Lindr hanalaitteet

Valvojat: suorama, Elmo

Dipadude
Aloittelija
Aloittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Tampere
18 tai yli: Olen

Lindr hanalaitteet

ViestiKirjoittaja Dipadude » Ke Helmi 22, 2017 16:00 pm

Moro,

Onko kellään kokemusta näistä Lindr hanalaitteista? Vaikuttaa ihan mielenkiintoisilta vekottimilta näin kerrostaloasujan näkökulmasta.

Osassa mukana kompura jolla tuo hapotus tehdään ja saadaan olut ulos kegistä.

Miten tuo vaikuttaa makuun onko ilmaa vai co2 hapotettu?

Sunkka
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Espoo

Re: Lindr hanalaitteet

ViestiKirjoittaja Sunkka » Ke Helmi 22, 2017 17:09 pm

Ei ole kokemusta. Mutta toi kompura ei tietenkään hapota olutta. Sillä vain työnnetään olut ulos astiasta. Oluessa pitää olla toki co2 valmiina. Ja jos oluen sekaan happea työnnetään pitää se tynnyri juoda käytännössä heti kerralla pois.

Paimen
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Vaasa

ViestiKirjoittaja Paimen » Ke Helmi 22, 2017 17:49 pm

Tässä toiseen ketjuun kirjoittamani juttu.
Paimen kirjoitti:Meillä on ollut vuoden päivät käytössä kontakt 40 malli. Sopii hyvin juhliin jne missä enemmän käyttäjiä. Muutaman oluen kanssa ollut aika suuria ongelmia vaahtoamisen kanssa. Parhaiten on toiminut se että eka täyttää laitteen kierukan vedellä ja vasta sitten kytkee kegin kiinni. Laittaa laitteen päälle ja antaa kylmentyä reippaasti ja sitten ajaa ne vedet pihalle oluella.

Laite on riittävän tehokas ja tuota kaksi hanaistakaan mallia ei olla saatu kyykkäämään. Laatu laitteessa on hyvä, hienoa että näille saadaan maahantuoja suomeenkin! Normaalissa koti käytössä käytän mieluummin jääkaappia missä hanat sisällä viileässä. Eli mun mielipide on että toi ei korvaa kegeraattoria ainakaan käytössä jossa kulutusta on vain yhtenä kahtena päivänä viikossa.

Tuota kompressori versiota voi käyttää esim keykegien kanssa missä pussin toiselle puolelle voi painaa ilmaa tuolla kompuralla. Hapotus on toki tehty normaalisti hiilidioksidilla aikaisemmin. Jos sitä käyttää normaalin kegin kanssa on koko kegin kuluttava loppuun saman illan aikana.
Paneminen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa.

Dipadude
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Dipadude » Ke Helmi 22, 2017 21:03 pm

Okei jotenkin tosiaan ymmärsin väärin tuon hapotuksen. Melkein sitten joutuu unohtamaan kotikäytössä tämän ja mietittävä kegeraattoria vaikka.

Palaa sivulle “Tynnyrit ja hanat”