Humaloimaton olutuute

Uutteesta ja valmispakkauksista valmistus.

Valvojat: äyni, suorama, Elmo

simppa
Foorumilainen
Foorumilainen
Suomea?: Kyllä
Paikkakuntasi: karperö
18 tai yli: Olen

Humaloimaton olutuute

ViestiKirjoittaja simppa » Ti Kesä 05, 2018 18:08 pm

Ostin Mallasuute nestemäinen BREWFERM humaloimaton :jano: wheat ja aattelin itse tuunata tuosta vehnäoluen lisään spraymallasta
ja hiukkasen nestemäisiä humalauutteita,onko jollakulla kokemuksia tällä tavoin oluen valmistuksesta. :jano:

raaste
Janon sammuttaja
Janon sammuttaja
Paikkakuntasi: Kuopio

Re: Humaloimaton olutuute

ViestiKirjoittaja raaste » Ti Kesä 05, 2018 18:24 pm

Pari pykälää alempana on ihan kokonainen ketju vastaavanlaisista keitoksista. viewtopic.php?f=3&t=3702 En muista oliko tossa ketjussa vehnistä väännetty mallasuutteesta ja humalatiivisteestä, mutta muita tyylejä vastaavalla tekniikalla kyllä. :)

simppa
Foorumilainen
Foorumilainen
Paikkakuntasi: karperö

ViestiKirjoittaja simppa » Ti Kesä 05, 2018 19:30 pm

Kiitos vastauksesta mutta olisin tarvinnut vähän apua noissa määrissä, BREWFERM on kooltaan 1,5 kg ja ajattelin lisätä 500 gr spraymallasta
ja tehdä noin 12 l olutta ,onko tuo mistään kotoisin.

mursu
Oppilas
Oppilas
Paikkakuntasi: Hki

ViestiKirjoittaja mursu » Ti Kesä 05, 2018 20:16 pm

Sparaymallas olisi ilmeisesti ohramallasta? Tuossa Brewfermin tuotteessa taitaa olla 45% jo ohraa joukossa eli se on aika tyypillinen saksalaistyyppisen vehnäoluen pohja sellaisenaan maltaiden osalta. (Monissa baijerilaisissa oluissa on vähintään 60% vehnää). Eli ohraisen spraymaltaan kanssa se voi olla jo vähän ohrapainotteinen mutta ei se toki välttämättä ole huono asia. Vehnäoluessa makuprofiiliin vaikuttaa aika paljon mäskäys joten tarkemmin kokeilematta on hankala sanoa millainen tuo kyseisen ekstraktin luonne on, saattaa se toimia hyvinkin kunhan valitset oikean vehnäolueen sopivan hiivan joka pystyy tuottamaan banaanin/neilikan makuja ja tuo oikeanlaisen hiivaisen tekstuurin ja miellyttävän maun.

Palaa sivulle “Uutteesta”