White Labs

Kanava mm. olut- ja viinitarvikekaupoille. Eli tarjoukset ja muut houkuttimet.
Muista laittaa yhteystiedot.

Valvojat: äyni, suorama, Elmo

Kiljumies
Kisälli
Kisälli
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Tampere
18 tai yli: Olen

Re: White Labs

ViestiKirjoittaja Kiljumies » Pe Elo 17, 2012 10:16 am

Myykää sitten riittävän halvalla ne vanhaksi menneet. Toisille hinta on paljon tärkeämpi kuin laatu. :cheers1:

Brewcat
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Akaa

ViestiKirjoittaja Brewcat » Pe Elo 17, 2012 10:27 am

Moro,

Olen täysin samaa mieltä tuosta tuoreusasiasta. Vanhoilla ei tee mitään ja minulla henkilökohtaisesti oli huonot fibat Wyestin hiivoista juuri tuon "vanhaa kamaa" ongelman vuoksi.
Tässä oli kyselyn alla että mitä White Labs tuotteita väki mieluiten ostaisi. Jostain syystä kukaan ei ole asiaan oikein ottanut kantaa, joten pitäisi varmaan pystyä lukemaan ihmisten ajatuksia.

Valikoimasta on mahdollista saada hyvin kattava jos niitä vaan todellakin menee kaupaksi. Omassa panolassakin kyllä saadaan jokunen putkilo kuussa kulumaan.

Tarkastelin hieman mahdollisuutta laittaa hiivat ennakkotilaukseen, mutta on hieman kankeaa pistää ihmiset tilaamaan ennakkoon luottokortilla tms. jos tuotteet saa vasta karkeasti kuukauden päästä.

Saisikohan WhiteLabs hiivoista kiinnostuneet aikaseksi laittaa meiliin toivomuksiaan mitä WL hiivoja mieluisten ostaisivat??

Tässä olisi kontaktilomake: http://www.shop.brewcat.fi/contact_us.php

Ja mitä sitten tulee tuohon toiminnan avoimmuuteen ja toimitusvarmuuksiin yms. Niin olen aivan samat asiat tuskaillut hiivoja sun muuta tilaillessa. Ulkomailta kestää ja on rahtikuluja, Suomesta taas tarjonta ainakin aiemmin on ollut vähän sitä sun tätä. Meidän oma putiikki sai alkunsa halusta tehdä tälle jotakin.

Brewcat nokittaa nyt tähän sitten vielä erikseen sellaisen diilin, että kertomalla meille ennakkotoiveet WL laaduista ja karkeista määristä ja tekemällä meille asiakastilin + tilaamalla uutiskirjeen laitan jokaisen tuonne kanta-asiakkaaksi ja tälle porukalle ekan erän WL hiivoista lähtee -15%. Laittaa ne kommentit tuonne kaupan palautteeseen tai suoraan meilinä kiitos!

Eli auttakaa nyt meitä ostamaan niitä hiivoja mitä todella haluatte myös käyttää. Tilaus voidaan hoitaa niin että hiivoja on saatavilla syyskuun puolivälin paikkeilta alkaen.
Brewcat Oy - Cervisia Vitae Bonae
http://www.shop.brewcat.fi/
Yrittäjäntie 5, 378910 Akaa
GSM: 040 199 3924 (Arkisin noin 08-16 välillä)
Tai (mieluiten) email: kauppa[miumiumau]brewcat.fi

Brewcat
Harjoittelija
Harjoittelija

ViestiKirjoittaja Brewcat » Pe Elo 17, 2012 10:27 am

Kiljumies kirjoitti:Myykää sitten riittävän halvalla ne vanhaksi menneet. Toisille hinta on paljon tärkeämpi kuin laatu. :cheers1:

Tätäkin on mietitty jo valmiiksi ;)

limelime
Aloittelija
Aloittelija

ViestiKirjoittaja limelime » Pe Elo 17, 2012 10:47 am

ok täytyypä katsoa mitkä on WLP:n vastaavat hiivat monille Wyeast-suosikeille!

Ehdotan samalla teille varovasti keskustelujen pitämistä mahdollisimman paljon täällä foorumilla, se on sitä avoimuutta, joka synnyttää luottamusta :) Jos jotain toimitusongelmia sattuisi olemaan, niin kommunikaatio on avainasemassa. Kaikille tilanneille posti 10min sisällä siitä kun itse tiedät ongelmasta, ja sen jälkeen päivitys tilanteeseen kerran- pari viikossa. Vaikka kukaan ei toivo onglmia, ne ovat myös valtava mahdollisuus, sillä jos ongelmatilanteen onnistuu hoitamaan hyvin, siitä saattaa saada ikuisen kanta-asiakkaan.

