Stainless Steel Mini Keg

Valvojat: suorama, Elmo

kutipappa
Aloittelija
Aloittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Oulu
18 tai yli: Olen

Stainless Steel Mini Keg

ViestiKirjoittaja kutipappa » Ke Marras 29, 2017 10:11 am

Kenelläkään kokemuksia tällaisista Mini Kegeistä.

http://maltmagnus.se/utrustning/Fattappning/fat-kategori/mini-keg-4-liter

2 ja 4 litran kokoisina tuolla Malt Magnusilla. Mietiskelin kotia/reissuun semmosta "minikegeraattoria", jonka vois tommosista värkätä.

https://youtu.be/XxGGKONt_OQ <- tuossa käytössä

HiiriHaukka
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: eurajoki

Re: Stainless Steel Mini Keg

ViestiKirjoittaja HiiriHaukka » Ke Marras 29, 2017 10:57 am

ei oo kokemusta mutta ebay myy niitä halvemmalla....saa englannista tilattuu... itsekkin miettinyt miten nuo toimii painekorkin kanssa...olis kätevän kokoisia jääkaapissa ;)))

https://www.ebay.com/itm/Mini-Keg-Beer- ... SwYS9ZX9oT

https://www.ebay.com/itm/Mini-Keg-Beer- ... jKBq2qghxg

33,3e kpl + 25 toimituskulut jos ottaa 6 kappaleen setin...jaa ekassa linkissä edullinen vaihtoehto hiilihapotus vermeille jos ei oo vielä hankittuna...

https://co2adapt.mycashflow.fi/product/ ... apteri-rst

ja tuolta saa adapterin normi regulle soda stream pulloon jos joku sellaista tarvii :nauru:

Darep
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Darep » Ke Marras 29, 2017 15:49 pm

Availin kans keskustelua samanmoisista tuossa alkuvuodesta: viewtopic.php?f=46&t=3480&p=39556

Aussit käyttää noita paljon ja ovat tehneet kimppatilauksia ebay:stä, alibabasta jne. Ja ausseihin syntynyt muutama jälleenmyyjä kans tommosille. Isoin juttu noissa on ollut laatuongelmat, esim. pöntöstä ruennut irtoamaan olueen jotain moskaa. Pitkä threadi noista löytyy: http://aussiehomebrewer.com/topic/93045 ... ed-thread/ -- ja siellä on kans keskustelua noista ongelmista :) Näköjään viimeks eilen siellä keskusteltu eli tuo threadi vielä hyvinkin elossa.

HiiriHaukka
Oppilas
Oppilas

ViestiKirjoittaja HiiriHaukka » Ke Marras 29, 2017 16:04 pm

niin se arvoitus kenellä hyvää tavaraa....englantilaisiin voinut tähän asti luottaa.…

vuokko
Jäsen
Jäsen
Paikkakuntasi: Laihia

ViestiKirjoittaja vuokko » To Marras 30, 2017 20:54 pm

Mulla on kaksi kappaletta 5-litran mallia. Tilasin ebaysta ja Aliexpressistä.

Alunperin oli tarkotus käyttää suoraan kegiin laitettavaa hanaa ja 16g kaasupatruunaa, mutta teinkin varastossa olevasta Minibarista mini-kegeraattorin, johon mahtuu yksi tonkka + Sodastream pullo. Jos haluaa tynnyrin mukaan ja matkaan, onnistuu toki sekin.

Laatu ihan ok, ei ainakaan ekassa kegissä ollut tuota Australian-foorumilla puhuttua metallinmakua tms. Toinen mennee huomenna testiin.

Säästää 10-15 pullon täytöstä ja ainakin ite tykkään fiilistellä ja ottaa juoman joskus hanasta. Onhan tuossa toki melko kova €/l suhde, mutta jos on tilasta pulaa niin ihan toimiva on.

kutipappa
Aloittelija
Aloittelija

ViestiKirjoittaja kutipappa » To Marras 30, 2017 21:37 pm

Darep kirjoitti:Availin kans keskustelua samanmoisista tuossa alkuvuodesta: viewtopic.php?f=46&t=3480&p=39556

Sori Darep, ois pitänyt hieman enemmän kahlata foorumia ennen kuin aloitin uuden ketjun samasta aiheesta. Taisin itse seurata tuota ketjua mielenkiinnolla jo silloin, mutta nyt tuli asia itselleni ajankohtaiseksi niin hetken huumassa lähdin tietoa ja kokemuksia hakemaan.

