FIW-korkitin

Valvojat: suorama, Elmo

äyni
Panimomestari
Panimomestari
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Tampere
18 tai yli: Olen

Re: FIW-korkitin

ViestiKirjoittaja äyni » La Tammi 03, 2015 22:44 pm

Aura kirjoitti:
DSC_0096.JPG
Halpa korkitin jos ei laske pylväsporakoneen hintaa.

Mulla on nuo kriteerit pylväsporalle aika korkeat. Pirun kallis korkitin tulee, kun pitää helvatan iso Flott ostaa... :/

Hyvä idea kyllä. Itse olen nauhoittanut kitaran käyttäen pylväsporaa (hemmetin kallista Flottia) prässinä.

suorama
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Kangasala
Viesti:

ViestiKirjoittaja suorama » Ti Tammi 06, 2015 21:39 pm

Kai sille helevetin kalliillakin pylväsporalle sentään muutakin käyttöä keksisi kuin korkitin? Tai nauhotinprässi ;)
Ei kai sitä nyt isoa konetta vain korkittimeksi...

Hyvä idea kyllä, jos sattuu olemaan pylväspora tai tarvetta sellaiselle muutenkin.
Mitähän hyvää tänään pantaisiin? =-)
http://oluttehdas.blogspot.com

Aura
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Varsinais-Suomi

ViestiKirjoittaja Aura » La Tammi 17, 2015 15:53 pm

Jep!
Kyllä se pylväspora tuli hankittua muihin juttuihin, mutta tämä aplikaatio oli pelkkää plussaa. Pora on ollut hyvä ostos. Tuli Saksan ebayn kautta tallin lattialle viikossa ja 100€ halvemmalla mitä sama värkki suomessa. Valepohjan tekeminen keittimeen olisi ollut aika haastavaa ilman pylväsporaa... DIY mies vaatii aina jotain erikoisleluja harrastuksiinsa.

culblanc
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Uusimaa

ViestiKirjoittaja culblanc » La Tammi 17, 2015 16:41 pm

Anteeksi lyhyt off topic. Aura, minkä merkkinen on pylväsporakoneesi, ja mikä on pylväsporakone saksaksi?

Aura
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Varsinais-Suomi

ViestiKirjoittaja Aura » La Tammi 17, 2015 20:58 pm

Saksankielentaito loppuu minulla siihen perinteiseen "minä rakastan sinua" juttuun :-) joten pikaisella googlettamisella päädyin" Säulenbohrmaschine ,Tischbohrmaschine" Toivottavasti auttaa jotain. Koneen jonka tilasin oli Einhell BT BD 1625 D. Kolmivaihe kone ja lattialla seisova mylly. pitkä "kita" eli mahtuu suurempikin kappale terän alle. Ei mikään huippuhyvä laite, mutta hinta-laatu minusta kohtaa harrastelialle tässä kohtaa oivasti. Laitetta myydään vielä ainakin täällä Turussa yhdessä halpamarketissa ja se laite varmaan tuli sinne minun kyselyjen perusteella. Tuli sitten tilattua kone saksasta koska se oli helpompaa. 100€ hintaero ei tässä ollut se päätekiä vaan saatavuus täällä Turun seudulla. Tampereella muistaakseni laitetta löytyi silloin. Porapaketin mukana tuli kaikki tarpeellinen ja kyseisellä myllyllä on mahdollista käyttää myös kartiopäisiä poranteriä. Mutulta heitän (ei muista enää tarkasti), että se maksaa 380€ täällä kaupassa ja itse maksoin siitä kaikkinensa 280€ kun paketti kolahti tallin lattialle...Ja on ollut hintansa arvoinen. Aikamoista rouskutusta pitää, mutta ei haittaa minua...

culblanc
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Uusimaa

ViestiKirjoittaja culblanc » Su Tammi 18, 2015 14:43 pm

^ Kiitos vastauksesta! Kolmivaihe ei mulle käy, mutta noilla hakusanoilla löytyy valovirta-pylväsporakoneitakin Saksan Ebaysta halvemmalla kuin mitä olen Suomesta googletellut. :ot: ends here

Palaa sivulle “Pullot”