Kotioluen etiketit?

Yleistä keskustelua oluen panemisesta. Ei tarvitse liittyä mihinkään tekniikkaan varsinaisesti.

Valvojat: suorama, Elmo

Hulpakka
Jäsen
Jäsen
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Muhos
18 tai yli: Olen

Kotioluen etiketit?

ViestiKirjoittaja Hulpakka » Ti Kesä 05, 2018 22:32 pm

Tervehdys!

Kuinka muut kotiolutharrastajat ovat ratkaisseet olutetikettien pysymisen pullon kyljessä? Itse olen tehnyt etiketit tietokoneella ja tulostanut ne sitten A4 kokoiselle tarrapaperille. Siitä sitten saksinut etiketit pullojen kylkeen. Ongelmaksi tällä tyylillä on muodostunut se, että kun pullo sitten laitetaan jääkaappiin, niin jääkaapin kosteus vetää tarrapaperin rullalle, eikä se sen jälkeen näytä hyvälle. Jos sitten etiketin lisää vasta jääkaapin jälkeen, sama efekti toteutuu silloinkin.

Ennen tarralle tulostamista tulostelin etiketit tavalliselle paperille ja paperiliimalla sitten pullon kylkeen. Työläämpi oli tämä. En kyllä muista menikö etiketit tuolla mallilla ruttuun.

EeroK
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Tampere

Re: Kotioluen etiketit?

ViestiKirjoittaja EeroK » Ti Kesä 05, 2018 23:10 pm

Maidolla liimaantuu oikein hyvin ja kuumalla vedellä irtoaa pois. Lautaselle maitoa ja kastelee etiketin siinä
ja länttää pulloon kiinni. Paperilla ylimääräiset valumat pois pullosta sitten.

mursu
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Hki

Re: Kotioluen etiketit?

ViestiKirjoittaja mursu » To Kesä 07, 2018 17:17 pm

Scotch 2 € paperiliimapuikolla olen joitain A4:lle tulostettuja lappuja liimannut ja ne sekä pysyvät hyvin että irtoavat helposti kuumassa vedessä. Tuossa on toki se että myös etikettipaperin pintamateriaali vaikuttaa, ei vain liima.

Palaa sivulle “Yleinen”