Votkaiguaani
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Votkaiguaani » Pe Elo 17, 2012 11:19 am

No ovathan nämä täällä esiintyneet uudet yritykset jo kommunikoineet enemmän kuin se aiemmin mainittu yritys koko olemassaolonsa aikana. :winktoo:

Täytyypä laittaa toivelistaa hiivoista tulemaan piakkoin. Pystyykö WLP tuubin tai pari lähettämään kirjeitse sivuilla mainittuun 0.81€ hintaan?

Humalavalikoima on vielä heikkoa, itse kun käytän pelkästään kukintoja.

suorama
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Kangasala
Viesti:

ViestiKirjoittaja suorama » Pe Elo 17, 2012 12:11 pm

Tämä ketju varmaakin joutaa lukkoon koska uudet uljaat yrittäjät kauppaavat samaa tavaraa.
Kiitos heille siitä.
Mitähän hyvää tänään pantaisiin? =-)
http://oluttehdas.blogspot.com

Brewcat
Harjoittelija
Harjoittelija

ViestiKirjoittaja Brewcat » Pe Elo 17, 2012 12:48 pm

Votkaiguaani kirjoitti:No ovathan nämä täällä esiintyneet uudet yritykset jo kommunikoineet enemmän kuin se aiemmin mainittu yritys koko olemassaolonsa aikana. :winktoo:

Täytyypä laittaa toivelistaa hiivoista tulemaan piakkoin. Pystyykö WLP tuubin tai pari lähettämään kirjeitse sivuilla mainittuun 0.81€ hintaan?

Humalavalikoima on vielä heikkoa, itse kun käytän pelkästään kukintoja.

Täytyypä tarkistaa miten putkilot sopivat lähetyksiin. Toisaalta jos laittaa mukaan kylmäpussukkaa niin pieni laatikko on ehkä selkeämpi. Tavoitteena on kyllä mahdollisimman edullinen ja toimiva kuljetusmuoto.

Humalapuolta on tulossa lisää ja kukkaa tulee myös varmasti mukaan. Meillä oma panola käyttää enemmän pellettiä, joten siksi sitä nyt on alkuun otettu.

Tampereen ja Hämeenlinna alueilla on myös mahdollista noutaa tavara sovittavana ajankohtana ilman mitään lähetyskuluja

suorama
Panimomestari
Panimomestari
Viesti:

ViestiKirjoittaja suorama » Pe Elo 17, 2012 13:29 pm

Brewcat kirjoitti:Täytyypä tarkistaa miten putkilot sopivat lähetyksiin. Toisaalta jos laittaa mukaan kylmäpussukkaa niin pieni laatikko on ehkä selkeämpi. Tavoitteena on kyllä mahdollisimman edullinen ja toimiva kuljetusmuoto.

Humalapuolta on tulossa lisää ja kukkaa tulee myös varmasti mukaan. Meillä oma panola käyttää enemmän pellettiä, joten siksi sitä nyt on alkuun otettu.

Tampereen ja Hämeenlinna alueilla on myös mahdollista noutaa tavara sovittavana ajankohtana ilman mitään lähetyskuluja

Hienosti toimi tuo teidän kauppa.
Kukkia itsekin kaipailin mutta otin nyt vähän pellettiä kokeeksi. Pitäisi nimittäin tekaista itelle janojuoma stoutti. Siksi nuo hiivat ja humala =)

Nykyään kun ei ole enää niin kamala kiirus niin tuokin tieto on hyvä, että mm. Tampesteri on nouto listoilla. Toisalta teidän postikulutkin tuntuvat mielekkäiltä tällaisiin pieniin tilauksiin.
Nimittäin 5pss kuivahumalaa ja 100g humalaa 1,61€ posteilla on järkevää.

Uskoisin, että jos hintatasonne pysyy samana ja tuotevalikoima kasvaa, ei ole mitään estettä menestykselle.

Itsekin voisin jopa harkita sellaista. että lopettaa hamstraamisen... :?:

henrik solin
Jäsen
Jäsen
Paikkakuntasi: Turku

ViestiKirjoittaja henrik solin » To Elo 23, 2012 11:49 am

Nimimerkki ”limeline” valehtelee!

