Corny keg oikea täyttö

Valvojat: suorama, Elmo

reivanen
Aloittelija
Aloittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: pk-seutu
18 tai yli: Olen

Corny keg oikea täyttö

ViestiKirjoittaja reivanen » To Kesä 15, 2017 23:18 pm

Ammattilainen täyttää kegin nesteliittimestä. Tällöin nousuputkeen tulee samaa nestettä mitä kegiinkin. Jos taas kegin täyttää sinne nesteen kaatamalla tai lappoamalla tjsp. niin eikös nousuputkeen jää ilmaa? Pitääkö tästä välittää, kannattaako yläkerran paineistuksen jälkeen vielä raottaa nestepuolta että täyttyy putki?

Tiputus
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Pirkkala

Re: Corny keg oikea täyttö

ViestiKirjoittaja Tiputus » Pe Kesä 16, 2017 4:06 am

Itse tykkään hifistellä! Täytän cornyn ensin StarSanilla, jonka painan suljetusta kegistä hiilarilla. Kegiin ei jää näin lainkaan ilmaa. Täytän kegin nestepostin kautta ylipaineventtiili auki. Nice and easy! Meneekö yli? Ehkä vähän, mutta mieluummin liioittelen! Happi on valmiin oluen pahin vihollinen!

arttue
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja arttue » La Kesä 17, 2017 14:44 pm

Täytän kegin nestepostin kautta ylipaineventtiili auki

Laitatko lappoletkun ulostulon siihen nesteliittimen kierteiseen liittimeen kiinni?

Mikkelbom
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja Mikkelbom » Su Kesä 18, 2017 14:03 pm

Mä lämmitän kegin lämpimän veden alla ja lyön luukut kiinni, sit desinfioin käymisastian ulkopuolen ja työnnän nestepuolen letkun oluseen, sitten kun laitan nestepuolen liittimen kiinni niin pönttöön jäähtyessä kehittynyt alipaine imaisee litkut liikkeelle ja kantta raottamalla saa lappoamisen vauhtiin. Jos pänikän täyttää hiilidioksidilla ennen lämmitystä niin saa täysin hapettoman siirron.

E: mulla on siis ylimääräinen nesteletku ja liitin tätä hommaa varten.

Matts
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Oulu

ViestiKirjoittaja Matts » Ma Kesä 19, 2017 11:48 am

Ite tapaan desinfioinnin jälkeen vaan lapota matskut sisään. Sitten täytän co2:sella + päästän paineet pois pari-kolme kertaa, niin happi keveämpänä poistuu töttöröstä. Sitten lurautan aavistuksen olutta letkusta.

Palaa sivulle “Tynnyrit ja hanat”