White Labs

Kanava mm. olut- ja viinitarvikekaupoille. Eli tarjoukset ja muut houkuttimet.
Muista laittaa yhteystiedot.

Valvojat: äyni, suorama, Elmo

Votkaiguaani
Kisälli
Kisälli
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Tampere
18 tai yli: Olen

Re: White Labs

ViestiKirjoittaja Votkaiguaani » Su Elo 28, 2011 23:44 pm

Mikä mahtaa olla tämän homman status? Jokos voisi ryhtyä listoja laatimaan?

suorama
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Kangasala
Viesti:

ViestiKirjoittaja suorama » Ma Elo 29, 2011 0:38 am

Status sinällään sama kuin ennen. Eli pitäisi laatia tilauslista ja katsoa mikä on lopullinen hinta kakulle. =)
Mitähän hyvää tänään pantaisiin? =-)
http://oluttehdas.blogspot.com

suregork
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Espoo
Viesti:

ViestiKirjoittaja suregork » Ma Elo 29, 2011 8:48 am

Voisin ottaa noin 5 putkia myös. Tiedätkö jos on mahdollista tilata White Labs:n uusi WLP090 San Diego Super Yeast?

suregork
Oppilas
Oppilas
Viesti:

ViestiKirjoittaja suregork » Su Syys 25, 2011 19:36 pm

Votkaiguaani kirjoitti:Mikä mahtaa olla tämän homman status? Jokos voisi ryhtyä listoja laatimaan?

Bump.

PS. Tein tälläisen taulukon joka Suorama voi käyttää pohjana tilauslistalle
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... n_US#gid=0

mallas-matti
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Joensuu
Viesti:

ViestiKirjoittaja mallas-matti » Ma Syys 26, 2011 20:53 pm

Onko tilaukselle jotain aikataulua? Voisin ehkä muutamalla putkella osallistua tilaukseen (alle 5).
Epäonnistumisien kautta kaljalle:
http://www.mallas-matti.fi/

Votkaiguaani
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Votkaiguaani » Ti Loka 04, 2011 20:39 pm

Eipä taida aikataulua olla... ainakaan ennen kuin suorama taas palaa maan (Kangas-?) alta.

Juhani Palttala
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Juhani Palttala » Ti Marras 01, 2011 10:16 am

Missäs mennään tämän suhteen? Itse voisin jokusen hiivan myös tilata.

suregork
Oppilas
Oppilas
Viesti:

ViestiKirjoittaja suregork » Ti Marras 01, 2011 10:37 am

Suorama ilmoitti viikonloppuna että hän ei (ainakin lähiaikoina) pysty toteutumaan tätä joukkotilausta. Haluaako joku muu ottaa vastuun?

Tuoppi
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Varsinais-Suomi

ViestiKirjoittaja Tuoppi » La Marras 19, 2011 15:49 pm

Onkos tilauksesta tullut jotain tarkempaa tietoa? Pari putkea voisin minäkin ottaa.

Votkaiguaani
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Votkaiguaani » Ma Helmi 20, 2012 10:21 am

Koska tämä projekti on ainakin toistaiseksi jäissä, laitetaan ketju lukkoon spämmäilyn vuoksi.

EDIT: Avasin ketjun jälleen.

luovahulluus
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Helsinki

ViestiKirjoittaja luovahulluus » Su Huhti 29, 2012 10:26 am

Kun ketju kerran on avattu, niin kyselläänpä nyt vielä tämän projektin statusta. Itsekin olisin kiinnostunut viitisen putkiloa tilaamaan.

Brewcat
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Akaa

ViestiKirjoittaja Brewcat » Pe Elo 03, 2012 19:33 pm

Iltaa,

Hyvin pikapuoliin aukaistava pikku panotarvikeputiikkimme voisi tavallaan ottaa vetovastuun tästä hommasta. Tullilta saamani selvittelyn perusteella homma on melko helppo järjestää, mutta pieni riski juttuun kuuluu koska Evira saattaa oottaa näytteen ja tarkistella tavaraa.