”limeline” väittää, että säilyttäisimme nestehiivoja lämpimässä. Todellisuudessa meillä on käytössä nimenomaan hiivojen säilytykseen hankitut kylmäkaapit, joissa lämpötila on asennettu 4 oC. Vaihteluväli 4-6 oC. Ehdottomana käytäntönä nestehiivamme on säilytetty kylmätiloissa, ainakin niin kauan kuin itse olen ollut Viinitalo Melkko Oy:n palveluksessa, eli yli 15 vuotta.
Tämän lisäksi käytäntömme on, ettemme lähetä nestehiivoja postitse perjantaisin viikonlopun yli toimituksiin, vaan pyrimme toimituksiin, joissa hiivat ovat asiakkaalla vuorokauden sisällä siitä, kun olemme ne kylmäkaapista noutaneet.
”limeline” olisi koska vain ollut tervetullut tarkastamaan nestehiivojemme säilytystä myymäläämme Vantaan Myyrmanniin. Myymälähoitajamme Jukka on hyvin perillä toimintatavoistamme, itse asiassa hän on henkilö, joka meillä hoitaa nestehiivojen tilaukset ja säilytyksen 20 vuoden kokemuksella. Ovi on ollut avoinna arkipäivisin 10-18, puhelinkin, 09-2410655, on toiminut…
Sana on vapaa, mutta ”limeline”:lle tiedoksi: Toisesta osapuolesta perättömien tietojen levittäminen, riippumatta julkaisutavasta, on rikos, josta joutuu henkilökohtaisesti vastaamaan, vaikka nimimerkin taakse piiloutuukin. Ehkä myös olisi syytä tarkistaa mihin sitoutui tälle kun tälle keskustelupalstalle rekisteröytyi?
”limeline”: n Viinitalo Melkko Oy:lle aiheuttamaa vahinkoa on tietysti vaikea mitata. Ehdotankin siksi, että nimimerkki ”limeline” julkisesti, tällä keskustelupalstalla, pyytää valheellisia väittämiään anteeksi. Peräänkuuluttamansa läpinäkyvyyden edistämiseksi ehkä jopa omalla nimellään?
Parhain terveisin.

henrik solin

Viinitalo Melkko Oy
Henrik Solin, 050-3676150

Joppo
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Riihimäki

ViestiKirjoittaja Joppo » To Elo 23, 2012 13:20 pm

Hei, Henrik.
Tuollaista "limeline"-nimimerkkiä ei tältä foorumilta löydy, joten hänen on aika vaikea pyytää teiltä anteeksi.
Totta kai se on väärin puhua olettamuksista faktoina, mutta meinaatko, että hän on vain tuulesta temmannut tuon asian ilman mitään syytä siihen olettamukseen?
Vuosia tätä foorumia seuranneena voin rehellisesti sanoa, että aika monella on negatiivisia kokemuksia Melkkosta. Ei tämän foorumin käyttäjillä ole mitään syytä keksiä noita asioita (kokemukseen perustuvia siis) päästään ja mustamaalata Melkkoa. Jos hommat toimisivat hienosti, niin varmasti tulisi positiivista palautetta, ihan kuten tuon uuden yrityksen kohdalla.
Ja mitä tuohon "nimimerkin taakse piiloutumiseen" tulee, niin moni ihminen arvostaa yksityisyyttään, eikä sen takia halua esiintyä internetissä omalla nimellään.
Viimeksi muokannut Joppo, To Elo 23, 2012 14:10 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Votkaiguaani
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Votkaiguaani » To Elo 23, 2012 13:26 pm

Ottamatta sen enempää kantaa ko. väittämään tai sen paikkansapitävyyteen. Foorumilta löytyy jonkin verran asiakaskokemuksia, jotka ovat jättäneet tavalla tai toisella toivomisen varaa. Saattaisi olla aidosti hyödyllistä käydä niitä läpi ja miettiä olisiko omassa toiminnassa parantamisen varaa erityisesti nyt, kun uusia toimijoitakin alalle ilmaantuu. Monesti se on asiakkaiden syyllistämistä rakentavampi toimintatapa.

Toivottavasti asia saadaan sovittua!

henrik solin
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja henrik solin » To Elo 23, 2012 14:35 pm

Joo, olin nimimerkin väärin kirjoittanut, "limelime" piti olla.

Ei minua kiinnosta syyllistäminen, mutta räikeisiin yrityksen toimintaa vahingoittaviin perättömiin väittämiin pitää reagoida ja tuoda esiin oikea asian laita, ja samalla ehkäistä virheellisen tiedon leviäminen "totuutena".

Tottakai myös talon väkeä harmittaa moiset väitteet, kun mielestämme olemme panostaneet nestehiivojen oikeaan säilytys- ja toimitusratkaisuun, niin että hiivat saapuisivat vastaanottajilleen mahdollisemman toimintakuntoisina, kuitenkin ripeästi tilauksen jälkeen.

Pidän uusien yrittäjien mukaantuloa erittäin myönteisenä. Ensinnäkin se luo kuluttajille mahdollisuuden valita laajemmasta tuotevalikoimasta ja siten paremmat edellytykset valmistaa juuri sen "oikea" olut. Toiseksi se on omiaan luomaan enemmän keskustelua kotipanimoalasta kokonaisuutena ja siten kasvattamaan kiinnostusta ja harrastukseen syventymistä. Kolmanneksi terve kilpailutilanne on omiaan aktivoimaan kaikkia tekemään parastaan.

t. Henrik

Joppo
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Riihimäki

ViestiKirjoittaja Joppo » To Elo 23, 2012 14:57 pm

henrik solin kirjoitti:Ei minua kiinnosta syyllistäminen, mutta räikeisiin yrityksen toimintaa vahingoittaviin perättömiin väittämiin pitää reagoida ja tuoda esiin oikea asian laita, ja samalla ehkäistä virheellisen tiedon leviäminen "totuutena".