Onpa vaan paljon keskustelua tuolla aussifoorumilla näistä, joten pitää lukea threadi läpi. Semiriskihän se laadun puolesta on tilata tuolta kiinasta kamppeita, mutta mitä itse olen tilannut esimerkiksi aliexpressistä niin ihan ok tavaraa sieltä on tullut. Eniten itsekkin luottaisin englantilaiseen tai ruotsalaiseen toimittajaan näistä, joita nyt on esille tuotu.

vuokko kirjoitti:Laatu ihan ok, ei ainakaan ekassa kegissä ollut tuota Australian-foorumilla puhuttua metallinmakua tms. Toinen mennee huomenna testiin.

Osaatko sanoa kumpi kegi, aliexpress vai ebay, sulla oli eka käytössä? Oliko tuo ebay kegin toimittaja mistä päin?

Tällä hetkellä ei kotiin tosiaan sovi mitään isompaa kegeraattoriviritystä, mutta ehkä juuri tommonen minibaarityylinen ratkaisu voisi onnistua. Ajattelin myös, että näistä saisi rakennettua helposti hanoilla varustetun kylmälaukun, johon saisi kohtuudella mahtumaan ainakin 4 eri oluita sisältävää kegiä ollen vielä kompakti ja helposti kuljetettava. Olisipa siitä mukava tarjoilla mökillä tai änäriturnauksessa omaa olutta. En tiedä sitten meneekö kovastikkin säätämiseksi, sillä omat oluet menee kuitenkin 19 litran corny kegeihin, mutta esimerkiksi 4 cornyn raahaminen kohteeseen ja siellä viileänä pitäminen alkaa myös mennä jo säätämiseksi.

vuokko
Jäsen
Jäsen
Paikkakuntasi: Laihia

ViestiKirjoittaja vuokko » To Marras 30, 2017 22:55 pm

kutipappa kirjoitti:Osaatko sanoa kumpi kegi, aliexpress vai ebay, sulla oli eka käytössä? Oliko tuo ebay kegin toimittaja mistä päin?

Alista oli tuo ensimmäinen. Store: Mrhomebrew
Oli todella nopea toimitus kiinankaupaksi, varmaan reilut pari viikkoa kesti.

En nyt onnistu maileista löytämään tuota ebay tilausta, kiinalainen toimittaja taisi sekin olla ja sen saamisessa kyllä kestikin pitkälti yli kuukauden.

Shadowwalker
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Tre

ViestiKirjoittaja Shadowwalker » Pe Joulu 01, 2017 8:14 am

Itseänikin kiinnostaisi kovasti 4l rosterikegi jossa soda stream pullo kyljessä regun kanssa ja hana kiinni. Ois komiaa mennä vaikka puistoon juomaan olutta ja kaataa lasiin kegistä olutta :D Minkä verran alissa on noita asiakkaiden arvosteluita noista rosterikegeistä? Voisihan jonkun hyväksi kehutun ja todetun sitten ostaa jos sellainen löytyy. Linkkejä??
Make stout great again!

kutipappa
Aloittelija
Aloittelija

ViestiKirjoittaja kutipappa » Pe Joulu 01, 2017 23:48 pm

Karkeasti tommosen 4 litran kegin ja dispenserkorkin hinnaksi tulee 70-80€. Lisäksi hana ym. kilkkeet vielä. Onhan se suht suolainen hinta siihen nähden, että melkein kaksi isoa cornya saat samaan hintaan. Kuitenkin käytännön näkökulmasta ajateltuna voisin kuvitella ostavani tuommoisia vaikka yhden tai kaksi alkuun ja rakennella tuota mainitsemaani kannettavaa hanacooleria sillä ajatuksella, että sitä sitten laajentaisi 4 kegiä vetäväksi. Tuleeko sitten jo liian painavaksi ollakseen helposti kuljeteltavissa, en tiedä.

Mazku
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Turku

ViestiKirjoittaja Mazku » La Joulu 02, 2017 11:35 am

Itse oon leikitellyt ajatuksella että hankkisin 9,5L Corneliuskegin kaikkine varusteineen ja Sodastream CO2 pullon ja liittimen kanssa Humle.se:stä:
http://shop.humle.se/utrustning/fattapp ... 9-l-kulfat

Uskon että tällaista jaksais raahata mukanaan tarvittaessa ja mahtuis mukavasti jääkaappiin.

kutipappa
Aloittelija
Aloittelija

ViestiKirjoittaja kutipappa » La Joulu 02, 2017 15:48 pm

Mietin myös itsekkin tuota hintaa kelatessani, että ei paljoa ole eroa hinnassa verrattuna tuohon 9-litraseenkaan. Ekaksi ajattelin myös käyttäväni nuita, jos lähden rakentamaan esimerkiksi sitä hanacooleria, mutta ei taida sopia kuin 2 pönttöä järkevästi. Cornyssa tuskin tulee vastaan ainakaan laatuongelmia veikkaisin, joten siinä mielessä parempi.

