Cobra hanatorni?

Valvojat: suorama, Elmo

melankoliale
Aloittelija
Aloittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: -
18 tai yli: Olen

Cobra hanatorni?

ViestiKirjoittaja melankoliale » Ti Huhti 05, 2016 17:14 pm

Hanatornin hankinta on edessä keezeriin (viewtopic.php?f=42&t=3104)

Täysin mieleisen, "jenkkityylinen" 3" putkitorni, saatavuuden kanssa on vähän hankaluuksia joten muita vaihtoehtoja on tullut mietittyä.
Yhtenä vaihtoehtona olisi kahden hanan Cobra tyyppinen torni, mutta näissä asennusta mahdollisesti tulee hankaloittamaan se että sisällä kulkevat putket on metallia. Eli näyttäisi että vaatii verrattaen paljon vapaata tilaa tornin alapuolelle, ja sitä vapaata ei hirveästi ole kun tulee kegit vastaan.

Olisiko kellään kokemuksia näistä Cobra-mallisista hanoista, esim. onko kokonaan purettavissa ja kasattavissa? (Kaikkihan on purettavissa, mutta kuinka helposti sen saa taas ehjänä läjään)
Ja että onko käytännössä mahdollista typistää noita nesteputkia niin, että kegiltä veisi tornin juureen asti letkulla ja siitä sillä alkuperäisillä putkilla loput? (aika kapea tuo tornin kaula, klemmareita sinne putkien sekaan ei mahtune mutta ehkä korvakiristimet mahtuisi)

Tero_perkele
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Tampere

Re: Cobra hanatorni?

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » Ke Huhti 06, 2016 10:05 am

Kannattaa soitella Barfix:iin ,niillä on aikas usein käytettyjä siistejä hanasysteemejä.

melankoliale
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: -

ViestiKirjoittaja melankoliale » Ke Huhti 06, 2016 10:33 am

Tero_perkele kirjoitti:Kannattaa soitella Barfix:iin ,niillä on aikas usein käytettyjä siistejä hanasysteemejä.

Tähän hätään ei ollut jäänyt käytettyjä kun kysyin.
Kaipa niitä liikkuu käytettyjäkin aika tasaiseen tahtiin, mut nyt en malta jäädä odottamaan kun on into päällä päästä rakentelemaan. :)
Ihan asiallisen näköinen tuo Cobra toki on, asennuksen kannalta ehkä vähän työläämpi koti-virityksissä.

Tero_perkele
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Tero_perkele » Ke Huhti 06, 2016 17:54 pm

Eipä ton cobran asentaminen niin hankalaa ollu (sellanen 2 hananen oli hetken itellä,kunnes sit vahingossa löysin ton mikä on avatar kuvanakin) sopivan kokonen reikä vaan kaappiin ja sillä isolla mutterilla vaan sopivan kireelle.Sitä putkistoa en senparemmin sillon tutkinu kun torni oli itellä noin viikonverran jonka jälkeen se löysi uuden kodin kaverin jääkaapista.

Palaa sivulle “Tynnyrit ja hanat”