Tietenkin pitää puuttua tuollaiseen, mutta olisiko rauhallinen lähestymistapa ollut parempi sen sijaan, että tulet suomalaiseen tyyliin "ovet paukkuen ja nyrkki heiluen"?

Selkeästi tuo kilpailutilanne vaikuttaa, kun aktivoidutte vasta nyt tällä saralla. (Tai onhan sekin mahdollista, että kukaan Melkkon väestä ei ole kuullut tästä sivustosta aikaisemmin.)

Mikko
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Ylöjärvi

ViestiKirjoittaja Mikko » To Elo 23, 2012 15:43 pm

Noniin, sillälailla, hyvä hyvä Henrik Solin noin sitä yrityskuvaa rakennetaan :super: veikkaisin että tuo avautumisesi vahingoittaa melkkoa enemmän kuin limelimen väittämät.

Melkon osalta omat negatiiviset kokemukset liittyivät ennen Henrikin avautumista vain hitaaseen palveluun ja täysin viimevuosituhannelle jääneeseen "nettikauppaan" . Tavara on tullut nopeammin ruåtsista, saksasta ja jenkeistä + halvemmalla ja nettikaupatkin on ihan eri planeetalta.

Mutta onhan se hienoa että ainakin alalle tulleet uudet toimijat ovat vähän aktivoineet monopoliasemassa pönöttänyttä vanhaakin kauppiasta. Tässätapauksessa siis uhkaillaan kritisoivia asiakkaita, mutta ehkä se palveluvaihdekin menee päälle jos/kun myynnit alkaa laskemaan.
Haaviston kotipanimo - Kaljaa Kapinallisille
RDWHAHB

äyni
Panimomestari
Panimomestari

ViestiKirjoittaja äyni » To Elo 23, 2012 20:17 pm

Hyvä Henrik Solin.
Olkoonkin, että Viinitalo Melkko säilyttää nestehiivat kylmässä, on teidän myymienne Wyeast-hiivojen laatu ala-arvoinen. Tavara on kaikkea muuta kuin tuoretta, minkä seurauksena hiivausasteet jää alhaisiksi, mikäli seuraa hiivan ohjetta. Tilannetta ei paranna Melkkolta kysyttäessä saatava ohjeistus, että kannattaa vain odottaa pidempään pussin turpoamista. On aivan yhdentekevää missä hiiva on säilytetty, jos laatu ei ole kohdillaan.

Sen sijaan olen täysin varma, että ainakin Lahdessa sijaitsevassa liikkeessänne humalat säilytetään huoneenlämmössä (olen useasti tämän henkilökohtaisesti todistanut), mikä on kaikkea muuta kuin optimaalista. Kuten hiivatkin, humalien tuoreus on niin ja näin. Samoin olutuutteiden päiväykset ovat järjestään suht vanhoja.

Melkkolla ei tunnu olevan minkäännäköistä kiinnostusta panostaa oluentekotarvikkeisiin. Tässä tilanteessa ei tuonkaltainen agressiivinen hyökkäys ole mitenkään hedelmällinen tapa reagoida. Ennemminkin vaikuttaisi, että Melkkolla ollaan hieman hätäännytty kun pitkästä aikaa alalla on kotimaista kilpailua.

Siitä huolimatta, että omat kokemukseni Melkkon tuotteista ovat hyvinkin negatiiviset, toivon yrityksenne ottavan kritiikistä onkeensa, oikovan väärät väittämät ja korjaavan virheensä. Kaiken kaikkiaan jos Melkkostakin saadaan varteenotettava vaihtoehto oluenteon raaka-aineiden ostopaikaksi, tilanne vain paranee nykyisestään. Teillä on kuitenkin paljon tehtävää, jos tahdotte menetetyn luottamuksen saada takaisin. Enkä ihan kamalasti voi suositella ns. aggressiivisia yritystaktiikoita, vaan ehkä ennemminkin niitä pehmeitä.

tuxu
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Joensuu

ViestiKirjoittaja tuxu » To Elo 23, 2012 22:07 pm

Huh, olipa mopo karannut käsistä tässä ketjussa viime visiitin jälkeen :D

Pakko tässä välissä mainostaa että allekirjoittaneella ei ole kyllä ollut mitn ongelmaa Melkon tilauksissa, joskin postimaksut joskus sylettää mutta minkäs teet - mikään kun ei ole ilmaista :D Eli on sillä Melkollakin tyytyväisiä asiakkaita ja allekirjoittanut on niin typerä että mielestäni tämä asia pitäisi puida ihan jossain muussa ketjussa (itsekin syyllistyn nyt tähän epämääräiseen sössimiseen, pahoittelut). Uusia paikkoja ei vielä ole tullut testattua mutta tervetulleita ovat, valikoima on pitkään ollut jo suomessa huono. Edelleen kaipaan sitä StarSania johonkin *winkwink*.