Nyt lähtökohtaisesti putelin hinta tulee olemaan noin 8,5€ / puteli ja yhdellä hiivaa karkeasti 19L erän. Homma toteutunee syksyn aikana joka tapauksessa, eli en varsinaisesti ole kiinnostunut tietämään ennakkomääriä montako putkiloa kukin haluaa, mutta nyt on mahdollisuus vaikuttaa siihen mitä ensimmäisellä kertaa tilaillaan. Whitelabsin valikoima on laaja, ja tilausta ei kannata tehdä aivan muutamalle putkilolle, joten määrään mitä tuota tilata aiotaan mahtuu kyllä montaa sorttia. Aivan koko valikoimaa ei kuitenkaan ole ajatusta nyt alkuun hamstrata valikoimaan.

Eli laittakaapas infoa mitä whitelabs hiivoja olisitte halukkaita ostamaan Suomalaisesta tarvikeputiikista tuolla hintaan vai pidättekö hintaa niin kalliina, että ei kiinnosta? Vertailun vuoksi Humlessa Ruotsissa samat hiivat ovat noin 9,5€ / putkilo + takuulla kalliimmat postikulut.

Terveisin Brewcat :)

PS - laittelen putiikista lisää tietoja lähiaikoina, kunhan saamme tavaraa pakattua ja verkkokaupan hyllyyn. Valikoimassa on mm. eri maltaita, fermentiksen hiivoja ja eri laatuja pellettihumalaa. Lisäksi tilaustavarana esim. Speidelin tuotteet ja muita eri tarvikkeita.

PPS - Hinnat tullaan pitämään sellaisella tasolla, että luultavasti ette halua ostaa muista kaupoista, jos meillä vaan haluamanne tavarat löytyvät hyllystä. Ja tarpeen mukaan valikoimaa aletaan laajentamaan kunhan saadaan tavara kiertoon.
Brewcat Oy - Cervisia Vitae Bonae
http://www.shop.brewcat.fi/
Yrittäjäntie 5, 378910 Akaa
GSM: 040 199 3924 (Arkisin noin 08-16 välillä)
Tai (mieluiten) email: kauppa[miumiumau]brewcat.fi

Ratto
Harjoittelija
Harjoittelija

ViestiKirjoittaja Ratto » Ma Elo 06, 2012 16:14 pm

^Kerro ihmeessä lisää infoa kaupasta jo nyt! Esim. tuotteet, sijainti, nettimyynti, toimitustavat yms. Vai voisiko tälle perustaa ihan oman ketjunsa? Kotipanimokauppoja kun ei Suomenmaasta liikaa löydy.

aksila
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: Merikarvia

ViestiKirjoittaja aksila » Ma Elo 06, 2012 17:00 pm

Tämä uutinen otettiin lämmöllä vastaan.
Jo ihan tukimielessä tilaan jotain kun joku viitsii alalla yrittää.
Jos osasit lukea kotiolut foorumia, kiitä äidinkielen opettajaa.
Jos osasit lukea sitä suomeksi, kiitä sotaveteraaneja.

Brewcat
Harjoittelija
Harjoittelija

ViestiKirjoittaja Brewcat » Ke Elo 08, 2012 22:31 pm

No nyt varmaan saatte lisää lämmintä mieltä kun näitä putiikkeja onkin aukeamassa / juuri auennut näköjään toinenkin.

Palaan tuon toisen Eteläiseltä Pirkanmaalta pian löytyvän www puljun parissa asiaan noin viikossa kun saadaan meidän virtuaalihyllyt ladattua tavaralla. Meillä tuotevalikoima tulee keskittymään selvästi enemmän olutpuoleen. Se tarkoittaa siis hiivat, maltaat, humalat ja valmistusvälineet. Taitaa kotipanomiehillä (miksei naisillakin) koittaa nyt hyvät ajat kun myyjiä on useampia :).

Whitelabs hiivoista tässä nyt kuitenkin oli kysymys alunperin, mahdetaanko niitä kaivata nyt sitten kuitenkaan?

