Lappo.fi verkkokauppa avattu!!

Kanava mm. olut- ja viinitarvikekaupoille. Eli tarjoukset ja muut houkuttimet.
Muista laittaa yhteystiedot.

Valvojat: äyni, suorama, Elmo

Krigg
Aloittelija
Aloittelija
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: Rovaniemi
18 tai yli: Olen

Re: Lappo.fi verkkokauppa avattu!!

ViestiKirjoittaja Krigg » To Syys 20, 2012 23:47 pm

Todella hyvältä vaikuttaa! Valikoimista löytyi monta tuotetta, joita olen kuolannut brouwlandista ja jopa halvemmalla! Pitää tilata kunhan saan säästettyä rahat kokoon.

äyni
Panimomestari
Panimomestari
Paikkakuntasi: Tampere

ViestiKirjoittaja äyni » Ma Syys 24, 2012 18:54 pm

Erihyvä palvelu. Nopea toimitus. Ei tätä voi kuin suositella.

Ratto
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Espoo

ViestiKirjoittaja Ratto » Ti Marras 06, 2012 20:54 pm

Lappokin nyt testattu. Selvästi pientä alkukankeutta tukkurin kanssa, mutta kontakti asiakkaaseen päin asiallista. Eli homma toimii, kiitoksia!

Mannesmann
Aloittelija
Aloittelija
Paikkakuntasi: Lieto
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mannesmann » Su Marras 11, 2012 22:52 pm

Vinkki tilauksiin.

Moni on ottanut tilauksen jälkeen yhteyttä, että unohti jonkun tuotteen tilauksesta ja haluaisi sen vielä ilman erillisiä postikuluja. Tämä onnistuu hyvin tekemällä uuden tilauksen, mutta laittakaa toimitustapaan nouto ja muistakaa vielä ilmoittaa lisätiedoissa "lisätään edelliseen tilaukseeni".

Ja homma toimii!

Jaakko

Horst Vessel
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Parola
Viesti:

ViestiKirjoittaja Horst Vessel » To Marras 15, 2012 16:07 pm

Vaikka vähäsanainen mies olenkin niin Lappoa täytyy kyllä minunkin suositella. Kaksi tilausta ehtinyt tekemään enkä oikein mitään moitteen sijaa pysty keksimään. Lähetykset hoidetaan näköjään niin ripeästi että ovat perillä tässäkin tuppukylässä yhdessä päivässä.

Jos jotain täytyy kuitenkin ehdottaa parannukseksi niin savumallasta (Weyermannin rauchmalt) voisi olla saatavilla isommissa säkeissä (eli 5kg). Savuoluihin tykästyneenä yhden kilon pussukat tulee hieman kalliiksi ja nuo tilasin edelleen Belgiasta asti. Laktoosillekin voisi olla käyttöä, sitäkään en mielestäni valikoimassa nähnyt. Nämä nyt on tietenkin tällaisia pienestä nipottamisia kun oikeasti ei mitään pahaa sanottavaa löydy :D

Proudfoot
Harjoittelija
Harjoittelija
Paikkakuntasi: Jyväskylä

ViestiKirjoittaja Proudfoot » Pe Marras 23, 2012 17:08 pm

:love:
Järisyttävän nopeaa toimintaa. Eilen aamusta laitettu tilaus lähti päivällä matkaan ja tänään iltapäivästä tuli viestiä että postissa venailee. Täyttä kymppiä ei tietenkään voi antaa ennen kuin paketin olen noutanut, mutta mikäpä tässä enää olisi pielessä. Siisti meininki kaikin puolin, selkeästi lähtökohtana on palvella harrastajia ja toiveita kuunnellaan. Tasapuolisuuden nimissä myös toinen uudehko kotimainen täytyneen testata lähiaikoina, mutta pieni toive molempien suuntaan: Itse käytän mahdollisuuksien mukaan luomua ja "buumin" vuoksi uskoisin että jokunen muukin varmaan löytyy.. ainakin yleisimmille maltaille (crystal muutamalla värillä, vehnä jne) luulisi olevan kysyntää peruspilssinkin lisäksi. Kuolee vähän idea siinä vaiheessa, kun mäskää sekaan ei-luomumallasta. Toinen on tietenkin humalat. Luomujenkkejä en ole toistaiseksi nähnyt euroopassa erityisemmin, mutta sehän olisi kova juttu koska kyllähän niitä jenkeissä kasvatetaan. Muutamaa britti- ja saksalaista humalaa on aika hyvin tarjolla.

