Spraymaltaiden erot

Raaka-aineiden käyttö ja kasvatus

Valvojat: suorama, Elmo

äyni
Panimomestari
Panimomestari
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Tampere
18 tai yli: Olen

Spraymaltaiden erot

ViestiKirjoittaja äyni » Su Maalis 13, 2011 12:30 pm

Mulla on aina aiemmin ollut brewfermin spraymaltaita, mutta tänään käytin pullotuksessa ensimmäistä kertaa Muntonsin spraymallasta.
Minusta Brewfermin tavara on aina ollut kirkasta ja sakatonta, mutta Muntonsissa oli aika paljonkin jotain hitua seassa.

Oletteko huomanneet muita laadullisia eroavaisuuksia? Varmaan ominaisuuksiltaan eroavat hieman, mutta onko kukaan kokeillut eri merkkejä niin palja, että osaisi sanoa onko niissä laadullisia eroja.
Ei sillä, että tuosta sakasta olisi erityisemmin haittaa, mutta tulipahan vain mieleen.

Karvis
Harjoittelija
Harjoittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Sipoo
18 tai yli: Olen

Re: Spraymaltaiden erot

ViestiKirjoittaja Karvis » Su Maalis 13, 2011 14:29 pm

Juu, on niissä eroja, jopa paljonkin. Riippuu tosiaan valmistajasta miten siinä on ne ainesosat, eli paljonko esmes on sitä fermentable tavaraa kokonaisuudesta jne. Brewferm minustakin on parasta tavaraa ollut ja sitä käytän nykyään aina. Eli laadullisia eroja niissä on, mutta en itse sen tarkemmin ole pystynyt asiaa tutkimaan.
Lisäksi toki vaikuttaa merkittävästi sen kuivamaltaan ikä ja miten sitä on säilytetty. Joskus olen saanut homebrew kaupasta vanhaa ja huonosti säilytettyä...

Palaa sivulle “Raaka-aineet”