humalan vanheminen

Humalaien käyttö tavat ja lajikkeet. Kasvatukselle oma osionsa

Valvojat: suorama, Elmo

jukkis
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Kärsämäki
18 tai yli: Olen

humalan vanheminen

ViestiKirjoittaja jukkis » Ke Helmi 24, 2010 15:04 pm

Mulla on noin 1vuoden vanhaa columbus/tomahawk 14.2% pellettiä jonkin verran jäljellä ja pitäis keksiä sille käyttöö.Mistä sais jonkinlaisen kaavan miten paljon toi on "laimentunu". Humalan oon säilöny niin,että siinä alkuperäsessä pakkauksessa ja sit pussiin ja vakumiin ja sitte pakkaseen.

epe
Oppilas
Oppilas

Re: humalan vanheminen

ViestiKirjoittaja epe » Ke Helmi 24, 2010 16:52 pm

Kunhan humala on pakattu suhteellisen tiiviisti eivät alfa-hapot vähene kovin merkittävästi. ProMashin laskujen mukaan 12 prosenttia vuoden sälytyksellä -18 asteessa. Pelletti säilyy paremmin kuin kokonainen.
Kalipott pöyttän golatt gon toop täytten solatt.

tiribeer
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja

Re: humalan vanheminen

ViestiKirjoittaja tiribeer » To Helmi 25, 2010 13:18 pm

Omakohtainen kokemus tuli, kun 2006 pakattua humalaa käytin edelliseen satsiin. Olin pakannu teipillä pakkauksen kiinni aina käytön jälkeen, mutta silti lopputulos oli erittäin halju. Eli tuntui siltä, että tuo prosentuaalinen tehon hävikki ikäänkuin kauttaaltaan oli myös vaikuttanut. Laitoin nimittäin suhteessa siihen jonkin verran enemmän humalaa, mutta silti maistui jotenkin sukalta koko tuotos. No antaa nyt kuitenkin varastoitua vielä muutaman viikon, ennen kuin lopullinen arvio on valmis.

Palaa sivulle “Humalat”