White Labs

Kanava mm. olut- ja viinitarvikekaupoille. Eli tarjoukset ja muut houkuttimet.
Muista laittaa yhteystiedot.

Valvojat: äyni, suorama, Elmo

limelime
Aloittelija
Aloittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Tampere
18 tai yli: Olen

Re: White Labs

ViestiKirjoittaja limelime » Ti Elo 28, 2012 17:16 pm

Kirjaudun tänne aika satunnaisesti, joten vastaukseni tulee viiveellä, pahoittelen.

Kiitos monille kirjoittajille, esim. Mikko kirjoitti jo monet asiat paremmin kuin olisin itse ikinä osannut! En ala siis toistamaan kaikkea, mitä muut ovat jo kirjoittaneet.

henrik solin kirjoitti:valehtelee!,
rikos,
henkilökohtaisesti vastaamaan,
nimimerkin taakse piiloutuukin,
vahinkoa,
valheellisia väittämiään
räikeisiin yrityksen toimintaa vahingoittaviin perättömiin väittämiin,
...

Huh, kovia sanoja! Noista uhkailuista moni ihminen pelästyisi jo sen verran ettei kirjoittaisi enää mihinkään ikinä.

Vakuutan että minulla ei ole motiivia, halua eikä yritystä vahingoittaa ketään. Vakuutan että minulla ei myöskään ole yhteyksiä kehenkään uusista yrittäjistä. En myöskään ole toimittaja, en edes blogaaja, tai varsinkaan "kotiolutasiantuntija" tai muu vastaava, jonka mielipiteitä laajemmat ihmisjoukot saattaisivat kuunnella. Olen ainoastaan ihan tavallinen harrastaja, joka on muodostanut negatiivisen mielikuvan liikkeestä.

Ei kai ole kovin suuri ihme jos harrastajat päätyvät olutfoorumilla keskenään puhumaan oluttarvikeliikkeistä ja myös huonoista kokemuksista. Puhuvathan ihmiset yrityksistä ja ihmisistä tavatessaan muuallakin.

Yleisellä tasolla olen sitä mieltä, että normaali elämänkokemus on osoittanut, että puskaradioksi kutsuttu ilmiö toimii niin, että välillä ihmiset välittävät eteenpäin myös kokemuksia, jotka eivät ole heidän omiaan. Se on luonnollista, siitä on epäilemättä ollut valtavasti hyötyä evoluution aikana. Siihen että ihmiset puhuvat asioista keskenään ei voi vaikuttaa, ihmiset tekevät niin joka tapauksessa. Yksittäisten käyttäjien uhkailu tai mikään muukaan ei sitä lopeta. Mutta puhuminen on todellisuudessa tosi positiivinen juttu. Jokaisella yrityksellä on joka päivä mahdollisuus yrittää saada ihmiset puhumaan hyvää. Itseasiassa ihmisillä on ihan valtava tarve saada puhua hyvää ja hehkuttaa asioita. Tekin Melkkossa saatte koska tahansa alkaa rakentaa hyvää puskaradiota!

henrik solin kirjoitti:Tätäkin tekstiä olen miettinyt ja viilannut tuntikausia.

Kirjoitustesi sävystä ja yllä olevasta kommentista kuulen ja ymmärrän että olet selvästi pahoittanut mielesi henkilökohtaisesti. Pahoittelen sitä ja pyydän anteeksi sitä että olen aiheuttanut sinulle stressiä.

Tässä voi kuitenkin nähdä sen positiivisen seikan, että tietyn asiakasryhmän tyytymättömyys tuli nyt tietoosi, joten voit tehdä asialle jotain.

Oman rajallisen kokemukseni perusteella olen sitä mieltä, että tällä foorumilla keskustelun taso on erittäin hyvä. Kuten Mikko yllä totesi, monikaan ei ala kirjoittaa spesifistä kritiikkiä firmasta, joka ei ole paikalla foorumilla. Valittelit että ihmisten kirjoitukset eivät "anna johtolankaa tilanteen parantamiseksi". Tässä jotain mitä tulee äkkiä mieleen:

- Lisää kunnianhimoa, eli halua olla paras. Se näkyy läpi hyvällä tavalla.
- Älä pelkää
- Ehkä voisit olla enemmän tietoinen maailmalla käynnissä olevasta valtavasta ruokabuumista, jonka osa kotiolutharrastus on. Ehkä voisit jopa olla osa sitä? Tämä suomessa nyt käynnissä oleva toinen kotiolutbuumi on jotain _ihan muuta_ kuin 90-luvun alussa ollut. Turbohiiva ei enää ole hienoa. Mainitsemasi "oikea olut" -vaihekin ohitetaan jo ekan satsin jälkeen (kun eka satsi toimi hienosti), ja sen jälkeen tähtäimet ovat jossain vielä kiinnostavammassa, innostavammassa, mageemmassa ja siistimmässä. Tämä jengi tarvitsee tarvikkeita, joita löytyy vaikkapa morebeer.com:sta. Tai miten olisi jopa brewershardware.com :) Huomasitko muuten, että tolla firmalla on myös muita Hyvään Elämään ja ruokabuumiin liittyviä kauppoja, kuten morecoffee.com?
- Nettiä ei voi hallita, ja siellä olevia asioita ei saa sieltä pois. Sen sijaan voi suhtautua positiivisesti, ja luoda itse positiivista läsnäoloa netissä.
- Ehkä voisit perustaa blogin, jossa kerrot omasta oluen, viinin, hunajaviinin tms. tekoharrastuksestasi tai vastaavasta? Blogi rakentaisi sinusta kuvaa osaavana harrastajana, ja sitä kautta luottamusta siihen, että esim. raaka-aineiden laadulla on sinulle väliä.
- Ehkä voit osallistua täällä keskusteluihin. Ei varmasti haittaa bisnestä, jos ihmisille rakentuu sinusta kuva osaavana harrastajana. Kuten sanottua ihmiset keskustelevat, olette te paikalla tai ette. Olemalla paikalla saattaa jopa voida vastata joihinkin asioihin asiantuntijan ominaisuudessa, joka jälleen rakentaa luottamusta ja asiakastyytyväisyyttä.
- Jos oikein maalataan mahdollisuuksia, niin jos olet taitava harrastaja, fiksu ja annat yhteisölle jotain, ihmiset saattavat tykätä sinusta oikeasti tosi paljon. Ihmiset haluavat tykätä asioista! He ovat varmaankin silloin myös kanta-asiakkaita.
- Hyvä webbikauppa
- Nopea ja ystävällinen sähköposteihin vastaaminen. Sähköpostien ei tarvitse olla pitkiä.
- Se avoimuus, eli käytännössä listautuminen johonkin http://www.trustpilot.se -tyyppiseen palveluun. Katso kuinka hyvin se on toiminut Humle.se:lle!

Eli innolla hyödyntämään kaikkia nykyajan mahdollisuuksia! Kokeneemmat käyttäjät täällä jo toivottivatkin tervetulleeksi foorumille.

Votkaiguaani
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja Votkaiguaani » Ti Elo 28, 2012 21:30 pm

Limelime on editoinut pois virheellisen väittämän alkuperäisessä viestissään. Luullakseni tämä asia voidaan nyt kuitata loppuun käsitellyksi ja keskittyä kommunikaatioon rakentavassa hengessä. :cheers1:

henrik solin
Jäsen
Jäsen
Paikkakuntasi: Turku

ViestiKirjoittaja henrik solin » To Elo 30, 2012 17:26 pm

Sopii minulle erinomaisesti.

Luin myös "limeline"n viimeisen kirjoituksen. Kiitos rakentavista kommenteista. Pyrin perehtymään antamiisi johtolankoihin ja katsotaan mitä on sovitettavissa meidän maailmankolkan oloihin.

Nettisivuillamme on aika paljon asiaa toiminnastamme, ja tietoa tulee lisää koko ajan. Päähuomio on ja tulee tietenkin jatkossakin olemaan hyvin laajan ja kasvavan tuotevalikoimamme esilletuomisessa. Laskin, että meillä oli pari päivää sitten varastossa joko Lahdessa tai Vantaalla ainakin 80 eri mallasuutetta, 60 eri olut- tai siiderihiivaa, 50 eri humalatuottetta, 40 eri mallastuotetta, jn. Yhteensä siis liki 300 raaka-ainenimikettä. Tämän lisäksi välineet, tykötarpeet, säilytykseen ja anniskeluun liittyvät tuotteet. Viininvalmistukseen liittyviä vielä enemmän. Koko ajan elävän kokonaisuuden päivittämisessä on haastetta, mutta on toki myös mukavaa tuoda esille uusia tuotteita ja tuoteparannuksia. Päivityksiä nettisivuille tehdään sitä mukaa kun materiaali saadaan julkaisukelpoiseksi. Toisinaan päivittäiset toimet "häiritsevät" nettisivujen päivittämistä, esim. juuri nyt puhelimemme käyvät kuumana satokauden viininvalmistuksen kysymysten ympärillä. Mainio omenasato tuottaa paitsi kysyntää käymisaineista ja valmistusvälineistä myös paljon kysymyksiä valmistuksesta elokuusta lokakuuhun.

Kyllä Melkkokin on siirtynyt tälle vuosituhannelle. Aika näyttää, ovatko palstan kirjoittajat tästä samaa mieltä tulevaisuudessa.

Hyviä oluita!

t. Henrik

Palaa sivulle “Kaupalliset”