Mutta joo, Whitelabsin hiivat kiinnostaisi jos niitä jostain saisi ad-hoc eikä erikseen kimppatilailemalla, ymmärrän kyllä jos ei varastoida kannata tuoreuden puitteissa :)
http://tuxu.blogspot.com - Blogia oluesta, safkasta ja työstä

Brewcat
Harjoittelija
Harjoittelija

ViestiKirjoittaja Brewcat » Pe Elo 24, 2012 10:52 am

Tämä nyt poiki selvästi asian vierestäkin jo keskustelua. Niihin en ota kantaa muuten, mutta uskon kyllä kaikille putiikeille löytyvän tilaa ja varmaan tuotevalikoimat, kuten Henrik sanoi, tarjoavat nyt laajemman otannan mahdollisuuksia alan harrastajille! Hyvä niin.

Aloittelevan maahantuojan näkökulmasta uskon, että kylmäketjussa on omat haasteensa. Kauppiaan varotoimet säilytyksen suhteen eivät takaa sitä, että hiivat ovat saapuneet alunperin hyväkuntoisina. jos jossain välissä on ongelmia, ne on tietysti syytä selvittää.Tässä tietysti kannattanee lähestyä kauppiasta heti jos tuotteessa havaitsee puutteita. Ainakin minä toivon, että olette yhteyksissä suoraan jos toimittamissamme tavaroissa on mielestänne vikaa. Asialliset huomautukset pyritään tietysti hyvittämään ja toiminnan laatua parantamaan mikäli mahdollista, ja tietysti saamaan kaikille hyvä mieli. Itse paljon oluita valmistavana tiedän varsin hyvin tuon raaka-aineiden laadun tärkeyden.

Palatakseni tuohon WL hiivoihin sen verran, että kyseessä ei siis ole mikään meidän järjestämä kimppatilaus, vaan haluamme tehdä hieman selvitystä siitä mitä hiivoja WL sarjasta käytätte ja haluatte sinne "ad hoc" valikoimaan. Aiemmassa postauksessa kommentoin liitttymään meille asiakkaaksi luomalla asiakastunnuksen kauppaamme ja tilailemaan samalla uutiskirjeemme ja postaamaan sitten meilinä meille hieman ajatuksia mahdollisista White Labs hiivatoiveista. Teemme tilausta ens kuun alkupäästä ja toiveitaan ilmoitelleet ja asiakastilin rekisteröineet saavat tuosta ensimmäisestä erästä -15% alennuksen.

Tavoitteena on hyvä ja tuore valikoima yleisesti käyttämiänne hiivoja ja kausiluontoiset tuotteet aina sitten extrana.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja hyviä panoja kuka sellaista sitten puuhasteleekaan tulevana viikonloppuna ;)

suorama
Panimomestari
Panimomestari
Viesti:

ViestiKirjoittaja suorama » Pe Elo 24, 2012 15:13 pm

Hyvä, että keskustelua saadaan aikaan.
Olenkin kutsunut Melkkonkin edustajia ainakin kerran rekisteröitymään tänne meille, jokunen vuosi sitten. Eli silloin kuin tämän kaupallista osion rakentelin.
No nyt se sitten tapahtui, hienoa. Harmillista, että kuitenkin tuohtuneessa mielentilassa.

Tämän ketjun perustin aikanaan silloin kun itse hain WL kumppaniksi. Mutta rahkeeni eivät riittäneet ensimmäiseenkään tilaukseen. Tämän ketjun alpuperäinen tarkoitus siis oli kerätä se kimppatilaus.
WL toimittaa aina hiivansa kuriirilla ja niin, että ne ovat yleensä seuraavana päivänä perillä, siksi heillä on massiiviset toimituskulut. Tämä kuitenkin tasaantuu kun saadaan tilattua paljon.
Muistaakseni 100 tuubia oli aika hyvä määrä aloittaa.

Siksi siis puhutaan kimpoista.

