FastRack-pulloteline

Valvojat: suorama, Elmo

Juhani Palttala
Kisälli
Kisälli
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Espoo
18 tai yli: Olen

FastRack-pulloteline

ViestiKirjoittaja Juhani Palttala » To Kesä 06, 2013 11:58 am

Tilasin Brewcatista pari FastRack-pullotelinettä. Eilisen pullonpesun ja pullotuksen perusteella täytyy kyllä todeta, että toimii!

Videopätkä selittänee parhaiten, mistä on kyse: http://thefastrack.ca/

Ainakin omassa prosessissani on ollut hankaluutena pullojen valuttaminen koreissa väärinpäin, kun eivät meinaa pysyä pystyssä ja siirrellessä putoilevat tai kaula tulee pohjan rei'istä läpi. Nyt pullot olivat desinfioinnin jäljiltä noissa telineissä pinossa, ja desinfiointiaineen jämät valuivat vähitellen telineiden mukana tulleeseen valutusastiaan. Telineestä sitten nappailin sitä mukaa, kun pullotn. Itseasiassa otin tuon valutusastian pullotusvaiheessa alustaksi, kun täyttäessä usein menee vähän yli ja lattia sotkeentuu. Pullotin aina tuon valutusastian täyteen ja sitten korkitin ne ja nostelin koreihin. Jos vielä löytyisi vastaavan kokoisia pahvilaatikoita, joita noissa videopätkissä näkyy, niin voisi nostella pulloja näppärästi säilöön odottamaan käyttöä.

Mikko
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Ylöjärvi

Re: FastRack-pulloteline

ViestiKirjoittaja Mikko » To Kesä 06, 2013 17:43 pm

Mullakin on tarkoitus noita tilailla. Katselin jo aiemmin ulkomaaneläviltä mutta postikulut oli ihan liian tyyriit.

Päässä pyörinyt jotain tyyliin: uppopumppu, 24kpl kupariputkea(hinta, auts), t-haaroja , valutusallas, pesuaineallas, hanat joilla valitaan joko pesuainekierto tai huuhteluvesi, toinen hana josta valitaan valuuko vesi valutusaltaasta takaisin pesuainealtaaseen vai suoraan viemäriin etc... uknow, tiedätte mitä siitä syntyy :) Katsoo nyt josko taas kesälomilla olis aikaa ja inspistä toteuttaa tuo.

Puupposen Lassilla on tuolla Mustialassa suurinpiirtein tuonkaltainen sydeemi jolla hän pesee kegit, ilmeisen hyvin toiminut kun muutkin kegejään Lassilla pesettää.
Haaviston kotipanimo - Kaljaa Kapinallisille
RDWHAHB

Votkaiguaani
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Votkaiguaani » To Kesä 06, 2013 20:20 pm

Mikko kirjoitti:Puupposen Lassilla on tuolla Mustialassa suurinpiirtein tuonkaltainen sydeemi jolla hän pesee kegit...

:ot: Ei Lassi niitä pese. Hänellä on kadehdittava taito haalia ympärilleen kauniita tyttöjä hoitamaan tällaisia asioita. :mrgreen:

kalukalle
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja kalukalle » To Kesä 06, 2013 21:05 pm

Mitenköhän tuohon sopii patenttikorkilliset pullot? Entä meneekö 1/2 litran pulloja 24 per lava vai vähemmän? Onko jollain kokemuksia tästä vs. pullopuusta?

BeerAmogh
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: turku

ViestiKirjoittaja BeerAmogh » To Kesä 06, 2013 22:29 pm

no tälläinen tieto löyty http://thefastrack.ca/ :
24 – Standard Bottles – 12oz (330ml – 375ml)
18 – Bomber Bottles – 22oz (650ml)
16 – Belgian Style Bottles – 22oz (650ml)
14 – Wine Bottles – 26oz (750ml)

kuvittelen et jos tuo 1/2 L pullo on pohjaltaan ja leveydeltään saman kokoinen kuin 0.33 niin 24 per lava, korkeus lavojen välissä kasvaa ja en osaa sanoa mitä se tekee pinoamiselle.
Kokeilemalla se selviää

Juhani Palttala
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Espoo

ViestiKirjoittaja Juhani Palttala » Pe Kesä 07, 2013 13:15 pm

Patenttikorkilliset eivät tuossa pysy, kun korkkihässäkkä estää pulloa asettumasta paikoilleen. Pullopuu lienee patenttikorkillisille ihan toimiva.

0,5 litran pulloja tuohon mennee vähän pullosta riippuen 18-24. Minulla taisi mennä 24 pulloa, joista suurin osa 0,5-litraisia, osa 0,33-litraisia ja pari kolmevarttista, mutta vähän ahdasta oli ja pulloja piti vähän asetella sopivaan järjestykseen.

Joku 24 putken pesuhäkkyrä pumpulla pitää tosiaan tehdä, itse mietin jopa sen tekemistä kokonaan muoviputkesta, kun se kestää sekä emäksiä että happoja, on halpaa ja helppo koota epoksilla. Putkien päihin jotkut tulpat, joissa on vain pieni reikä, että saa korkeamman suihkun pienemmällä pumpun teholla. Olisihan kuparinen kestävämpi, mutta pitäisi joko olla kovajuotossysteemit tai ostaa hillitön läjä t-haaroja, joista tulisi aika paljon hintaa.

Palaa sivulle “Pullot”