Make
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Uusikaupunki

ViestiKirjoittaja Make » To Elo 09, 2012 11:45 am

Brewcat kirjoitti:Whitelabs hiivoista tässä nyt kuitenkin oli kysymys alunperin, mahdetaanko niitä kaivata nyt sitten kuitenkaan?

Eihän tuolla toisessa kaupassa näkynyt olevan noita Whitelabs hiivoja ollenkaan, niitähän ei suomesta tällä hetkellä mistään saa toisin kuin Wyestin hiivoja kauppaa jo melkkokin ennestään.
Itse ainakin kuvittelisin että whitelabsin hiivoille olisi markkinoita myös suomessa.
Tuote toivomuksena itse toivoisin että joku suomalainen verkkokauppa ottaisi StarSanin myytäväksi.
Good people drink good beer. -Hunter S. Thompson

Votkaiguaani
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Votkaiguaani » To Elo 09, 2012 12:09 pm

Brewcat kirjoitti:Whitelabs hiivoista tässä nyt kuitenkin oli kysymys alunperin, mahdetaanko niitä kaivata nyt sitten kuitenkaan?

Olen itse aina n. puolivuosittain tilaillut hiivani Ruotsista, White Labsia ja Wyeastia. Juuri nyt ei ole tarvetta, mutta jatkossa ihan varmasti kyllä, ja varmasti myös tilaan Suomesta jos se tulee halvemmaksi. Säilyvyyshän noissa muodostuu ongelmaksi. Esim. Melkkon valikoimat ovat olleet niin pienet, ettei sieltä ole löytynyt mieleisiä tuotteita. Humlen valikoimia vastaan on aika hankala kilpailla.

Uusi WLP644 pitäisi kyllä jostain hommata jos sitä vielä saa...

Mikko
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Ylöjärvi

ViestiKirjoittaja Mikko » To Elo 09, 2012 15:10 pm

Juu kyllä minäkin lupaan minäkin tilailla WLP:n hiivoja, jos kerran on halpaa ja kunhan on suhtkoht tuoretta. Humlen tuoreuteen ei taida päästä kun ainakin nuo äskettäin tilaamani hiivat oli kaikki alle viikon vanhoja.
Haaviston kotipanimo - Kaljaa Kapinallisille
RDWHAHB

Brewcat
Harjoittelija
Harjoittelija

ViestiKirjoittaja Brewcat » La Elo 11, 2012 9:44 am

Näyttää tuo WLP644 olevan tosiaan kausituote, ja sitä ei ainakaan nyt ole saatavilla.

Star Sanin tuotteita vlkuilinkin jo keväällä. Pitääpä selvitellä.

Mitä sitten tulee tuohon hiivojen tuoreuteen, niin samasta paikkaa se Humle ne tilaa ja samat kuriirit käytössä, joten tuoreus nyt ei ole ongelma kunhan niitä hiivoja sitten ostetaan. 4 kuukautta on muistaaksnei luvattu putelissa ja toki hiiva toimii senkin jälkeen, mutta täysihintaisena niitä ei tulla enää parasta ennen pvm:n jälkeen myymään.

Myös Danstarin hiivat on saatavilla. Hommataan niitäkin ehkä syksyä kohden siis.

limelime
Aloittelija
Aloittelija

ViestiKirjoittaja limelime » Pe Elo 17, 2012 10:02 am

Olen n. puolitoista vuotta kestäneen harrastukseni aikana tehnyt kaikki satsit nestehiivoilla. Ehdotan heti kättelyssä että tehkää toi hiivan myynti niin hyvin että kenenkään ei tarvi valittaa, niin veikkaan että kaikki ostaa kaikki nestehiivansa jatkossa teiltä.