Ajatuksen virtaa.
Melkkolla on sellainen etu, että ovat toimineet kauan alalla. Eli voivat vaikka kutsua harrastajia tutustumaan toimintatapoihinsa jne.
Toisaalta se on myös rasite. Siksi, että toiminta ja tavat ovat saattaneet jäädä sinne 80 luvulle jolloin ei vielä nettiä jne ollut.
Harrastajien tietoisuus hinnoista, raaka-aineista ja välineistä kasvaa "räjähdysmäisesti" kokoajan. Moni haluaa valmistaa laatua, ei määrää (tai prosentteja).
Toivon, että olemme kotiolut.com avulla tähän vaikuttaneet positiivisesti.
Käsittääkseni tällä hetkellä on yksi suurimmista buumeista menossa kotiolut rintamalla ja siksi varmaan uusia pelaajiakin tulee markkinoille.
Luulisin, että muuntautumis kykyisin pärjää parhaiten tai se joka hallitsee mahdollisimman isoa palettia kokonaisuudesta, laadukkaasti.
Tänäpäivänä nopeus on valttia ja laajuus. Erästä ruotsalaista pientä firmaa vaivaa valikoiman pienuus vaikka hinnat ja toimitus ovatkin kohdallaan.
Heilläkin on kuitenkin yli 900 nimikettä kotipanon saralla. Mutta vain 125 nimikettä oluen tekoon.

Toivon, että Suomeen saadaan toimiva ja hieno kotiolut kulttuuri jonka raaka-aineita saa ostaa oikeaan hintaan laadukkaina Suomesta.

henrik solin
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja henrik solin » Ma Elo 27, 2012 11:28 am

Hyvä kommentti "suoramalta".

Kirjoitin tarkoituksellisesti oman kommenttini "limelime"lle samaan äänensävyyn, mitä hän käytti perättömässä väitteessään nestehiivojen säilytystavastamme. Kahdesta syystä: Ensinnäkin tehtäväni on oikaista henkilökuntaamme tai yritystä kohtaan suunnattuja vääriä syytöksiä. Tässä tapauksessa nimimerkki esitti faktana väärää tietoa henkilökuntamme toimintatavoista. Toiseksi halusin napakasti osoittaa miten tärkeätä on varmistaa tietojensa paikkansapitävyys, ennen kuin ne faktana julkaisee, oli julkaisutapa mikä tahansa. Väittämästä ottaa julkaisuhetkellä henkilökohtaisen oikeudellisen vastuun.

Keskustelupalstaan osallistumisesta:
Olen tähän asti ollut sitä mieltä, että maahantuoja, tukkumyyjä taikka jälleenmyyjä voi asettaa itsensä arvelluttavaan asemaan osallistumalla lähinnä alan harrastajille ja kuluttajille osoitettuun keskustelupalstaan. Esimerkiksi, missä kulkee raja asiallisen keskustelun ja asiakkaiden kalastelun välillä?

Toinen asia, mikä ainakin henkilökohtaisesti on pitänyt omaa profiilia matalana, on että Suomessa kotipanimoalan on pystyttävä toimimaan lakien puitteissa viranomaisten sanelemilla käytännön ehdoilla. Nähdäkseni maassamme vallitsevasta alkoholipolitiikasta vastaavat eivät kovin suopeasti katso muuta kuin valtion tarkassa valvonnassa ja mieluiten omistuksessa olevaa alkoholituotantoa. Meillä entisestään hankalampi lainsäädäntö koskettaisi suoraan kymmentä työpaikkaa.

Kolmas syy hiljaisuuteen on henkilökohtainen hitaus viestinnässä. Tätäkin tekstiä olen miettinyt ja viilannut tuntikausia. Mikäli todella halutaan keskusteluun osallistumista, niin mikä ettei. Mutta kyllä keskustelutason silloin pitää nykyisestä nousta; yleistävä kritiikki ja mielipiteet, tyyppiä "tuotteidenne taso on ala-arvoinen", joita tähän asti on keskustelupalstalla enimmäkseen näkynyt, eivät totta puhuen innosta, eivätkä anna johtolankaa tilanteen parantamiseksi.

Vallitseva tilanne kotiolutsaralla: Uskoisin Suomessa kotioloissa tänä vuonna olutta valmistettavan suurin piirtein saman verran kuin viime vuosinakin, eli määrällisesti buumia ei välttämättä ole päällä. Se mikä on muuttunut ja yhä vilkastuu, on monien uusien ja kokeneiden oluenvalmistajien halu ja pyrkimys harrastuksensa syventämiseen sekä teoreettisella että käytännön pohjalla, usein päämääränä valmistaa se oma "oikea olut". Hyvä näin, tieto ja taito on valttia, ja olen vakuuttunut siitä, että valmistuvien oluiden keskimääräinen laatutaso tämän ansiosta on kasvussa. Samalla oluenvalmistukseen, säilytykseen ja anniskeluun liittyvien tuotteiden kysyntä on laajentunut huomattavasti, paljolti myös netissä maaimanlaajuisesti esiintyvän tarjonnan kautta. Sekin hyvä juttu. Meilläkin tämä tuoteryhmä on kasvanut reippaasti, varsinkin viimeisten viiden vuoden aikana. Pitääpä ajaa varastolista ja laskea nimikkeet. Satoja niitä on joka tapauksessa.

t. Henrik

Mikko
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Ylöjärvi

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Elo 27, 2012 13:39 pm

henrik solin kirjoitti:Hyvä kommentti "suoramalta".

