Mistä co2 pullo?

Valvojat: suorama, Elmo

ossis
Harjoittelija
Harjoittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Helsinki
18 tai yli: Olen

Re: Mistä co2 pullo?

ViestiKirjoittaja ossis » Ma Helmi 29, 2016 11:06 am

Päivitetään vielä tänne jälkipolville tiedoksi oman projektin eteneminen.
Eli en päätynyt tuohon sodastream ratkaisuun vaan pistin tilauksen Makolle 2kg pullosta. Ilmeisesti vanhasta alumiinisesta sammuttimesta nyt sitten syntyy minulle pullo. Hintaa tuolle tuli 80e täytettynä.
Samalla käynnillä tuli katsottua se 5kg pullo(120e täytettynä) joka näytti oikein mainiolta, mutta oli itselle hieman liian suuri. Täyttökeikat hoidan pyörällä pullo repussa, niin 5kg pullo ei ihan normireppuun mahtunut kunnolla. Heinon pulloon verrattuna (jonka näin Panimonurkalla käydessä) tuo 5kg pullo oli ehkä hieman korkeampi, mutta kapeampi.

Ja samalla käynnillä huomasin vielä pöydän vieressä noita 2kg TUV-hyväksyttyjä pulloja jotka oli jätetty täytettäväksi eli ainakaan Makolla Vallillassa ei ole ongelmaa noiden kanssa.

Darep
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Darep » To Syys 14, 2017 14:36 pm

Hommasin tänään kans 2kg CO2-pullon Tamrexista. Soitin myymälän puolelle jossa tarjosivat eka 5kg hiilidioksidisammuttimia seinätelineellä (heh) ja kyselin suoraan että saisko jostain vanhasta 2kg sammuttimesta ihan vaan hiilidioksidipullon elintarvike-/akvaariokäyttöön ja ohjasivat puhelun huollon puolelle. Huollon tyypit myi sit semmosen 80eurolla. Maalasivat vanhan punaisen sammuttimen harmaaksi ja annosteluun sopiva venttiili sammutinventtiilin tilalle :) Seuraavaksi täytyy regu ja letkut hommata...

aarle
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Vantaa

ViestiKirjoittaja aarle » Ma Tammi 29, 2018 22:05 pm

Käteen osui pari rautaista vanhaa Sodastream pulloa joiden kierre on eri kuin nykyisissä alumiinipulloissa. Tuo kierre vaikuttaisi olevan aika lähellä CO2 W 21.8 kierettä. Mitä kierettä on Sodastream aikaisemmin käyttänyt? Puuilo ei vaihda kuin alumiinipulloja. Toisessa pulossa on leimaa pari vuotta toinen vanhentunut. Täyttääkö joku noita vai pitääkö täyttää itse kuivajäällä.
Liitteet
20180129_211933[1].jpg

aarle
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Vantaa

ViestiKirjoittaja aarle » Pe Maalis 09, 2018 22:45 pm

Halvin 425 g pullohinta?

SodaStream pullo hinta Motonetissa https://www.motonet.fi/fi/tuote/421160/ ... lidioksidi on 19,90 joka on halvin mitä olen nähnyt.
MySoda pullo maksaa Citarissa 18,50 joka halvin minun näkemä. Ainakin Puuilo vaihtaa kaikkenmerkkisiä alumiinipulloja. Sieltä saa ilmeisesti MySodapulolla SodaStreamin tilalle. Onko kokemuksia muista käykö kaikki alumiinipullot?

Palaa sivulle “Tynnyrit ja hanat”