Panosoftat macisteille

Yleistä keskustelua oluen panemisesta. Ei tarvitse liittyä mihinkään tekniikkaan varsinaisesti.

Valvojat: suorama, Elmo

sahtijorma
Foorumilainen
Foorumilainen
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Helsinki
18 tai yli: Olen

Panosoftat macisteille

ViestiKirjoittaja sahtijorma » Su Syys 10, 2017 14:11 pm

Hei!

Onko joukossa muitakin jotka käyttävät panohommissa maciä tai i-laitteita? Ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan hyviksi testatuista apeista? Brewmate kun ei valitettavasti omenatuotteissa toimi. :sadtoo:

Omia kokemuksia on lähinnä beersmith2 Mac ohjelmasta ja täytyy sanoa että ohjelma on ainakin aloittelijan kannalta niin sekava että ei ole houkutellut syvemmin tutustua.

Appstoressa on tarjolla muutama tuote, BeerAlchemy näyttää hyvältä mutta hintaa yli 30e! Sitten löytyy iBrewMaster ja HomeBrewer Pro joista molemmista näyttää köyhtyvän vajaan 10e.

Iphonelle ja Ipadille löytyy myös jos jonkinlaista softaa mutta ainakaan ilmaisissa ei ainakaan vielä ole osunut silmään yhtään käyttökelpoista.

Huuhaa
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Oulu

Re: Panosoftat macisteille

ViestiKirjoittaja Huuhaa » Su Syys 10, 2017 15:28 pm

Macille on kanssa tuo Brewtarget (http://www.brewtarget.org), mutta se on kanssa vähän sekava ja kömpelö. Olen käyttänyt enimmäkseen iphonessa tuota Beersmith 2:sta (maksullinen), joskaan en ole päässyt sen kanssa vielä täysin sinuiksi. Aluksi käytin tuota Brew Logia, joka on ilmainen (viiden reseptin rajoituksella). Se oli ihan näppärä, vaikka ei olekaan yhtä monipuolinen kuin Beersmith.

kutipappa
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Oulu

Re: Panosoftat macisteille

ViestiKirjoittaja kutipappa » Su Syys 10, 2017 16:19 pm

Itsellä ollut beersmith 2 pari vuotta käytössä ja tyytyväinen olen. Toki meni vähän totutellessa, mutta aika nopeasti oppi miten sitä ajetaan. YouTubesta löytyy hyviä Marshall Schottin (brülosophy) tekemiä opasvideoita, joista ainakin itelle oli paljon hyötyä. Ekan erän jälkeen sai oman laitteiston speksit sisään ja sen jälkeen on kyllä hyvin harvoin ollut panopäivänä mitään suunnitellusta poikkeavaa. Puhelimessa myös beersmith 2, joten cloudin kautta reseptit kulkee mukana ja panokaverin kanssa helppo vaihtaa ajatuksia reseptiikasta, vaikka ei fyysisesti samassa tilassa ollakkaan.

Palaa sivulle “Yleinen”