Kirjoitin tarkoituksellisesti oman kommenttini "limelime"lle samaan äänensävyyn, mitä hän käytti perättömässä väitteessään nestehiivojen säilytystavastamme. Kahdesta syystä: Ensinnäkin tehtäväni on oikaista henkilökuntaamme tai yritystä kohtaan suunnattuja vääriä syytöksiä. Tässä tapauksessa nimimerkki esitti faktana väärää tietoa henkilökuntamme toimintatavoista. Toiseksi halusin napakasti osoittaa miten tärkeätä on varmistaa tietojensa paikkansapitävyys, ennen kuin ne faktana julkaisee, oli julkaisutapa mikä tahansa. Väittämästä ottaa julkaisuhetkellä henkilökohtaisen oikeudellisen vastuun.

Eehei tämmösistä foorumin kirjoittelusta ketään oikeuteen saa, pitäis olla varmat todisteet että henkilö haluaa vahingoittaa yritystä. Voitte toki haastaa, mutta pikaisen nettihaun perusteella rangaistuksia ei nykyisen lainsäädännön aikana ole langetettu tämmöisillä perusteilla (poikkeuksena tietenkin jos limelimellä on jotain kytköksiä noihin toisiin firmoihin, niin ehkä sitten ?). Eli todennäköisesti häviäisitte juttunne ja karkoittaisitte asiakkaanne.

Ja tuosta vastauksen sävystä, kyllähän se kauppiaan asenne pitäisi olla se että asiakas on aina oikeassa ja te asialliseen sävyyn oikaisette asiakkaidenne mahdollisesti tekemät asiattomuudet vaikka kuinka ketuttaisi. Ette te nyt vaan voi alentua samalle tasolle asiakkaitten kanssa ja pitää perusteluna sitä että kun meitäkin haukutaan niin mekin käyttäydyn samoin. Tässä ei nyt ole pomo alainen suhde jossa pomo voi ripittää alaisiaan, koska noin periaatteessa me asiakkaat ollaan pomoja ja hoidetaan sullekkin se palkka pöytään.

Nyt toivon että tätä et käsitä loukkaukseksi, mutta jotenkin vähän haiskahtaisi että Henrik on mahdollisesti pykälää vanhempaa sukupolvea (???) jolle tämä nykyinen nettimaailma foorumeineen, FAIL kulttuureineen, nettikauppoineen ja yliluonnollista nopeutta asiakaslähetyksissä vaativine asiakkaineen ei ole oikein avautunut ? Tämä nettimaailmahan on pahimmoillaan ihan pimee, mutta keskustelu tällä foorumilla on kyllä omien havaintojeni mukaan pysynyt äärettömän asiallisena, kuten näillä pikkufoorumeilla yleensä.

henrik solin kirjoitti:Keskustelupalstaan osallistumisesta:
Olen tähän asti ollut sitä mieltä, että maahantuoja, tukkumyyjä taikka jälleenmyyjä voi asettaa itsensä arvelluttavaan asemaan osallistumalla lähinnä alan harrastajille ja kuluttajille osoitettuun keskustelupalstaan. Esimerkiksi, missä kulkee raja asiallisen keskustelun ja asiakkaiden kalastelun välillä?

Jos teillä on asiakkaita ilman että haluatte solmia kontakteja niin ok, mutta nyt on 2012, ei 1980. Maailma meni jo 10 vuotta sitten siihen että firmat pitävät suoraan yhteyttä asiakkaisiinsa foorumeilla tai esim Facebookin välityksellä. Kunhan tekee täysin selväksi että kirjoittelee kauppiaan ominaisuudessa niin ei siinä ole mitään ongelmaa, täällähän olisi jopa ollut tuo "Kaupalliset" alue foorumiksi kauppiaiden ja asiakkaitten välille. Nimenomaan se että te olette läsnä estää virheellisen tiedon levittämisen Melkosta ja pitää keskustelun asiallisena. Tottakai kaikenmaailman juorut ja huhut leviää ja ne muuttuu ennenpitkää faktoiksi jos ei niitä kukaan ole alas ampumassa.

henrik solin kirjoitti:Toinen asia, mikä ainakin henkilökohtaisesti on pitänyt omaa profiilia matalana, on että Suomessa kotipanimoalan on pystyttävä toimimaan lakien puitteissa viranomaisten sanelemilla käytännön ehdoilla. Nähdäkseni maassamme vallitsevasta alkoholipolitiikasta vastaavat eivät kovin suopeasti katso muuta kuin valtion tarkassa valvonnassa ja mieluiten omistuksessa olevaa alkoholituotantoa. Meillä entisestään hankalampi lainsäädäntö koskettaisi suoraan kymmentä työpaikkaa.

