja koreineen eräältä nyttemmin jo lopettaneelta pubilta. Olisin ostanut enemmänkin, mutta alkoi omistaja jarruttelemaan. Taisin olla liian innokas ostaja, koska alkuun ne pullot oli koreineen vaan taakka :) Niillä oli aika kuulemma korkeat pantit ja ne piti/kannatti lähettää takaisin panimolle Saksaan. Toivat itse maahan erilaisia oluita ja kerran sattumalta kysäisin mitä tekevät tyhjille pulloille.
Huoh...mistähän niitä sais lisää ??

p.s. tiivisteet pois niin voit desinfioida uunissa vallan mainiosti ! Tiivisteet voi desinfioida sit erikseen.

Keputtaja
Foorumilainen
Foorumilainen

ViestiKirjoittaja Keputtaja » Ti Huhti 07, 2009 13:01 pm

Pastori kirjoitti:Allekirjoittaneen mielestä parhaita ! Ostin aikoinaan 3 koria vastaavia tyhjiä pulloja koreineen eräältä nyttemmin jo lopettaneelta pubilta. Olisin ostanut enemmänkin, mutta alkoi omistaja jarruttelemaan. Taisin olla liian innokas ostaja, koska alkuun ne pullot oli koreineen vaan taakka :) Niillä oli aika kuulemma korkeat pantit ja ne piti/kannatti lähettää takaisin panimolle Saksaan. Toivat itse maahan erilaisia oluita ja kerran sattumalta kysäisin mitä tekevät tyhjille pulloille.
Huoh...mistähän niitä sais lisää ??

p.s. tiivisteet pois niin voit desinfioida uunissa vallan mainiosti ! Tiivisteet voi desinfioida sit erikseen.

Kiitoksia informaatiosta. Esimerkiksi huuto.netissä noita näkyy välillä olevan myytävänä.Muutaman kerran olen törmännyt kirpputoreilla tuon kaltaisiin pulloihin. Korkit kestävät useampia käyttökertoja ?
Tarvii koittaa hankkia noita vielä enemmän jostain.

Ps. Eihän kysellä liikoja noita pulloja ettei hinnat nouse. :winktoo:

Pastori
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Keski-Suomi

ViestiKirjoittaja Pastori » Ti Huhti 07, 2009 14:37 pm

Juu, pyytävät vaan yleensä kirpputoreilla tyhmiä summia, ei sellasta viitti yksittäisistä pulloista maksaa :)
Tuppaavat monesti vielä kulkeutumaan pullonpalautukseen sellaset yksinäiset sudet.

Korkit kestävät kyllä vaikka kuinka (en ainakaa ole yhtään saanu vielä hajalle) Tiivisteet voi mennä ajan kanssa piloille muuuuu-ttta niitäkin saa tilailtua useista eri oluttarvikeliikkeistä aikasta lailla halvalla. Samoin korkkejakin saa uusia, jos sattuu saaman hajalle.

Huuhtelen pullon aina käytön jälkeen hyvin ja annan kuivahtaa esim. yön yli. Sitten laitan pullon, köh, pullot ;)
odottamaan seuraavaa käyttökertaa korkki löysästi päällä (ei mene pölyä niin paljoa). Kun taas uusi pullotus tulossa, niin huuhtelen uudemman kerran, otan tiivisteet pois ja uunin kautta pullot taas käyttöön. Korkitus on ainakin nopeaa :)

Kiljumies
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Kiljumies » La Elo 20, 2011 12:51 pm

Hmph... meni limupullossa olut "pilalle". Väri oli muuttunut harmahtavaksi ja maku oli jotenkin erikoisen hedelmäinen. Säilytys tapahtui jääkaapin ovessa joten en tiedä oli tässä osasyytä. Saman satsin lasipullo joka oli hyllyllä oli täysin kunnossa.

Palaa sivulle “Pullot”