Panoporukkaa Tampereen seudulla yhteisiin tiloihin?

Yleistä keskustelua oluen panemisesta. Ei tarvitse liittyä mihinkään tekniikkaan varsinaisesti.

Valvojat: suorama, Elmo

Dipadude
Aloittelija
Aloittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Tampere
18 tai yli: Olen

Panoporukkaa Tampereen seudulla yhteisiin tiloihin?

ViestiKirjoittaja Dipadude » Su Maalis 12, 2017 22:03 pm

Moro arvon panomestarit!

Onko mansen seudulla kanssaihmisiä joilla on panot lähtenyt käsistä ja tarvitsisi jonkinlaisen panoluolan?

Itselleni näin on päässyt käymään ja koska asustelen kerrostalossa, niin mahdollisuudet toiminnan kehittämiseen ovat rajalliset ja nyt ajattelin, että olisko samassa tilanteessa porukkaa jota kiinnoistaisi hommailla jonkinlainen luola panemista varten yhteiskustannuksena?

Olen vasta viime kesästä ollut tämän harrastuksen parissa, joten kokemusta ei ole vielä kerrottavaksi asti, mutta intoa tekemiseen on sen mitä aikaa vain löytyy. Itselläni on panokalustona Grainfather, toistaiseksi olen pullotellut ja käyttänyt kuplivat pulloon.

Pistäkääs tähän ketjuun viestiä, jos tunnette kuuluvanne samanlaiseen tilanteeseen ja olette ajatelleet kehittää toimintaa.

:cheers2: :chick: :super:

Tiputus
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Pirkkala

Re: Panoporukkaa Tampereen seudulla yhteisiin tiloihin?

ViestiKirjoittaja Tiputus » Ti Maalis 14, 2017 18:26 pm

Itselläni on ihan sama tilanne! Tarvis löytää hyvä tila ja hyvä porukka!

Dipadude
Aloittelija
Aloittelija

ViestiKirjoittaja Dipadude » Ti Maalis 14, 2017 21:29 pm

No niin, hienoa että en ole ainoa tämän kanssa :jano:

Tiputus
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja Tiputus » Ti Maalis 14, 2017 21:39 pm

Jep! Kerrostalon kylppärissä on tällä hetkellä Grainfather, sparge water heater, Ss Brewtech 7gal Chronical, Lindr AS-110 Flash chiller, Tefcoldin CKC-2 kegikaappi, 5L erlenmyer, stir plate ja miehen korkuinen vetokoristo pikkusälää. Partsilla ja alavarastossa 6x 19L / 1x 11,4L kegiä ja n. 10 korillista pulloja. Kiitollinen vaimolle ymmärtämisestä! Isoin ongelma ei ole kuitenkaan tavaran määrä, vaan mäskäyksestä ja keittämisestä tuleva tuoksu koko asunnossa ja trooppinen ilmasto kylppärissä panopäivinä!

Dipadude
Aloittelija
Aloittelija

ViestiKirjoittaja Dipadude » Ti Maalis 14, 2017 21:55 pm

Tiputus kirjoitti:Jep! Kerrostalon kylppärissä on tällä hetkellä Grainfather, sparge water heater, Ss Brewtech 7gal Chronical, Lindr AS-110 Flash chiller, Tefcoldin CKC-2 kegikaappi, 5L erlenmyer, stir plate ja miehen korkuinen vetokoristo pikkusälää. Partsilla ja alavarastossa 6x 19L / 1x 11,4L kegiä ja n. 10 korillista pulloja. Kiitollinen vaimolle ymmärtämisestä! Isoin ongelma ei ole kuitenkaan tavaran määrä, vaan mäskäyksestä ja keittämisestä tuleva tuoksu koko asunnossa ja trooppinen ilmasto kylppärissä panopäivinä!

Mielenkiintoinen setuppi sulla :jee:

Itse en pysty tällä hetkellä siirtymään kegeihin juuri tilanpuutteen vuoksi, mutta kova tarve olisi.

Siinä Pirkkalassa muuten on niitä Talliosakkeen vuokratalleja hintaluokassa n. 300 e /kk tarjolla.

Tiputus
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

ViestiKirjoittaja Tiputus » Ti Maalis 14, 2017 22:11 pm

Tuollainen talliosake olisi kyllä kova! Lämmin vesi pitäisi vaan ehdottomasti olla lisävarusteena! 300€/kk jaettuna kahdella on maksettavissa, mutta aika paljon kuitenkin kuukausitasolla harrastetilasta. Isommalla porukalla kustannukset toki laskevat, mutta mukaan tulee sitten kysymys, että säilyyhän kamat tallessa! Kiinnostava ajatus joka tapauksessa! Pitäiskö käydä jossain välissä tuopin ääressä miettimässä lisää?

Dipadude
Aloittelija
Aloittelija

ViestiKirjoittaja Dipadude » Ti Maalis 14, 2017 22:22 pm

Joo mielummin sen jakaisi useammalle henkilölle kun meinaa muu elämä haitata harrastamista sen verran, että ei ihan kerkee kaikkee aikaa viettämään panojen parissa, jää käyttöaste hiukan vajaaksi ainakin meikäläisellä.

Eihän sitä tiedä kuinka vuokraisännälle maistuu :jano: jos vaikka joku määrä craftia riittää lämpimään veteen? :P

Kyllä tätä täytyy miettiä eteenpäin ja mieluiten tuopin äärellä :party:

Palaa sivulle “Yleinen”