Eli haluatte että tämä harrastus ei koskaan kasvakkaan tästä jotta lainsäätäjät eivät heräisi ja puuttuisi asiaan ja vaikeuttaisi toimintaa ?
No perusteluhan sekin tietenkin on, räsänenguzeniinaricharsonperkeleentunarit porukka voi tehdä mitä lystää kun kyse on suuresta perkeleestä, oluesta. Mutta ei siinä Melkon paljon auta piileskellä jos muut lyö rumpua kotioluen ihanuuden puolesta.

henrik solin kirjoitti:Kolmas syy hiljaisuuteen on henkilökohtainen hitaus viestinnässä. Tätäkin tekstiä olen miettinyt ja viilannut tuntikausia. Mikäli todella halutaan keskusteluun osallistumista, niin mikä ettei. Mutta kyllä keskustelutason silloin pitää nykyisestä nousta; yleistävä kritiikki ja mielipiteet, tyyppiä "tuotteidenne taso on ala-arvoinen", joita tähän asti on keskustelupalstalla enimmäkseen näkynyt, eivät totta puhuen innosta, eivätkä anna johtolankaa tilanteen parantamiseksi.

Yleistävä kritiikki on varmasti johtunut siitä että on aivan täysin turhaa ollut esittää mitään spesifistä kritiikkiä koska tuntuma on ollut, että Melkolla ei ole ollut mitään mielenkiintoa kuitenkaan vastata mihinkään. Miksi kuluttaa tunti spesifisen kritiikin kirjoittamiseen nettifoorumille, jos on käsitys että se ei saavuta sitä ainoaa tahoa joka asialle jotain voisi tehdä ? Helpompi se on vaan kirjoittaa fiilispohjalta rivin parin haukut ja toivoa että kukaan ei enää tilaa mitään Melkolta, jos kokee tulleensa petetyksi.

henrik solin kirjoitti:Vallitseva tilanne kotiolutsaralla: Uskoisin Suomessa kotioloissa tänä vuonna olutta valmistettavan suurin piirtein saman verran kuin viime vuosinakin, eli määrällisesti buumia ei välttämättä ole päällä. Se mikä on muuttunut ja yhä vilkastuu, on monien uusien ja kokeneiden oluenvalmistajien halu ja pyrkimys harrastuksensa syventämiseen sekä teoreettisella että käytännön pohjalla, usein päämääränä valmistaa se oma "oikea olut". Hyvä näin, tieto ja taito on valttia, ja olen vakuuttunut siitä, että valmistuvien oluiden keskimääräinen laatutaso tämän ansiosta on kasvussa. Samalla oluenvalmistukseen, säilytykseen ja anniskeluun liittyvien tuotteiden kysyntä on laajentunut huomattavasti, paljolti myös netissä maaimanlaajuisesti esiintyvän tarjonnan kautta. Sekin hyvä juttu.

Kyllä minä uskoisin että tänävuonna tehdään enemmän kotiolutta kuin viimevuonna. Määrällisesti tämä harrastus tulee laajenemaan 10 vuodessa paljon suuremmaksi kuin nyt, tärkein asia miksi ihmiset alkavat harrastamaan on tieto.

Ei ole ollut nettejä, ei ole ollut helposti saatavaa tietoa suomen kielellä, siitä kuinka: helppoa, yksinkertaista ja mukavaa tämä oluenteko on ! Killutinkin kasvaa 10 senttiä, ei tartte ikinä viagraa, ei kaljuus uhkaa ja nuoret kauniit naiset pörrää ympärillä ! Pane sinäkin tänään olutta ! .. no nyt taas lipsahti asiattomuuksiin.

henrik solin kirjoitti:Meilläkin tämä tuoteryhmä on kasvanut reippaasti, varsinkin viimeisten viiden vuoden aikana. Pitääpä ajaa varastolista ja laskea nimikkeet. Satoja niitä on joka tapauksessa.

t. Henrik

Josko noi listat joskus saisi meidän asiakkaittenkin tietoon vaikka semmosen jouheasti toimivan nettikaupan välityksellä niin olis helpompi tilata tuotteita ;)

Siis haluan nyt Henrikille korostaa että omasta puolestani toivotan Melkon ja Henrikin ihan tervetulleeksi tänne foorumille, no hard feelings, alku oli ehkä vähän pomppuinen, mutta leukaa rintaan ja nöyränä kohti uusia pettymyksiä !
Haaviston kotipanimo - Kaljaa Kapinallisille
RDWHAHB

Palaa sivulle “Kaupalliset”