Eickelmann

Kuinka humalien kasvatus Suomessa onnistuu.

Valvojat: suorama, Elmo

masafi
Kisälli
Kisälli
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Pirkanmaa
18 tai yli: Olen

Eickelmann

ViestiKirjoittaja masafi » Su Syys 20, 2015 13:34 pm

No tuli sitten tilattua Magnum,Cascade,Tettnanger ja Polaris.Mitään ei ole kokemusta vielä mutta oli tuttuja nimiä foorumilta.Minulla on jotain humalaa terassilla,mut ei ole ikinä käpyjä tehnyt.Vain semmoisia marjamaisia terttuja.Naapuri rakens autotallin rajan läheisyyteen,joten ajattelin laittaa muutamat humalasalot omalle puolelle.Paikka on läntinen pirkanmaa ja maaperä on vanhaa peltoo,savi n.0,5 metrissä.Varmaan kannattaa kaivaa saveä vähän pois? :D Kaks kärpäst yhel huitasul....
RDWHAHB

Naali
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Helsinki

Re: Eickelmann

ViestiKirjoittaja Naali » Su Syys 20, 2015 22:11 pm

Oikein asia paikka. Tuli keväällä sieltä tilattua Saaz, Cascade, Hallertau Opal ja kääpiölajike Gimmli. Ihmeekseni huomasin, että Saaz ja Opal olivat alkaneet viimeisen kolmen viikon aikana puskemaan aika kivasti käpyjä vaikka luulin ettei niitä tulisi kuin toisena vuonna jos silloinkaan. Olettaisin, että tämä johtui varsin lämpimästä syksystä/loppukesästä länsi-Uudellamaalla.
Ja itse asiaan. Kannattaa hankkiutua tuosta kukkia tuottavasta, eli uroshumalasta eroon jos aromikkaita käpyjä mielii. Nimittäin jos humala alkaa siemeniä tuottamaan, katoavat kävyistä kutakuinkin kaikki alfa- ja betahapot.
http://www.panimonurkka.fi, toistaiseksi uusin yrittäjä kotiolutainesten kaupassa Suomessa

masafi
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja masafi » Ma Syys 21, 2015 17:56 pm

Ok varmaan roundupin paikka,kuulemma sitkeä tuo humala.Soitin puutarhaliikkeeseen josta ostin tuon humalan n 4 kpl.Tosin ennen harrastusta ja käpy tarvetta :) Heppu kertoi että humalista ei edes dna.n avulla selviä onko tyttö vai poika.Kävyt tosin sitten kertovat.Olen pari vuotta katsellut noita humalia ja en kyllä ole käpyjä nähnyt.
RDWHAHB

masafi
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja masafi » To Syys 24, 2015 19:10 pm

Antakaas ny viherpeukalot istutus vinkki noille humalille.Nyt syksyllähän kannattaa istuttaa?
RDWHAHB

veekasi
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Raisio

ViestiKirjoittaja veekasi » To Syys 24, 2015 21:11 pm

Mistä olette humalat tilanneet? Siemeniä vai juurakoita?

masafi
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja masafi » To Syys 24, 2015 22:23 pm

RDWHAHB

Naali
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja Naali » To Syys 24, 2015 22:29 pm

Toinen mesta millä on jopa aavistuksen parempi valikoima ja jossain välissä ainakin oli järjelliset toimituskulut on tämmoinen: http://www.willingham-nurseries.co.uk/hop3.html
http://www.panimonurkka.fi, toistaiseksi uusin yrittäjä kotiolutainesten kaupassa Suomessa

äyni
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja äyni » Pe Syys 25, 2015 8:15 am

Siemenet on ongelmallisia koska niistä ei tiedä kumpaa sukupuolta tulee.
Toisekseen siemenissä saattaa olla myös se ongelma, että lajike voi olla vähän mitä sattuu, riippuen siitä miten humalalajikkeiden risteytys menee.

masafi
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja masafi » To Loka 08, 2015 18:24 pm

Humalat maassa,keväällä komeet salot pystyyn.Terassin kaks humalaakin tekee käpyjä mutta niistä ei tiedä mitä lajiketta.Ostettu joskus puutarha liikkeestä.Uroot myrkytetty round upilla.Jotain 4 niitä oli.Vievät kuulemma puhdin naaraan kävyistä. :D
RDWHAHB

Palaa sivulle “Humalien kasvattaminen”