BaW89
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Vantaa

ViestiKirjoittaja BaW89 » Ma Joulu 04, 2017 20:54 pm

Itsellä tollainen 9 litrainen pikku kegi ja siinä sitten Sodastream Co2 pullo. Regun tuohon tilasin Innozapf.de tuolta. Kaksi tilasin niin hintaa tuli noin 80€/kpl, todella jämäkkä pikkuregu joka menee suoraan Sodastream patruunaan. Hana menee suoraan tuohon pikkukegiin liittimellä kiinni, välikappale tähän tuli ostettua Ebaystä. Voisin tästä yrittää kuvaa saada tänne jokupäivä, kuha saisi tuon CO2 patruunan taskun valmiiksi eikä roikkuisi kyljessä jesarilla :D Tullu mukana mökille ja kavereiden luokse kannettua, junassa kerännyt hieman katseita :D

Teemuki
Jäsen
Jäsen
Paikkakuntasi: Kittilä

ViestiKirjoittaja Teemuki » Su Joulu 31, 2017 12:51 pm

Mazku kirjoitti:Itse oon leikitellyt ajatuksella että hankkisin 9,5L Corneliuskegin kaikkine varusteineen ja Sodastream CO2 pullon ja liittimen kanssa Humle.se:stä:
http://shop.humle.se/utrustning/fattapp ... 9-l-kulfat

Uskon että tällaista jaksais raahata mukanaan tarvittaessa ja mahtuis mukavasti jääkaappiin.

Mazkun mainitsema setti nyt pari viikkoa ollut käytössä ja toinen olut pöntössä nyt sisällä. Ylimmän hyllyn joutui poistamaan jääkaapista, mutta se ei yksin asuvaa haittaa. CO2-pullo ja regulaattori "nätisti" oven alimmassa lokerossa pystyssä. Pullo regun kanssa on korkeampi kuin itse kegi.

Tynnyri kävi jouluna reissun porukoilla, eikä ollut suuri vaiva kuljettaa ja laittaa esille.

Hyvä setti näin aloittelijalle. Kaasuletku vain turhan jäykkää tavaraa mutta sen saa vaihdettua helposti.

Kuva

HiiriHaukka
Oppilas
Oppilas

ViestiKirjoittaja HiiriHaukka » Ti Tammi 02, 2018 12:51 pm

Teemuki paljonko tuolla 9,5l cornyllä on korkeutta ja halkaisia? Suunnitellu kuutiokaappia niin kiinnostaa mahtuisko tollanen yhistelmä sisään.... itsellä soda adapter bilteman rekkussa ;)

Niin tuo soda pullo ei mahu kaappiin mut jos kegi mahtus niin siitä tulis pienentilan kegerator :sgeek:

Teemuki
Jäsen
Jäsen
Paikkakuntasi: Kittilä

ViestiKirjoittaja Teemuki » Su Tammi 07, 2018 17:07 pm

Tuo pieni corny-kegi vaatii liittimien ja letkujen kanssa 38 cm korkeutta ja leveyttä noin 25 cm.

Piruz
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Jyväskylä

ViestiKirjoittaja Piruz » Ke Tammi 24, 2018 16:51 pm

https://ikegger.eu/products/build-a-package

Tuossa hyvä vaihtoehto sellaisille, jotka ekaa kertaa ovat tilaamassa. Vähän kalliimpi kuin Nakedkeg, mutta voi itse muokata mieleisensä (koko, hana yms.) ja ilmaiset postikulut yli 119€ tilauksille ;) )

Tuolta saisi 10 Litran kegejä joita ei muualta löytynyt googlettamalla. Maksaa toki saman verran kuin noi 9.5L corny kegit, joten en tiedä kumpi olisi parempi?

Oispa rahaa, niin tilaisin kyl tuon 10 litran kegin vehkeineen, mutta hintaa 255€ plus sodastream adapteri jos haluaa kestävämmät hanat yms.. :D
Rohkeasti pantua :party:

Palaa sivulle “Tynnyrit ja hanat”