Mazku
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Turku

ViestiKirjoittaja Mazku » Ti Joulu 11, 2012 16:41 pm

Itseäni kiinnostaisi tietää ainakin hiivojen osalta mitä nuo Brewfermin mallasuute- ja mallasvalmispakkaukset sisältävät. Brewfermin sivuilta ei tietoa sen paremmin irtoa.
http://www.lappo.fi/category/29/mallaspakkaukset
http://www.lappo.fi/category/30/olutuut ... t-brewferm

Joppo
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Riihimäki

ViestiKirjoittaja Joppo » Ti Joulu 11, 2012 16:59 pm

Mazku kirjoitti:Itseäni kiinnostaisi tietää ainakin hiivojen osalta mitä nuo Brewfermin mallasuute- ja mallasvalmispakkaukset sisältävät. Brewfermin sivuilta ei tietoa sen paremmin irtoa.
http://www.lappo.fi/category/29/mallaspakkaukset
http://www.lappo.fi/category/30/olutuut ... t-brewferm

Noiden uutteiden mukana tulee merkitön 7g pussukka hiivaa, joka hyvin mahdollisesti voisi olla tuo Brewferm Top -hiiva ainakin Triplessä ja Diabolossa.
Reseptit lienevät "salaisia".

Mannesmann
Aloittelija
Aloittelija
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mannesmann » Ti Joulu 11, 2012 18:13 pm

Kiitoksia positiivisesta palautteesta!

Horstille on tulossa laktoosia ja savumallasta isommissa säkeissä, uskoisin että jouluun mennessä on hyllyssä.

Joppo jo ehti vastata tuohon Mazkun uutteiden hiivakysymykseen ja niistä ei ole itselläkään parempaa tietoa. Sen sijaan noissa loistavissa mallaspakkauksissa on jokin kuivahiiva kuten Brewfermin Top, US-05, T-58 tai joku muu vastaava. Jos haluat tietää juuri joidenkin tiettyjen hiivat, niin kysäse vain.

Ensimmäiset kegit ja niiden härpäkkeet ovat saapuneet: http://www.lappo.fi/category/44/kegit-ym
-Varasto todella ohut toistaiseksi eikä kaikkia tuotteita ehtinyt vielä tähän kuormaan.

Jaakko

Mikko
Kisälli
Kisälli
Paikkakuntasi: Ylöjärvi

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Joulu 11, 2012 18:55 pm

Hienoo, kegin osia tartteekin. Onko noi co2 + neste liittimet sodakegiin semmosia että poppet valvet saa irti ilman työkaluja ja väkivaltaa ja minkäkokoisella lenkkiavaimella ne aukee ? Haluais vähän yhdenmuikaistaa valikoimaa kuin noitakin on mulla nyt kolmea erilaatuista.
Haaviston kotipanimo - Kaljaa Kapinallisille
RDWHAHB

Mannesmann
Aloittelija
Aloittelija
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mannesmann » Ke Joulu 12, 2012 13:56 pm

Morjes Mikko,

Liittimiä ei saa auki, poppet valveihin pääsee käsiksi vain kegin puolen päästä ja sieltäkin nihkeesti.

Mannesmann
Aloittelija
Aloittelija
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mannesmann » To Joulu 13, 2012 11:26 am

Jos lähipiirissänne on isoa pähkäilyä näin joulun alla, niin vinkatkaas ihmeessä tätä! :cheers1:

Mikko
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Mikko » To Joulu 13, 2012 12:07 pm

Mannesmann kirjoitti:Morjes Mikko,

Liittimiä ei saa auki, poppet valveihin pääsee käsiksi vain kegin puolen päästä ja sieltäkin nihkeesti.

Teillä kun on sekä noita kokonaisia liittimiä että pelkkiä poppet valveja myynnissä. Niin saattekos alihankintareittinne kautta selvitettyä että mitenköhän ne on tarkoitettu avattaviksi (jos mitenkään) että jos noiden vaihtoon on työkalu niin saakos semmosen myyntiin myös :)

eli siis liitin :
http://www.lappo.fi/product/574/liitin- ... oda-kegiin

ja poppet valve:
http://www.lappo.fi/product/571/venttii ... liittimeen

Tuo valve on tommonen lyhyempi malli (jos on kuvan mukainen?) joka on vaihdettava ja joka siis ei käy noihin yllä oleviin liittimiin jota niitäkin on useammalla eri lenkkiavaimen halkaisijalle ja useamman korkuisia. Eli noissa liittimissä sitten on ilmeiseti täntyyliset : http://www.kegoutlet.com/prod_images/large/KP304.jpg

Mulla vaan on viimeisimmissä kegeissä taas pikkasen erimalliset liittimet kun aiemmissa joissa niissäkin paria eri mallia ja niihin haluais hommata täysin purettavat liittimet jotka mielellään sais vielä auki samankokoisella lenkkiavaimella kun muidenkin kegien liittimet.

Se olis ehkä hyvä nettisivuille selventää jos on uusia asiakkaita kegien ihmeellisessä maailmassa että noi ei välttämättä ole keskenään vaihtokelpoisia ettei tuu ostettua väärää palikkaa.

dodii.. tulihan tilitystä :D meinaa välillä mennä hermot kun insinööri on suunnitellut niin paljon keskenään MELKEIN yhteensopivia ratkaisuja.
RDWHAHB

äyni
Panimomestari
Panimomestari

ViestiKirjoittaja äyni » To Joulu 13, 2012 12:23 pm

Mulla ainkin aukeavat yksinkertaisesti 19 mm kiintoavaimella.
Olivat aika tiukassa, mutta hyvällä avaimella uskaltaa vähän vääntääkin.

