Sorachi Ace

Humalaien käyttö tavat ja lajikkeet. Kasvatukselle oma osionsa

Valvojat: suorama, Elmo

Molder
Kisälli
Kisälli
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Helsinki
18 tai yli: Olen

Sorachi Ace

ViestiKirjoittaja Molder » To Touko 29, 2014 19:47 pm

Millaisia kokemuksia sorachi acesta? Suunnitelmissa "american" hefeweizen. 45% Viking luomu pilsner, 45 viking vehnä ja 10% munich. Hiivana WLP320. Kevyttä kesäjuomaa siis. Sorachista mainitaan sitruunaiset maut ja jossain myös kerrottu tillin mausta. Metsille olis ihan horroria jos oluessa tuntisi tuon aromin :yka:
Wil Wheaton:"...I have not yet encountered a homebrewer who's a dick"

DeGarre
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Englanti

Re: Sorachi Ace

ViestiKirjoittaja DeGarre » Ke Heinä 02, 2014 8:46 am

Nyt SOPPissa maitoin Bryggerin Sorachi lageria ja tykkäsin. Tuli ahaa-elämys että ai tämäkö tuttu maku se onkin sorachi acea. Samaa mieltä panimon tillin maun suhteen, aika uniikki humala.

Tillilihan suurena ystävänä.
Work is the curse of the drinking classes. ---Oscar Wilde

pjotr
Jäsen
Jäsen
Paikkakuntasi: Häme

ViestiKirjoittaja pjotr » Ke Heinä 02, 2014 15:49 pm

SOPPissa maistoin myös tuota ja juomatta jäi. Tilliä ja jotenkin rasvaista suussa. Tuskin tuo pelkästään humalasta johtui, mutta ei ole ihan kärkipäässä ostoslistalla.

DeGarre
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Englanti

ViestiKirjoittaja DeGarre » Ke Heinä 02, 2014 20:39 pm

---editoitu, turhan rankkaa kritiikkiä ja kun ei hymiöitä tullut laitettua niin otetaan pois. Pahoitteluni. Vapaa maa siinä suhteessa vielä että hyvää tavaraa saa heittää pois joo.
Viimeksi muokannut DeGarre, To Heinä 03, 2014 5:41 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Work is the curse of the drinking classes. ---Oscar Wilde

äyni
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja äyni » Ke Heinä 02, 2014 21:01 pm

Näköjään muillakin on asiallinen tyyli välillä hakusessa kuin minulla. :twisted:

Kyllä minä kaadan pahan makuisen oluen pois, oli oma tai ei, varsinaisesti pilalla tai ei. Oluen on tarkoitus olla hyvää. Jos se ei sitä ole, niin mitäpä sitä juomaan.

Toki itse olen maistajana sen tyylinen, että uusia makuja kohdatessani tutustun niihin kyllä ihan perusteellisesti, vaikkei niin miellyttäisikään. Yhtäkin valtavan kammottavan makuista teetä (tai jotain yrttijuomaa kait se oli) piti ihan lisää ottaa, kun se oli niin hämmentävää. Siinä ei ollut juuri mitään hajua, mutta maku oli voimakas ja vallan vastenmielinen. Mutta en oleta, että muut innostuvat uusista makukokemuksista laillani.

Molder
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja Molder » Ke Heinä 02, 2014 22:02 pm

Eipä ole mun tyttö isäänsä tullut: syö suoraan tilliä puskasta kasvihuoneessa =)

Ei mar. Mahdollisesta tillistä huolimatta aion tuota kokeilla jossain satsissa. On vaan jäänyt joku kauhu kun joskus pakastimesta jotain söin ja pakaste tilli oli luovuttanut makunsa.
Wil Wheaton:"...I have not yet encountered a homebrewer who's a dick"

pjotr
Jäsen
Jäsen
Paikkakuntasi: Häme

ViestiKirjoittaja pjotr » To Heinä 03, 2014 22:09 pm

DeGarre kirjoitti:---editoitu, turhan rankkaa kritiikkiä ja kun ei hymiöitä tullut laitettua niin otetaan pois. Pahoitteluni. Vapaa maa siinä suhteessa vielä että hyvää tavaraa saa heittää pois joo.

Makuasioista ei sovi kiistellä, mutta sanonta Mustista ja munien nuolemisesta tulee kyllä parillakin tapaa mieleen.

Ratto
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Espoo

ViestiKirjoittaja Ratto » Su Heinä 06, 2014 22:26 pm

Maistoin myös suullisen kaverin lasista tätä Bryggerin laageria. Aika rapsakasti oli humaloitu ja kyllähän sieltä tillin mausta löysi. Kannattaa kokeilla!

akithegod
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja akithegod » Ke Loka 14, 2015 12:47 pm

Tein pari kuukautta sitten WLP400:lla (Belgian Wit) käytetyn 50% pale, 33% vehnä, 17% ruis -sekametelisopan jonka humaloin reilusti Sorachi Acella. Öljyistä, paksua, tillistä ja hämmentävää. Kylmänä sitruunan kanssa toimii tosi hyvin, ilman sitruunaa en oikein osaa päättää onko hyvää vai ei. Citran kanssa ja mausteisemmalla hiivalla toimisi tosi hyvin, ehkä vaikka rukiisessa saisonissa... Kaikenkaikkiaan kiinnostava humala.

Hannu
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: ESPOO

ViestiKirjoittaja Hannu » To Huhti 21, 2016 20:31 pm

akithegod kirjoitti:Tein pari kuukautta sitten WLP400:lla (Belgian Wit) käytetyn 50% pale, 33% vehnä, 17% ruis -sekametelisopan jonka humaloin reilusti Sorachi Acella. Öljyistä, paksua, tillistä ja hämmentävää.

Brewdogilla on mielestäni mainion makuinen Single Hop Sorachi Ace ja heidän reseptiikassaan ohjeistavat käyttämään kyseistä humalaa maltillisesti. Muuten tulee makuun liikaa tilliä.

petedad
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Kaustinen

ViestiKirjoittaja petedad » To Touko 26, 2016 20:19 pm

Itse meinasin kokeilla tuota Brewdogin reseptiä. Nyt kun humalan hinnat hipoo pilviä, panee koittamaan kaikenlaista singlehop humalointia, eikä tuo sorachi ace varmaan ole pahimmasta päästä kuitenkaan.

Palaa sivulle “Humalat”