Tarjoan tähän joitain seikkoja joita olen itse havainnut, ja joitakin, joita pidän kriittisinä:

Humle on kallis postikulujen takia. Hintaa kallistaa entisestään se, että itse en ainakaan enää tilaa mitään hiivaa odottamaan omaan jääkaappiin, koska oman kokemukseni mukaan tavallisen jääkaapin n.8C on aivan liian korkea, että Wyeastin hiiva säilyisi edes 6kk valmistuspäivästä. Eli tilaan nykyään käytännössä yksittäisiä pusseja tai putkia. =kallista postikulujen takia. Säilyvyys tuli testattua, kun jääkaapissani monta kuukautta ollut pussi lähti tosi huonosti käyntiin startterissa. Tilasin uuden humlesta, mutta siinä olikin sama valmistuspäivä(!) Kirosin pitkään ja hartaasti, mutta laitoin sen kuitenkin pyörimään uuteen startteriin. Kävi niin, että hiiva lähti käyntiin kuin raketti parissa tunnissa. En keksi muuta selitystä kuin säilytysolosuhteet.

[ Edit 28.8.2012 klo 21:10: Väärä tieto nestehiivojen säilytyksestä poistettu. ] Tältä foorumilta voi lukea kertomuksia [ Melkkosta ], jossa Wyeast-pussi ei turpoa viikossakaan ja pahempaakin (kokeile hakua). Kukaan ei siis todellisuudessa myy nestehiivoja Suomessa.
[ Edit 28.8.2012 klo 21:10: Vielä sellainen selvennys niille jotka löytävät tämän säikeen myöhemmin, että kun kirjoitin yllä mielipiteenäni että Suomessa ei myydä nestehiivoja, Brewcat-kauppa ei ollut vielä auennut, enkä tiennyt Lappo-kaupan olemassaolosta. ]

Wyeastilla ja White Labsillä on hyvin samankaltaiset tuotteet ja kummatkin toimivat ihan yhtä hyvin. Eli on paljon tärkempää että jommasta kummasta on hyvä valikoima, kuin että olisi vähän kumpaakin.

Tiivistelmänä:

- nestehiiva ostetaan alkuperän (=maun), laadun ja tuoreuden takia. Oluen tekoon menee niin paljon vaivaa ja raaka-aineita, että satsia ei halua vaarantaa epävarmalla tai vanhalla hiivalla.
- täydellisistä säilytysolosuhteista ei voi tinkiä, tai asiakas ei halua ostaa. Postatkaa kuva teidän sivuille miten säilytätte, ja kertokaa vielä positiivisesti sanoilla mitä teette. Olkaa läpinäkyviä, herättäkää luottamusta. Älkää olko kuin Melkko.
- vaikka hinta olisi halvempi, se EI korvaa epävarmaa laatua
- jääpussi tms. olisi kiva postituksen ajaksi, kunhan hiiva ei jäädy
- toistinkohan nyt tarpeeksi montaa kertaa että laatu on tärkeämpi kuin hinta :) :)
- 8,5e on hyvä hinta, mutta postikulujen täytyy luonnollisesti olla matalammat kuin Humlesta, koska jos hintaeroa ei ole, Humlen laajempi valikoima ajaa teidän ohi.
- Jos ette heti saa volyymiä tarpeeksi isoksi että voisitte pitää kaikki WLP-tuotteet hyllyssä, voisiko ehkä olla mahdollista että postaisitte tilauspäivän ja koska tilaus saapuu teille, ja sitten asiakas voisi etukäteen ilmoittaa mitkä tuotteet haluaa tilaukseen?
- Minulle unelmatapa ostaa hiivaa olisi putkilo kerrallaan tarpeen mukaan (ei muita tuotteita samassa tilauksesssa), matalat postikulut mahdollistaisivat tämän.

Suomessa on kipeästi kaivattu nykyaikaista kotiolutkauppaa (jenkkilän malliin). Olkaa parhaita älkääkä pettäkö ihmisten odotuksia, niin veikkaan että kukaan ei osta muualta kuin teiltä ! :) Paljon hyvää meininkiä ja rohkeutta!
Viimeksi muokannut limelime, Ti Elo 28, 2012 21:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Palaa sivulle “Kaupalliset”