Muovisen painetynnyrin korjaus

Valvojat: suorama, Elmo

BrewZealot
Kisälli
Kisälli
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Turku
18 tai yli: Olen

Muovisen painetynnyrin korjaus

ViestiKirjoittaja BrewZealot » Ti Heinä 29, 2014 17:29 pm

Sain isältä ennakkoperintönä muovisen painetynnyrin, äkkiseltään arvioisin kooksi reilu 20 litraa. Kyljessä on ylhäällä hana, josta lähtee letku ja kelluke, jonka avulla olut otetaan aina pinnasta. Korkissa on venttiili 8g hiilihappopatruunoille.
Mielelläni ottaisin tuon käyttöön. Tarvettakin oikeastaan olisi.

Mutta... Ensinnäkin letkut olivat jääneet pesemättä viimeisellä käyttökerralla, ehkä 10+ vuotta sitten, joten ne ainakin menevät uusiksi, jo pelkästään jykevän hajunkin takia. Toivottavasti muut mahdollisesti kontaminoituneet osat saa pestyä ja desinfioitua raikkaiksi...

Isompi ongelma ilmenikin sitten koeponnistuksessa. Pohjassa on noin sentin mittainen vuotava "viilto". On niin ohut, ettei vuoda normaalisti lainkaan, mutta heti kun lyö vähän hiilidioksidia pyttyyn, alkaa nestettä tihkua.
Millähän tuon saisi paikattua niin ettei jää pöpöt muhimaan ja kestäisi normi olutpaineen? :?:

Pistän vielä kuvan pöntöstä kunhan kerkiän napsaisemaan sellaisen.

PetteriSeppänen
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Suomi

Re: Muovisen painetynnyrin korjaus

ViestiKirjoittaja PetteriSeppänen » Ti Heinä 29, 2014 18:13 pm

Varmaan moni muukin sanoo saman, ei maksa vaivaa...

äyni
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Tampere

Re: Muovisen painetynnyrin korjaus

ViestiKirjoittaja äyni » Ti Heinä 29, 2014 20:14 pm

Ensiksikin todennäköisesti ainoa keino saada tuo pöpöttömäksi on polttaa se. Toiseksi tuon tilkitsemkinen järkevästi ja kestäväksi on vielä vaikeampaa.

Palaa sivulle “Tynnyrit ja hanat”