Osia on kaksi, tuo liitinrunko on yksi sorvattu kappale, jonka sisälle tulee jousiventtiili.

Mikko
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Mikko » To Joulu 13, 2012 12:29 pm

äyni kirjoitti:Mulla ainkin aukeavat yksinkertaisesti 19 mm kiintoavaimella.
Olivat aika tiukassa, mutta hyvällä avaimella uskaltaa vähän vääntääkin.

Mulla on kahta tyyppiä, toinen 19mm ja toinen isompi. 19mm olisi just se mitä pelkästään haluaisin.

äyni kirjoitti:Osia on kaksi, tuo liitinrunko on yksi sorvattu kappale, jonka sisälle tulee jousiventtiili.

tässä on just se probleemi, eli jousiventtiiliä ei puhdistusta varten saa irti osasta liitinrungoista ilman väkivaltaa tai soveliasta työkalua (noita ratkaisuja joilla venttiili on rungon sisällä mulla taas on 3 erilaista esimerkkiä). Ja olishan se kiva sitä kumitiivistettäkin välillä rasvailla.
RDWHAHB

Mannesmann
Aloittelija
Aloittelija
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mannesmann » To Joulu 13, 2012 12:41 pm

Nämä ovat just noita Mikon kuvailemia tapauksia. Tuo liitinosa on tuota isompaa mallia (22mm). Myös tuo varaventtiilin koko on erilainen kuin mitä liittimen sisällä on.

Pistän kyselyä eteenpäin tuosta venttiilin vaihtamisesta.

Mikko
Kisälli
Kisälli

ViestiKirjoittaja Mikko » To Joulu 13, 2012 12:51 pm

Mahdollisille kegiä harkitseville vielä selvennettäköön vielä että kaikkiin noihin pikkasen erilaisiin liitinrunkoihin käy kuitenkin kiinni kaikki nuo "ball-lock" liittimet ja samoin noi kaikki liitinrungot on ruuvattavissa kiinni kaikkiin corneliuskegeihin, sillä tavalla ne ovat siis yhteensopivia ainakin toistaiseksi olleet, siitä ei tartte huolehtia, tämä ongelma on lähinnä siis siinä mitenkä ne sisäisesti on rakenneltu.
RDWHAHB

Mannesmann
Aloittelija
Aloittelija
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mannesmann » To Joulu 13, 2012 14:53 pm

Sain vaustauksen.

Poisto tapahtuu ruuvimeisselillä painamalla ball-lock-liittimen puolelta. Eli voimaa tarvitaan eikä ilmeisesti samaa venttiiliä enää voi uudestaan käyttää. Uusi asennetaan vain painamalla venttiili paikalleen.

Eli huoltoja ja puhdistuksia ei voi tehdä näihin myymiimme liittimiin poistamalla venttiili.

äyni
Panimomestari
Panimomestari

ViestiKirjoittaja äyni » To Joulu 13, 2012 15:17 pm

Ilmeisesti kyse on tästä tilanteesta:
http://www.youtube.com/watch?v=GGWJwABMcVA

Saman venttiilin voi siis käyttää uudelleen niin kauan kun "jalat" kestää edestakas taivuttelua.
Väkisin ei kannata runnoa venttiiliä rikki.
Saattaisin näin osia näkemättä kyseenalaistaa koko venttiilin tuollaisen lukitsemisen tarpeellisuuden. Mikäli venttiilissä vain riittää pituutta voisi rungons sisäpinnan porata tasaiseksi ja käyttää samalla tavalla kuin tuota mallia missä venttiili ei lukitu rungon sisään. Mikäli venttiili ei yletä, voisi sisälle tehdä sopivan holkin korvaamaan tuon lukituksen. Yksinkertaisimmillaan sopiva rst-prikka tai pari ajaisi asian. Mikäli mahdollisuuksia, niin sorvissa moisia renkuloita tekee vartissa kymmenen.

Yllättäen uusi venttiilikin on osin muovinen. Candirect näytti ainakin kuvien perusteella tarjoavan täysmetallista venttiiliä, ja heiltä voinee kysyä koko systeemiäkin tuolla 19 mm kiinnityksellä.

Mannesmann
Aloittelija
Aloittelija
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mannesmann » To Joulu 20, 2012 18:30 pm

Lappo.fi toivottaa kaikille foorumilaisille
Hyvää Joulua ja Maistuvaa Uutta Vuotta 2013!!!

Kiitoksia kaikista rakentavista kommenteista, joita kauppamme ja tuotteemme ovat saaneet!

Tässä vielä linkki viimeisimpään uutiskirjeeseen myös niille, jotka sitä eivät ole tilanneet:
http://www.lappo.fi/news/5/hyvaa-joulua ... uotta-2013
(tietoa mm. loppu vuoden toimituksista)

Palaa sivulle “Kaupalliset”