Brettaa

Erilaisten hiivojen käyttäminen ja säilöminen sekä monistaminen.

Valvojat: suorama, Elmo

Mikko
Kisälli
Kisälli
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Ylöjärvi
18 tai yli: Olen

Re: Brettaa

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Huhti 10, 2015 11:01 am

http://www.whitelabs.com/blog/wlp644-research-results

Ei ole brettaa tuo 644 kuten yllä jo melko vahvasti siihen suuntaan todettiinkiin. Mutta uusi WLP648 Brettanomyces bruxellensis Trois Vrai pitäisi olla.
Haaviston kotipanimo - Kaljaa Kapinallisille
RDWHAHB

kanerjus
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: orimattila

ViestiKirjoittaja kanerjus » Pe Heinä 03, 2015 5:22 am

meinasin panna 100% bretta ipan WLP648 hiivalla. jos joku muu on kokeillut kyseistä hiivaa olisi kiva kuulla kokemuksia? eka kerta kun brettaa käytän ja tarkoitus olisi toimia kuten minkä tahansa muunkin hiivan kanssa, toimiiko näin vai pitäisikö tehdä jotain eri tavalla?

Votkaiguaani
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Votkaiguaani » Pe Heinä 03, 2015 20:58 pm

kanerjus kirjoitti:meinasin panna 100% bretta ipan WLP648 hiivalla. jos joku muu on kokeillut kyseistä hiivaa olisi kiva kuulla kokemuksia? eka kerta kun brettaa käytän ja tarkoitus olisi toimia kuten minkä tahansa muunkin hiivan kanssa, toimiiko näin vai pitäisikö tehdä jotain eri tavalla?

Trois Vrai on niin uusi, ettei kukaan ole ehtinyt vielä kokeilla. Pöntössä toki on jo.

kanerjus
Oppilas
Oppilas

ViestiKirjoittaja kanerjus » Ti Heinä 21, 2015 3:12 am

WLP648 on ollut pöntössä 3vrk ja käynyt todella rivakasti, illalla pönttöön ni aamulla jo täysi hönkä päällä. viereisessä pöntössä t-58 versio ja aivan samaa tahtia vesilukot rokkaa. luulin että bretta olisi jotenkin rauhallisempi mutta eipä noissa näköjään eroa ole ja krausenkin on komea. startterissa meni 3vrk ennenkuin vesilukko heräsi. todella kirpeän tuoksuista tavaraa, ensimmäisen kerran kun nuuhkaisin startteripönttöä varomattomasti niin oli kuin avokämmen poskelle. vaikuttaisi oikein lupaavalta tavaralta.

kanerjus
Oppilas
Oppilas

ViestiKirjoittaja kanerjus » Ma Heinä 27, 2015 22:07 pm

pääkäyminen ohi ja 1.074>1.014 ollaan tultu. olisiko kellään näkemystä paljonko tuo vielä tippuu ajan kanssa?

Palaa sivulle “Hiivat”